Keresés
Close this search box.

Amikor az asszony dirigál

Oláh Balázs rallyversenyzővel beszélgettem a MIDEX Cered RS előtt. 

Oláh Balázs – Góczán Enikő
Speed Rally Team
Lada 2017

Oláh Balázs rallyversenyzővel beszélgettem a MIDEX Cered RS előtt.

Kivel és milyen autóval fogsz indulni? Mit lehet tudni az autóról?
– Az autó egy Lada 2107 1,6 Gr. Navigátorom, párom Góczán Enikő.
Az autó technikai paraméterei: egy 1,6-os, majdnem Gr.-A-s Varga Motor duruzsol a motorháztető alatt. Én 1,6 Bátornak hívom, hiszen ezt az évet a tanulásra, kilométer gyűjtésre szánjuk, ezért a koncepció fő irányvonala az volt, hogy nem kell nagyon erős autó, inkább tanuljunk meg lendületből, pontosan autózni és természetesen folyamatosan egyre gyorsabban menni. Erre ez az autó teljesen tökéletes. Minden földi jó benne van, mint kapcsolókörmös váltó, sperr difi, A-s futómű és szép piros fényezés, hogy jobb időket tudjunk menni.

Milyen emlékeid vannak ezekről a gyorsokról?
– Emlékeim egészen a múlt századig vezethetők vissza, mikor még lelkes nézőként a pálya szélén vártuk, hogy jöjjenek a hangos autók, tehát ez a pálya egy etalon számomra és egyben egy álom is valóra válik, hogy végre tudunk rajta menni.
Nem csak a pálya szélén állva éljük át az egésznek a hangulatát. Először egészen pontosan 2008-ban indultunk itt életem első sprint versenyén, még teljesen széria autóval. Akkor csak Tajtilaposig ment a gyorsasági, de most roboghatunk tovább, aminek nagyon örülünk.

Idén ez az első hegyi versenyed. Miként is készülsz rá?
– Idén ez az első komolyabb versenyem, de fogalmazhatunk úgy is, hogy 3 év eltelte után ez az első komolyabb verseny amin rajthoz tudunk állni, tehát piros betűs ünnep ez most nálunk.
A versenyre való felkészülés három pontból áll nálunk:
1. Csakis olyan autóval állunk oda a rajtrácshoz ami teljesen rendben van, versenykész, hogy a technikai problémák kialakulását a legkisebbre redukáljuk.
2. Fejben összerakom, rakjuk azt, hogy miként kellene menni. Mivel kezdők vagyunk ezért a fontos cél, hogy célba érjünk és tapasztaltabbak legyünk. Ez egy rendkívül technikás, és az itthoni földrajzi adottságokat is figyelembe véve, hosszú gyors, tehát észnél kell lenni, hogy ne kerüljünk bensőséges viszonyba valamelyik szalagkorláttal esetleg árokkal.
3. Verseny előtt lemosom a kocsit, hogy érezze a törődést. Hálás ilyenkor a jószág, én érzem.

Négy 12 kilométeres gyors vár rátok. Cered – Zagyvaróna, Zagyvaróna – Cered szakaszok lesznek kétszer teljesítve. Mennyire nehéz ilyenkor a gumiválasztás?
– Ez a gumiválasztás nálunk teljesen új dolog. Eddig viszonylag kevés versenyen indultunk és mindig utcai gumikkal mentünk, hogy megtanuljam valamennyire az autó fizikáját, határait.
Most eggyel feljebb léptünk és vettünk négy A048-as Yokohama gumit. Közepes keménységű, 13 collos. Még sosem mentem slick gumival, fél slickkel sem, úgyhogy a meglepetés erejével fog hatni ránk, hogy milyen menni olyan gumival ami tapad is. Verseny előtt természetesen egy kicsit megteszteljük, hogy milyen is jó gumival menni és ki szeretném mindenképpen tapasztalni, hogy melyik a legmegfelelőbb guminyomás.

Támogatók: Susánszki és társa végrehajtó iroda, Fémtiszta Kft, VIA Nortonia, CSMBT

– Hajósi Miklós –
www.csapassunk.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top