Keresés
Close this search box.

Lehet eggyel erősebb?!

blank

Akár ez is lehetett volna a fő kérdés a Gender Racing Team idei utolsó tesztnapján melyet a Dunaszerdahely melletti Slovakiaringen futottak. A kérdés azért merült felmert a teszten résztvevő mindhárom versenyző a jelenlegi versenygépénél erősebb, újabb versenyautót próbálhatott ki a gyors és izgalmas szlovák betoncsíkon. Na és persze, hogy lehet! Hiszen melyik autóversenyző ne vágyna mindig szebb, egyre erősebb és egyre gyorsabb versenyautóra?!

A három versenyző közül a nagyobb és erősebb lépést a gokartból érkező még csak 12 esztendős Sugár Dani tette, aki a Gender Racing legújabb versenygépét a nemrég beszerzett 1.6-os Formula Renault-t hajtotta meg a szlovák pályán. A gokarthoz képest nagyobb test és a 140 lóerő nem szeppentette meg a kis bajnokot, aki hamar tegező viszonyba került a kis formula autóval is. Dani nem mellesleg a gokartban is kiemelkedően gyors és hamarosan Brazíliában egy világbajnoki futamon is megméretheti magát képviselve a hazai színeket. A GRT számára – ahogy azt korábban az 1.6-os autó beszerzésekor is említettük – nagyon fontos a sportutánpótlás, a fiatal tehetségek támogatása, így nagyszerű lenne, ha egy ilyen nemzetközi szinten is tehetségesnek bizonyuló fiatal a csapat színeiben kezdhetné formula autós pályafutását.

blank
A csapat legújabb ifjú bajnoka Hefler Róbert valamint Stern Roland, akik az idén elhozták a hazai Formula Renault Kupa dobogójának első két helyét itt azzal az újabb Formula Renault 2.0-ás versenygéppel körözhetett melyet Rónai Tamás hajt az éles bajnoki futamokon.
Míg a hazai Formula Renault Kupa a régebbi 2.0-ás még kézi szekvenciális váltóval szerelt és motorerőben is gyengébb változatokkal zajlik addig ez az újabb változat motorja erősebb és már kormányról kapcsolható a váltója valamint az aerodinamikája is különbözik.
Persze a jót könnyű megszokni! Így volt ezzel Robi és Roland is akik nagyon hamar hozták a régi és új autó közötti körönkénti bő négy másodperces különbséget gyorsaságban a körszámban bő két három futamnyit kitevő teszt alatt. Az újabb autónak az erősebb motor mellett legfőképpen a sebességváltó a legnagyobb előnye, hiszen a gyorsabb váltási idő mellett itt az is nagyon sokat számít, hogy ebben már soha nem kell fél kézzel elengedni a kormányt a sebességváltáshoz, ami azért egy-egy kanyarkombinációban alaposan megkönnyíti a versenyző dolgát.

blank
A kicsit hűvös időben, de remek hangulatban zajló teszt a versenyzők számára egy nagyszerű élménnyel és sok hasznos tapasztalattal zárult. Az még persze nyitott kérdés, hogy végül majd ki milyen versenygépet hajthat majd a következő bajnoki szezon folyamán.
Hiszen ahogy az elején említettük mindig van szebb, gyorsabb, erősebb és a Renault Sport jóvoltából 2019-re megjelenik a legújabb Formula Renault az F3-asokhoz közelítő paraméterekkel, közel 300 lóerős 1.8-as turbo motorral, Tatuus F.3 T-318-as vázban, a versenyzőt védő HALO rendszerrel és megújult aerodinamikai elemekkel, mely az első képek alapján igazán szépen mutatna a Gender Racing színeiben is!

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top