Keresés
Close this search box.

Holnap harmadik alkalommal rajtol a Saharun

Immáron harmadszor vág neki a Saharun kalandorokból álló mezőnye Afrikának.

 Immáron harmadszor vág neki a Saharun kalandorokból álló mezőnye Afrikának. Az eddigiekkel ellentétben, idén már motorosok is csatlakoztak a futamhoz, igaz ők az asszisztenciának köszönhetően csak a forró éghajlatú földrészen ülnek nyeregbe. Az úti cél idén is Tunézia, mivel „csupán két napnyi autózásra van a Szahara” Afrikának ebben a legeurópaibb országában.

A résztvevők két hét alatt 5000 km-t tesznek meg a Budapestről induló navigációs versenyen és túrán. Az európai szakasz első napja Maranellóig tart, így a következő rajt után a kalandorok várhatóan ferraris programokat választanak, a versenyzők ezzel szemben csodálatos toszkán tájakon navigálnak a kompig. Az egynapos hajóút után a csapatok nekiindulnak a hátralévő 600 kilométernek, hogy mihamarább elérjék a sivatagot. Az ezt követő hat nap a dűnékről, a homoksivatagról és a piste-ekről szól, melyben két nomád éjszaka is lesz.

A Saharun először látogat majd el a Grand Erg Oriental óriási dűnerendszereiben fekvő Le Lac nevű füves oázisba, melyet egy gőzölgő hőforrás táplál. A termálfürdőzés örömei után pedig apró köves-sivatag és hegyi oázisok várják majd a futam indulóit. Tíz embert próbáló etap után a cél, illetve az eredményhirdetés a turisták által is sokszor látogatott, tengerparti Monastirban lesz, ahonnan a tapasztalatok alapján többnyire együtt halad vissza a mezőny a Budapestre.

Az idén, egyszerre két jármű-importőri támogatást is kapott a futam: a Saharun rally fő támogatója a Wallis Automotive Europe, az ISUZU D-Max és a SSANGYONG magyarországi kizárólagos importőre. A 2014-es futamon a D-Max volánja mögött a Saharun veteránnak számító Kőváry Barna-Perepatics Richárd duó indul, míg a szervezők a Ssangyong Rextont választották megbízható útitársként.

A két versenyző már többször járt Afrikában D-Max-szal, a négy legfőbb értéke autójuknak: „Gazdaságos, hatékony, megbízható és örökéletű.” Az ISUZU, a világ egyik legnagyobb haszongépjármű gyártójaként a D-Max-ban egyesíti mindazt a tudást, amelyre a majd egy évszázados teherautó gyártás során szert tett. A kapcsolható összkerékhajtás, az erőteljes és takarékos dízelmotor, a kiemelkedő terhelhetőség és vontatási kapacitás nálunk hagyomány.

A SsangYong a Rexton-t 2001 óta forgalmazza, a márka zászlóshajójaként új kategóriát teremtett a koreai autógyártásban. 2012-ben az új forma mellett számos vezető technológia is bevezetésre került, például a 8-lengőkaros független hátsó felfüggesztés, illetve a nagy nyomatékkal rendelkező saját dízelmotor. Továbbá a sokaknak ismerősen csengő Mercedes együttműködésnek köszönhetően 5 fokozatú E-Tronic automata váltóval is rendelhető a prémium terepjáró. A rendezők számára mindez biztosítja majd a lebonyolításhoz szükséges feltételeket, illetve a munka közben a kényelmet is.

Rajt: 2014. március 13. csütörtök, 9:00 Lurdy Ház parkolója.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top