Keresés
Close this search box.
A szombat délelőtt bár kicsit borúsan, de meleg időjárással várta az ifjú titánokat a Hungaroringre. A versenyhétvége "középső" napja mindig a sprintfutamokról szól, ami a Magyar Nagydíj alkalmával a Forma-2-ben 28, míg a Forma-3-ban 19 kör volt.

F2 & F3: Sprintfutamok a Hungaroringen

A szombat délelőtt bár kicsit borúsan, de meleg időjárással várta az ifjú titánokat a Hungaroringre. A versenyhétvége „középső” napja mindig a sprintfutamokról szól, ami a Magyar Nagydíj alkalmával a Forma-2-ben 28, míg a Forma-3-ban 19 kör volt.

Callum Voisin, a Rodin Motorsport versenyzője három rajthelyes büntetést kapott, mivel a pénteki időmérő alatt feltartotta Nikita Johnsont a 13-as kanyarban. A fiatal brit a futamot így a 26. rajtkockáról kezdhette meg. Nem a Rodin pilótája volt az egyetlen, aki büntetéssel indította a hétvégéjét. Christian Ho, a DAMS Lucas Oil versenyzője Noel Leónt tartotta fel a 2-es kanyarban, így a 24. helyről három helyet csúszott vissza. A Forma-3-as fiatalok tisztán rajtoltak délelőtt 10:05-kor; nem történt rajtbaleset. Az első négy versenyző nagyszerűen kapta el a rajtot, viszont a kör végén már jött a biztonsági autó, mivel Alessandro Giusti (MP Motorsport) autója összeért Ugo Ugochukwu Premájával. Három kör után véget is ért a biztonsági autós fázis, így a verseny folytatódott, Inthraphuvasakkal az élen. A bajnokság élén álló Rafael Camara összetűzésbe került az AIX Racinges Brad Benavidessel, aki pályán kívül előzte meg a Trident versenyzőjét. Mivel az amerikai pilóta szabálytalanul szerzett előnyt, így vissza kellett adnia a pozíciót, viszont addigra már két másik autó is közéjük került, így Benavides csak hátrébb csúszott, majd vissza is hívták az autóját a boxba. Benavidesen kívül Giusti, Lacorte és León nem fejezték be a futamot. Az MP motorsportos Alessandro Giustit láthatóan megviselte, hogy értékes pontokat vesztve a falba tette autóját. A bajnokság eddigi esélyesei, Tramnitz és Tsolov nem tudtak sokat javítani az időmérős eredményeikhez képest; Tramnitz 13. lett, míg Tsolov a 18. helyen zárt, Inthraphuvasak pedig idén második sprintgyőzelmét ünnepelhette, Ugochukwu és Wharton előtt. 

Sebastian Montoya, a DAMS Lucas Oil-os Kush Maini feltartása miatt rajtbüntetést kapott mind a sprint, mind a főfutamra. Montoya így a 18. helyről lecsúszott a 21. pozícióra. Pepe Martínak viszont pénteki pole pozícióját sikerült győzelemmé alakítania. A Red Bull junior jól kapta el a rajtot és le tudta hagyni egy másodperccel Alexander Dunne-t, a McLaren akadémistáját. Arvid Lindblad, Martí csapattársa és egyben szintén Red Bull ifjonc hamar meg tudta előzni a Rodin ír pilótáját. Mindeközben Gabriele Mini és Joshua Dürksen csatájának Roman Stanek itta meg a levét, ugyanis a 9-es kanyarban megpördült. A versenyirányítás Minit nyilvánította ki hibásnak, amiért az olasz pilóta 10 másodperces időbüntetést is kapott. A mezőny elején a két Campos pilóta versengett egymással, aminek következtében az utánuk száguldó versenyzők kezdtek felzárkózni, DRS-vonatot kialakítva. A 22. körben biztonsági autós szakasz kezdődött, mivel Sebastian Montoya autója leállt. Ez a közjáték lehetőséget adott Jak Crawfordnak, hogy a pódium harmadik fokáért harcolhasson. A DAMS Lucas Oil pilóta próbálkozásai ellenére csak az utolsó körben tudta megelőzni Arvid Lindbladot. A sprintfutam így Pepe Martí részéről rajt-cél győzelemmel zárult, második helyen Alexander Dunne végzett, majd Jak Crawford zárta a dobogósok sorát, aki a nap végén röviden beszélgetett velünk.

Jak Crawford jelenleg a bajnokság harmadik helyén áll — Alexander Dunne-nal karöltve — 122 ponttal. Jaket arról kérdeztük, hogy hogyan vélekedik az eddigi hétvégi teljesítményéről: “Nagyon jó hétvégénk volt eddig. A múlt hétvége elég rossz volt Spában, úgyhogy idejönni, és harmadiknak lenni az időmérőn, majd a sprintversenyen a 8. helyről rajtolva szintén harmadiknak lenni, az elégedettségre ad okot. Szerintem holnap is jöhet egy újabb jó eredmény.” A DAMS Lucas Oil pilótájának magasak az elvárásai a versennyel kapcsolatban, mivel úgy érzi, elég erős az autó, főleg a versenytempó tekintetében. “Nincs okom azt gondolni, hogy ne mehetnék akár a győzelemért is holnap,” nyilatkozta az amerikai tehetség. Arra a kérdésre, hogy száraz vagy esős futamot szeretne, Crawford azt felelte, hogy habár az eső sem zavarja, inkább a száraz futamot választaná.

A vasárnapi főfutamok sorsdöntőek lehetnek a bajnoki ponttábla szempontjából. Mivel a Forma-3 utolsó előtti megállója a Magyar Nagydíj, így matematikailag Rafael Camara már hazánkban bajnok lehet. Az események már reggel fél kilenckor kezdődnek a Hungaroringen; először a Forma-3-asok fognak pályára gördülni, majd délelőtt tíz órakor a Forma-2-esek fogják szórakoztatni a nézőket.

Szerző: Bertha Zsófia, nyitókép: Dutch Photo Agency / DAMS Lucas Oil

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top