A közelmúltban ezzel kapcsolatban indult egy mozgalom a legnagyobb közösségi oldalon. Az aranycsapat legendás tagja Buzánszky Jenő elhunytával megüresedett egy hely a Nemzet Sportolói tizenkét fős csapatában. Ezt a rangos elismerést a 2004. évi I. törvény (ismertebb nevén sporttörvény) hozta létre a Nemzet Színésze díjhoz hasonlóan.
A közelmúltban ezzel kapcsolatban indult egy mozgalom a legnagyobb közösségi oldalon. Az aranycsapat legendás tagja Buzánszky Jenő elhunytával megüresedett egy hely a Nemzet Sportolói tizenkét fős csapatában. Ezt a rangos elismerést a 2004. évi I. törvény (ismertebb nevén sporttörvény) hozta létre a Nemzet Színésze díjhoz hasonlóan.
A díjat azok a hatvan éven felüli, kimagasló eredményeket elért magyar sportolók kaphatják, akik aktív sportpályafutásuk befejezése után is meghatározó szerepet játszanak a sportéletben. A Nemzet Sportolója cím egyéni vagy csapatsportágban nyújtott teljesítményért egyaránt odaítélhető.
A cím posztumusz nem adományozható. A jelölő szervezeteknek, továbbá a cím birtokosainak a korábbi adományozott halálától számított hatvan napon belül új javaslatot kell tennie a sportigazgatásért felelős szerv vezetőjének, aki köteles azt a beérkezéstől számított harminc napon belül elbírálni.
A közösségi oldalon elindult kezdeményezéshez már néhány nap alatt több ezer autósport rajongó csatlakozott. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) közgyűlésén új tisztségviselőket választottak a múlt szombaton. A hivatalba lépő új Elnök és az elnökség az első feladatai közé sorolta, hogy a megfelelő szakmai szervezeteknél az MNASZ teljes tagságának és a hazai autósport rajongók támogatását élvezve javasolja Ferjáncz Attilát a Nemzet Sportolójának.
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy Ferjáncz Attila neve nyugodtan lehetne a magyar autósport szinonimája az értelmező szótárban! Örökös Magyar Bajnokunk hosszú pályafutása alatt számtalan hazai és nemzetközi eredménnyel büszkélkedhet mint a 23 Rally Európa Bajnoki futamgyőzelem, Rally Európa Bajnoki bronz érem, 32 Országos Bajnoki cím (melyekből 29 rali, 3 hegyi bajnokság). Az év magyar autóversenyzője volt 1972, 1974-1982, 1986, 1987-es években és nem utolsósorban az Autósport Örökös Magyar Bajnoka.
Eredményeivel magasra tette a mércét követői előtt. Csak kivételes tehetségű sportolóknak adatik meg 35 éves versenyzői pályafutás, ez idő alatt az ellenfelek több nemzedéke nőt fel, akik példaképként, etalonként tisztelik Attilát. Eredményeit, rekordjait nehéz lesz megdönteni, de vélhetőleg Ő lenne a legboldogabb, ha valakinek sikerülne ez, hiszen ezért dolgozott közel ötven éven keresztül.
Még aktív versenyzőként sokat dolgozott azért, szeretett sportága önálló szakszövetséget kaphasson. Az MNASZ-nek a megalakításakor ő volt a szövetség első anyagi támogatója is egyben.
Az aktív versenyzés befejeztével az MNASZ elnökeként is az autósport maradt az első számú dolog az életében. Elévülhetetlen érdemeket szerzett a magyar autósport elfogadtatásában és a szövetség megalakításában, valamint a sportág fejlesztésében. Sportvezetői munkája elismeréseképpen beválasztották a Nemzeti Sporttanácsba majd a Magyar Olimpiai Bizottságba, éveken át lobbizott sikerrel az MNASZ felvételéért a Magyar Olimpiai Bizottságba.
Az év magyar autóversenyzője és az Autósport Örökös Magyar Bajnoka cím mellett több egyéb számos komoly állami kitüntetést is kapott, mint a Sportérdemérem arany fokozata 1981-ben, a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje kitüntetés 2000-ben vagy a Nemzeti Sportszövetség Különdíja 2011-ben.
Örökös bajnokunk sajnos most újra egy nagyon komoly versenyben van sajnos egy számára kevésbé ismert pályán, egy nem a sportszerűségről híres ellenféllel szemben! Már másodszorra kell megküzdenie egy komoly betegséggel, de ahogy ismerjük páratlan erejével és kitartásával ezt a versenyt is megnyeri, mint az tette az autósportban eltöltött fél évszázadban már annyiszor.
Drukkoljunk neki együtt, hogy még nagyon sokáig itt legyen nekünk és a Nemzet Sportolói között is ünnepelhessük őt!
Szólj hozzá