Keresés
Close this search box.
large c44 st front right stake bot 4000x3000 150dpi

A Stake F1 Team bemutatta a C44-et!

Nem olyan típusú Forma-1-es autó, amilyet az ember megszokott. Agresszív, izgalmas, különleges mind a pályán, mind azon kívül: a Stake F1 Team C44-ről végre lerántották a leplet.

A Stake F1 Team 2024-es kasztnija a londoni Guildhall történelmi környezetében mutatkozott be, de semmi sem volt hagyományos vagy unalmas.Érezhető volt, hogy új korszak veszi kezdetét. Azonban a jelenlévő sztárok és a díszes környezet ellenére minden szem az új autón volt.

A C44 a Hinwilben dolgozók fáradhatatlan munkájának eredménye, akik hónapokon keresztül tervezték, fejlesztették, gyártották és végül összeszerelték az új autót. Egy technikai csapat eltökélt munkájának eredménye, amelyet James Key műszaki igazgató vezet annak érdekében, hogy elöl harcoljon a csapat.

A C44 jelentős különbségeket mutat az elődjéhez, a C43-hoz képest: számos változtatást vezettek be – néhány látható, néhány nem – hogy teljesítményjavulást hozzanak a csomagba, és új fejlesztési területeket nyissanak meg.

A C44-en újratervezett aerodinamikai csomag is van, amelyen fejlesztések mutatkoznak az oldalpanelek és a motorborítás terén, amelyek a létező koncepciókat viszik új szélsőségekig. Az új fejlesztési lehetőségekkel, amelyeket a C44 létrehozásával megnyitottak, a tervezőcsapat már azon van, hogy befejezze néhány fontos frissítés finalizálását, amelyeket a bajnokság nyitányában hoznak a pályára, mivel a csapat erős szereplő szeretne lenni a fejlesztési versenyben.

A C44 első tesztelése pénteken lesz, Barcelonában, mielőtt Bahreinbe utazna a három napos tesztelésre, amely hivatalosan is elindítja a szezont.

Alessandro Alunni Bravi, a csapat képviselője: „Az új autó, amelyet ma lelepleztünk, egy tisztelgés James Key és a technikai csapat által végzett munkája előtt. Mindig különleges egy új autó bemutatása, és méginkább, ha ez egy új korszak kezdetét jelzi. Friss, új azonosságunk van, és izgatottak vagyunk mindennel kapcsolatban, amit tervezünk, a pályán és azon kívül: ma azonban mindent a C44-ről és annak potenciáljáról szól. Biztosak vagyunk ebben az autóban és a csapatunkban: nem fogunk konkrét célokról beszélni, mert mindig nehéz számokat meghatározni, de céljaink világosak: javítani szeretnénk az autónk és csomagunk teljesítményén. A csomag alatt minden területet értek, a versenycsapattól kezdve a pályán végzett műveletekig, a boxmegállókon át a stratégiáig: ez több mint csak az autó teljesítménye, és minden részlegen elkötelezettek vagyunk, hogy ezt a lépést megtegyük, ez a cél. Aztán meglátjuk, hol fogunk állni a szezon előrehaladtával: de a fő cél az, hogy idén javítsunk, és jobb munkát végezzünk, mint 2023-ban.”

James Key, műszaki igazgató: „Mindig nagyszerű látni egy új autót megérkezni. A C44 projekt már futott, mielőtt csatlakoztam volna a csapathoz, így hát elismerést kell adnom a csapatnak, akik fantasztikus munkát végeztek. Fantasztikus csapat van Hinwilben, jó és pozitív munkahelyi légkörrel, és mindenki kész a haladásra. Természetesen egy olyan autó tervezése és építése, mint a C44, nem egyetlen személy munkája: hatalmasan bonyolult projekt, méginkább manapság, a rendelkezésre álló szabályozásokkal. A kulcs az, hogy ezt a folyamatot kezeljük, az emberek keményen dolgoznak az autó fejlesztésén, tervezésén, majd végül az összeszerelésén. A C44 gyakorlatilag teljesen új autó. A csapatnak ambiciózus irányt kellett vennie jóval azelőtt, hogy csatlakoztam volna: sok mechanikai változás van, amelyek közül néhányat egyáltalán nem látsz, de néhány viszont nagyon is látható. Az első futómű teljesen új, egy nehéz és ambiciózus projekt egy olyan csapatnak, mint a miénk, sok aerodinamikai változás is van, ahogy azt várni lehetne, mivel ez marad a fő fejlesztési terület – így összességében az autó is másképp fog kinézni, mint tavaly. Sok új és izgalmas irányba indultunk el, mindegyiknek látszólag nagy potenciálja van, így várjuk, hogy a pályán is lássuk őket.”

Valtteri Bottas, versenyző: „Az új C44 minden bizonnyal más. Csapatként kell teljesítenünk, és ki kell hoznunk a legtöbbet ebből a csomagból, amely lenyűgöző potenciállal rendelkezik – más nem számít. A harmadik szezonba lépve együtt a csapattal nagyobb célokat kell kitűznünk. A saját elvárásaim magasak, mindenképpen lépést kell tennünk és előrelépést kell látnunk tavalyhoz képest, egy olyan szezonban, amelyben őszintén szólva nem értük el azokat a célokat, amelyeket magunk elé állítottunk. Most javítanunk kell ezen, fel kell vennünk a kesztyűt és jobban kell teljesítenünk.”

Zhou Guanyu, versenyző: „Először is, nem lehet nem észrevenni a színt! Nagyon izgalmas új megközelítés, különösen a Forma-1-ben. És aztán az én részemről persze, remélem, gyors lesz. Sok erőfeszítést tettünk az elmúlt szezonban, különösen az év második felében, a nyári szünet után, csak hogy biztosak legyünk benne, hogy pontosan értjük, hol kellett volna fejlődnünk csapatként, és mi lett volna a terv a gyárban dolgozó srácok számára a télen: most van itt az ideje, hogy mindent összerakjunk és kivegyük az autót a pályára. Az elvárások magasak, de ugyanakkor nem fogjuk tudni, hol állunk valójában, amíg nem kezdünk el versenyezni a riválisaink ellen. Mégis, sok munka volt az új autón, és alig várom, hogy hamarosan vezessem.”

(Nyitókép: Stake F1 Team)

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top