A Forma-2-es versenyzők következő állomása az azerbajdzsáni Baku volt a szeptember 19-21-ei hétvégén. Leonardo Fornarolinak habár sikerült megtartania aa vezető pozícióját a bajnokságban, de közelebb került hozzá a DAMS Lucas Oil-os Jak Crawford. A hétvége meghozta első Forma-2-es győzelmét Dino Beganovic számára, aki a másnapi főfutamon is brillírozott. A véghajrában a csapatok is egyre közelebb kerültek egymáshoz, csupán 12 pont választja el az Invicta Racinget és a Hitech TGR-t a bajnoki tabellán.
A péntek reggeli szabadedzés a McLaren junior Alex Dunne győzelmével ért véget. Az ír pilótától mindössze 0.049 másodperccel lemaradva az amerikai pilóta, Jak Crawford következett. Az edzést a virtuális biztonsági autó szakította meg, ugyanis Arvid Lindblad Campos Racing-es autója megállt, de az utolsó három percre újra zöld zászlót kaptak a fiatalok. Dunnet és Crawfordot a svéd Hitech TGR versenyző, Dino Beganovic követte a képzeletbeli dobogón. A délután folyamán a DAMS Lucas Oil amerikai versenyzője szerezte meg a pole pozíciót – Crawford idén Jeddah után másodjára szerzett rajtelsőbbséget. A bajnokság éllovasa szorosan követte Crawfordot, csupán 0.019 másodperc hátránnyal kvalifikált másodikként Fornaroli. Amaury Cordeel az időmérő elején a falba tette az autóját a 13-as kanyarban, ami miatt piros zászlós szakaszt kellett behozni. A maradék 22 perc alatt a versenyzők szorosan, fej-fej mellett haladva futották a köröket. A McLaren junior Dunne habár lila szektorokat autózott, hozzáért a falhoz, ami miatt nem csak a körét szakította meg, de az első szárnyát is javítani kellett. A Rodin szerelői gyorsan dolgoztak, az ír pilóta vissza tudott menni a pályára. A következő piros zászlós szakasz okozója Victor Martins volt, aki a 3-as kanyarban engedte el az autóját. A mezőnyt 4 percre nyitották újra, de a piros zászló újra lebegett – ezúttal az egyes kanyarban ütközött Roman Stanek és John Bennett. Az időmérő így Crawford győzelmével zárult, akit Fornaroli és Minì követtek; a sprint pole-t pedig Rafael Villagomez szerezte, aki mellől Dino Beganovic indulhatott.
A sprintverseny sztárjai egyértelműen a Hitech TGR pilótái, Dino Beganovic és Luke Browning voltak. A svéd versenyző már az első kanyarban átvette a vezetést, majd a pole-ból induló Villagomez összeütközött a Red Bull junior Pepe Martíval, akinek abba is kellett hagynia a versenyt. A biztonsági autót a másik Red Bull junior, Oliver Goethe miatt kellett a pályára gördíteni, ugyanis a német versenyző megpördült, és a 2-es kanyarba rakta autóját. A verseny a negyedik körben folytatódott; Beganovic mellől immáron Sebastian Montoya indulhatott. Az újraindítást követően Fornaroli honfitársával, Minìvel csatázott, Stenshorne pedig Montoyával. Habár Stenshornenak sikerült megelőznie Montoyát, nem sokkal később fel kellett adnia a versenyt, mivel az autója leállt. Emiatt virtuális biztonsági autót küldtek a pályára, ami a 12. körig tartott, de eközben az eső is elkezdett szemerkélni. Miután újraindították a mezőnyt, Browning és Dunne csatázott a harmadik helyért. Dunne kerekei blokkoltak a 15. körben, így a kettejük csatáját Browning nyerte, aki ezután Montoya után eredt. Az utolsó négy körben a brit versenyzőnek sikerült is megelőznie Montoyát, így Hitech TGR 1-2-vel ért véget a futam. A dobogó harmadik fokára végül Alex Dunne állhatott fel, ugyanis Montoya autója annyira lelassult, hogy a pontszerző helyekről is kiesett.
A vasárnapi főfutamon folytatódott Beganovic dominanciája. A svéd pilóta ismét dobogóra állhatott élete első Forma-2-es sprintfutam győzelme után – ezúttal a dobogó harmadik fokát foglalta el Crawford és Dürksen után. Az amerikai versenyző a futam elején elvesztette a pole pozíciót, de a biztonsági autós újraindítást követően sikerült visszaszereznie. A biztonsági autós szakasz alatt – amit Stenshorne okozott – a Supersoft kerekeken rajtolók kihasználták az ingyen kerékcsere lehetőségét és Soft gumikra váltottak. A Hitech-es Luke Browningnak szerencsétlenül jött ki a kerékcsere is és még Roman Stanekkel is összeért az autója. Mindeközben Fornaroli és Dunne csatája a bajnoki éllovas 10-másodperces időbüntetésével ért véget, amiért leszorította a pályáról az ír versenyzőt. A 21. körben Beganovic megindult és nem is állt meg a dobogó harmadik fokáig – Fornaroli büntetésének köszönhetően. Az élen Crawfordnak sikerült megvédenie a pozícióját, így idén harmadik főverseny győzelmét aratta. Crawford ezzel a győzelmével a bajnokság második helyén áll jelenleg, veszélyt jelentve az olasz Invictásra.
A mezőny legközelebb 2 hónap múlva méretteti meg magát Lusailban. A bakui hétvége után Fornaroli még mindig vezeti a bajnokságot 181 ponttal, tőle lemaradva jön Crawford 169, majd Browning 161 ponttal. A konstruktőri bajnokság szempontjából is szoros a küzdelem; az Invicta Racing vezet 269 ponttal, majd 257 ponttal következik a Hitech TGR és 227 ponttal a Campos Racing. A szezonból már csak két futam van hátra, de izgalmakból nem marad hiány a 2025-ös idény végére sem.
Szerző: Bertha Zsófia, nyitókép: Red Bull Contet Pool / Dutch Photo Agency
Szólj hozzá