A Jenzer Motorsport versenyzője, Max Estersoné lett a leggyorsabb kör a ma reggeli silverstone-i szabadedzésen, megelőzve a Hitech Pulse-Eight pilótáját, Cian Shields-t az esős, csúszós pályán.
Esterson 2:00.153-as ideje elegendő volt ahhoz, hogy megszerezze az első helyet, mindössze 0.114 másodperccel megdöntve Shields korábbi legjobb idejét. Az ART Grand Prix pilótája, Nikola Tsolov a harmadik lett.
Az eső folyamatosan esett Silverstone-ban, így a versenyzők esőgumikat használtak. Az MP Motorsport versenyzője, Tim Tramnitz volt az első, aki meghatározta a tempót egy 2:02.391-es idővel.
Az idők folyamatosan változtak, ahogy az otthon versenyző Joseph Loake és Arvid Lindblad is megszerezték az első helyet, de őket gyorsan megelőzte a Campos Racing pilótája, Mari Boya, aki több mint egy másodperccel jobb időt futott (2:00.873).
Ezt követően Tsolov az ART autójával átvette a vezetést Boya idejét 0.323 másodperccel megdöntve, míg csapattársa, Christian Mansell a harmadik helyre jött fel, több mint fél másodperccel lemaradva a bolgár pilóta mögött.
A Hitech újonca, Shields volt a következő, aki a leggyorsabb első és utolsó szektorral, 2:00.267-es idővel állt az élre, de Esterson még jobb kört futott, és 2:00.153-mal átvette a vezetést.
Az edzésből hátralévő 20 percben a csapatok behívták autóikat, és először tettek fel slick gumikat a nap folyamán, de az eső intenzitása tovább nőtt, így a versenyzők már nem tudtak javítani idejükön.
A gyakorlás végére Esterson maradt a leggyorsabb, Shields a második, Tsolov a harmadik helyen végzett. James Wharton, aki jó kezdést produkált debütáló hétvégéjén a Hitech Pulse-Eight színeiben, a negyedik lett, míg Boya az ötödik helyen zárt.
Duerksen volt a leggyorsabb az F2-es között
Joshua Duerksen diktálta a tempót az esős körülmények között rendezett szabadedzésen. A paraguayi versenyző 1:58.064-es idővel zárta az edzést az első helyen, míg Josep María Martí a második lett a Campos Racing csapatával, csapattársa, Taylor Barnard pedig a harmadik helyen végzett.
A bajnokság éllovasa, Paul Aron volt az első, aki a kétperces határ alá tudott menni, 1:59.526-os időt futva esőgumikon, ezzel az első 10 percben a leggyorsabb volt. Röviddel ezután a Trident versenyzője, Roman Stanek 0.395 másodperces hátránnyal a második helyre került.
Zak O’Sullivan és a DAMS Lucas Oil csapatának pilótája Jak Crawford azonos időt futottak, de az ART Grand Prix versenyzője, O’Sullivan rögzítette először az 1:59.884-es időt, így ő lett a második, az amerikai pedig a harmadik.
Az edzésből hátralévő 15 percben Andrea Kimi Antonelli rövid időre az élre állt, mielőtt csapattársa, Oliver Bearman átvette volna a vezetést 1:59.474-es idővel, így az első három helyezettet mindössze 0.052 másodperc választotta el egymástól.
Martí várakozott egy kicsit, majd a Campos versenyzője 1:58.693-as időt futva átvette a vezetést, több mint hét tizedmásodperccel megelőzve a második helyezettet.
Az utolsó 10 percben Duerksen még tovább javított, és az AIX #24-es autójával 1:58.064-re csökkentette a legjobb időt.
Franco Colapinto hatására több versenyző is visszatért a pályára a kemény slick gumikon, de mindannyian küszködtek a még mindig nedves pályafelülettel.
Azok, akik megpróbálták a fehér falú gumikat, nem találtak elegendő tapadást, és később sárga zászlók is nehezítették a körülményeket. O’Sullivan a Stowe kanyar kavicságyán áthaladva tért vissza a pályára, majd Martí is hasonlóan járt el.
Végül Martí a második leggyorsabb lett, míg Taylor Barnard egy késői köridővel a harmadik helyre került. Bearman és Antonelli a negyedik és ötödik helyen zárt, míg Aron, O’Sullivan, Crawford, Stanek és Zane Maloney alkották a top 10-et.
Szerző: Tepliczky Péter, nyitókép: Getty Images / Red Bull Content Pool
Szólj hozzá