Keresés
Close this search box.

Kovács Szabolcs: Megcsikorgatom a Hungaroring aszfaltját!

Október 5-én a Hungaroring területe ad ismét otthont Hungaroring Extreme Technical Weekend + Szallerbeck Évadzáró Honda Találkozónak. 

Október 5-én a Hungaroring területe ad ismét otthont Hungaroring Extreme Technical Weekend + Szallerbeck Évadzáró Honda Találkozónak.

Interjú Kovács Szabolcs Dragversenyzővel.
Sziasztok!
Te, mint sokszor, a gyorsulási versenyen indulsz. Ha jól értesültem még fejlesztés alatt áll a Drag Ford. Azért kicsit hallhatják a kilátogató nézők a brutál hangját?
– Igen az autó folyamatos fejlesztés alatt áll, és fog is azt gondolom.
A Hungaroringi gyorsulási rész hosszabb lesz a megszokottól. Mennyi is az annyi és kiknek is ajánlod ez a pályahosszt?
– Általában 201m-es (1/8mile) versenyek vannak a Hungaroringen, de az idén már láthattunk 402m-t is, és ez a tendencia az utolsó versenyünkre is így marad.
Ami egy picit nehezíti a „gyorsabb” autók helyzetét, hogy a fékezőzóna picit más, mint a „hagyományos” reptereken.
Nem veszélyes, hiszen ha a gyors autók meg tudnak állni, akkor nem lehet baj, de nagyobb körültekintést kíván ez a pálya.
Lesz-e lehetőség nézőt vagy szurkolót vinni magaddal, amikor gyorsulsz?
– Én sajnos az idén nem tudok Utasokat szállítani, hiszen egyetlen ülés van az autóban és a mostani vázam nem is engedne meg ilyet. Jövőre az új vázzal majd Drag taxizunk.
Jövő tavaszra szeretnék egy teljesen új chrome moly vázat. Remélem, márciusra elkészül. Ez már FIA homologizáció alapján épül (igazából S.F.I.), így külföldi épített pályákon is indulhat majd..
Hol szeretnél indulni vele a magyar pályákon kívül? Ha már külföldön is meg méretteted magad, mi is a 2015-ös évadban a célod a Gyorsulás terén?
– Jövőre a tervek között szerepel a magyar versenyeken kívül (ha idő és pénz engedi) Hockenheim, Santa Pod, Tierp.
Tapasztalatot kell, hogy gyűjtsünk az autóval, más-más körülmények közt, mert ezt nem tudjuk megvásárolni, megtanulni, csak ha ott vagyunk.
A terveim között sok minden szerepel, de azt gondolom reálisan jövőre jó lenne 8-at futni az autóval, valahol 270 km/óra környéki célvonalival. Ehhez elégnek kell lennie szerintem a mostani programozás majd 700 lóereje. Ha sikerül tapadást találni, akkor nem lehet gond. 2015 utána meg ki tudja.
Támogatóim: jarmumechanika.hu, www.stefanzortst.com
További szép napot nektek.
Szurkoljunk közösen Szabiknak 2014.10.05-én, a Hungaroringen
Info: www.dragracing.hu vagy http://www.facebook.com/dragracing.hu
Infoline: 06 30 / 9430-957
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top