A Forma-1 gumiszállítójának, a Pirelli szakembereinek szerint a mezőny nagy része az egy kiállásos taktika mellett fogja letenni a voksát, azonban Monaco sajátosságait ismerve számítani lehet majd kisebb-nagyobb stratégiai meglepetésekre.
A Pirelli a három leglágyabb abroncsát fogja vinni a Monacói Nagydíj hétvégéjére – az ultralágyat (lila), a szuperlágyat (piros) és a lágyat (sárga).
A tavalyi futamot Lewis Hamilton nyerte, akkor a Mercedes versenyzőjének bevált az egy kiállásos stratégia, habár nem tekinthető klasszikusnak az akkori döntése, ugyanis – a rajt előtti heves esőzés miatt – az eső/ultralágy kombinációra esett.
A Pirelli szakemberei arra számítanak, hogy a hétvégén az ultralágy/lágy stratégia lesz a legnépszerűbb. „A három leglágyabb abroncs a leginkább kézenfekvő választás Monacóra” – nyilatkozta a Pirelli autósport-felelőse, Mario Isola, aki azonban hozzátette: nem ez van a „szentkönyvben” előírva, a stratégiák csapatonként és pilótánként egyaránt változóak lehetnek.
„A kopás itt annyira alacsony, hogy a csapatoknak többé-kevésbé megmarad a választás szabadsága, ha egy kiállásos stratégiát választanak akkor is dönthetnek akár az ultralágy/szuperlágy kombináció között – valószínűleg ez is lesz a legnépszerűbb.”
„Ez lesz az első olyan nagydíj, ahol a versenyzők maguk dönthetik el a gumiabroncs elosztásukat.”
„A várakozásoknak megfelelően az ultralágyból szállítunk a legtöbbet, hiszen ez az az abroncs, amit a legtöbbször fognak használni mind a kvalifikáción, mind a versenyen.”
A monacói futam lesz a harmadik olyan verseny idén, ahova a Pirelli a leglágyabb keverékeit szállítja.
Szólj hozzá