Keresés
Close this search box.
Szabó Péter átvette az MNASZ Aranylicencet

Szabó Péter átvette az MNASZ Aranylicencet

A közelmúltban tartotta a szokásos őszi rendezvényét az Öreg Autó, Motor és Motorcsónak Versenyzők Baráti Köre a megszokott helyszínen a Benczúr45 rendezvényteremben. Ezúttal is átadásra kerültek az aktuális  Aranylicencek, amellyel mindhárom sportág, mindig elismeri egy-egy kiemelkedően sikeres köztiszteletben álló sportolójának a munkásságát, pályafutását.

Szintén hagyomány a baráti kör rendezvényein, hogy mindig meghívásra kerül egy külsős sztárvendég valamilyen másik sportágból, aki beszél egy kicsit a saját sportágáról és pályafutásáról, a sporttal kapcsolatos gondolatairól. Ezúttal a külsős státusz nem volt teljesen igaz, hiszen a vendég egy nagyon különleges technikai sportágból a műrepülésből érkezett és korábban az autósportba is belekóstolt a gyorsasági szakág márkakupáiban. Besenyei Péter műrepülő világbajnokot, a RedBull Air Race versenysorozat megálmodóját, hazánk egyik világszerte legismertebb sportolóját, aki szintén közreműködött a díjátadásban nagy szeretettel fogadta az Öregfiúk közössége.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség idén ősszel a versenyzői “Aranylicencet” ismét egy olyan versenyzőnek ítélte oda, aki nem csak az autó, hanem előtte a motorsportban is nagyon sikeres pályafutást tudhat maga mögött. Ezúttal Szabó Péter kapta az elismerést, aki gyorsasági motorozásban és autocrossban is kiváló eredményeket ért el. Az elismerést Szujó Zoltán az MNASZ elnöke és Besenyei Péter adták át a sportolónak.

A motorsportban Szabó Péter oszlopos tagja volt a magyar válogatottnak. A motoros pályafutásának nagyrészét az akkori egyik legkomolyabb csapatban a Zalka Máté Motoros Klubban teljesítette, a ’70-es évek elejétől számos rangos nemzetközi versenyen, többek közt világbajnoki futamokon is részt vett.

A hetvenes évek legvégén nyergelt át a kétkerékről a négykerékre. Az akkor legújabb hazai autósport szakág, az autocross első versenyzői, megalapítói közé került. Az új érdekes sportág és szakág kihívásain kívül még egy érdekes motivációja is volt a nagy váltáshoz. Mégpedig az, hogy itt az autocrossban végre saját verseny gépe lehetett, amivel csak ő versenyez, ő szabja meg, hogy milyen versenyeken áll rajthoz.

 A nagy sportágváltás nagyszerűen sikerült, hiszen azt sokszor láthattuk, hogy a motorsport sebességtartományaihoz, dinamikájához, fizikájához szokott versenyzők egy kicsit sem szeppenek meg, ha versenyautóba ülnek. Péterrel sem volt ez másként, egyből az új szakág élmezőnyébe került, amihez hozzájárult a kiválóan megépített új versenyautó melyet egy akkoriban menőnek és elég különlegesnek számító nyugati márkájú erőforrás egy 1600 köbcentis, injektoros VW erőforrás hajtott. Az autós pályafutását szintén az akkori egyik legpatinásabb egyesületben a Külker SC-ben kezdte ahol számos szép hazai és nemzetközi sikert ért el az autocrossban eltöltött bő másfél évtized során. 1982-ben az ausztriai Hollenburgban rendezett Eb-futamon szerezte meg a hazai autocross történetének első Európa-bajnoki pontjait. Később versenyzett a Gázművek, a Csepel Autó, az Autófer és a Befutó AMSE színeiben is, míg a ’90-es évek végén szögre akasztotta a bukósisakot.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top