A Nielsen Sports kutatóintézet elemezte a sport világában zajló gazdasági és technológiai változásokat, ami alapján összeállított egy toplistát a legfontosabb trendekről. Ez mozgatja a sportgazdaságot 2017-ben – írja a sportsmarketing.hu!
A sportpiac 2017-ben is jó évre számíthat. Az idei szponzori költéseket globálisan 62 milliárd dollárra becsülik az elemzők, míg a közvetítési jogok piaca várhatóan eléri majd a 45 milliárd dolláros méretet. Ugyanakkor a többi iparághoz hasonlóan a sportgazdaságban is nagyon gyorsan változnak a dolgok, a közönség viselkedésétől kezdve, a tartalomfogyasztáson át, a technológia további térnyeréséig.
A Nielsen Sports által meghatározott 10 legfontosabb sportgazdasági trend 2017-ben:
– Új sportnagyhatalmak felemelkedése, Kína vezetésével.
– Bárkinek lehet saját médiafelülete – Az IP-cím tulajdonosok veszik át az irányítást a tartalom és a párbeszédek felett.
– A fogyasztók figyelmének lekötésében beálló változások újragondolásra késztetik a jogtulajdonosokat.
– A sport és a szórakoztatás még szorosabb összefonódása.
– Az élő sportközvetítések húzzák az OTT tartalmat és a közösségi médiát.
– Új bevételi források felbukkanása a szurkolók folyamatos online jelenlétének köszönhetően.
– Az esport globális megerősödése.
– A társadalmi felelősségvállalás még inkább elterjed és hatásossá válik.
– Befektetések növekedése az adatbázisokba és CRM-rendszerekbe, a szurkolókkal való kapcsolat fejlesztése érdekében.
– Minden eddiginél nagyobb figyelem összpontosítása a szponzorációs befektetés megtérülésére.
Szólj hozzá