Keresés
Close this search box.
Forma-1 Mexikói Nagydíj

Kétezer méter felett hasítanak

A Forma-1-es mezőny az USA Nagydíjat követően egy rövid váltással érkezik meg Mexikóvárosba. 2015-ben debütált az átépített mexikói pálya a Forma-1-es versenynaptárban, s nagy kedvencnek számít. A helyiek legendás vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket és a nézőket Mexikóvárosba. A Hermanos Rodriguez pálya 110.000 nézőt tud egyszerre fogadni, s a Forma-1 és a helyi hős, Sergio Perez népszerűségének köszönhetően várhatóan kirakják majd a megtelt táblát.

Jelenleg egy mexikói tagja van a Forma-1-es mezőnynek, aki nem csak hazai futamán lesz reflektorfényben, de a texasi versenyen is nagy kedvencnek számított. Sergio Perezről idén is felreppent az a híresztelés, mely szerint hanyatló formájának köszönhetően távozik a Red Bulltól és akkor valószínűleg a Forma-1-ből is. Ha így történne, hol máshol mondana búcsút, mint hazai pályáján, ahol el tud köszönni nagy számú hazai rajongóseregétől.

Az USA Nagydíjon fölényes teljesítményt nyújtott a Ferrari. Bár sem a sprintelsőséget, sem a rajtelsőséget nem tudták pilótái megszerezni Austinban, ahol tényleg számított, a vasárnapi futamon, ott viszont kettős győzelmet húztak be. Ezen a hullámon lovagolva terveznek Mexikóban is szép teljesítményt letenni az asztalra. Erre szüksége is lenne a Ferrarinak, mivel pilótái kettős győzelmével a maranellói gárda ismét ringbe szállt a konstruktőri világbajnoki címért.

Mexikóban és az azt követő Brazíliában is magaslati pálya várja a mezőnyt, amely a Honda motorok erőssége miatt kedvező a Red Bull autói számára. A koronavírus járványt követő időszakban, azaz 2021-2023 között csak Max Verstappen állhatott fel a mexikóvárosi dobogó legfelső fokára, de ez a dominancia meg is szakadhat idén.

A hétvégi mexikói versenypálya a maga 2285 méteres magasságával valójában a versenynaptár legmagasabb helyszíne. A levegő nagyon ritka, s bár az autók nagy leszorítóerővel hajtanak, azért, hogy nagyobb legyen a tapadás a kanyarokban, ez a tapadóerő mégis eléggé lecsökken a ritka levegő hatására, s ez csúszkáláshoz vezethet.

2023-ban Max Verstappent Mexikóvárosban sem tudta letaszítani senki a dobogó felső fokáról. Bár az időmérő edzésen nem sikerült elcsípnie az első rajtkockát, a rajtot követően szinte azonnal átvette az első helyet az élről rajtoló Charles Leclerc-től és már ott is maradt a célig. Lewis Hamilton és Charles Leclerc állhatott még a dobogóra, ami kárpótolta őket az előző futamról történő kizárásért.

A verseny és a pálya

Mexikóváros egyike azon Forma-1-es pályáknak, amely története a Forma-1 hőskorától íródik. 1992 után azonban kikerült a versenynaptárból. Később, hogy 2015-ben visszatérhessen, Herman Tilke tervei alapján teljesen átépítették ezt a pályát. Így már a modern kor biztonsági előírásainak is megfelelt. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályái közé tartozik.

A 71-körös Mexikói Nagydíj október 27.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot még mindig Valtteri Bottas tartja 2021-ből, ideje 1 perc 17,774 másodperc. Érdekesség, hogy az előző rekordot is a finn pilóta tartotta 2018-ból.

(Forrás és nyitókép: Amber PR)

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top