A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elárulta, hogy a Ferrari azon döntése, hogy a virtuális biztonsági autós fázis alatt kihozta kerékcserére négyszeres világbajnok pilótáját, Sebastian Vettelt, megkönnyítette azon döntésüket, hogy az egy kiállásos taktikát válasszák.
A hideg időjárás miatt a Kanadai Nagydíj elején azonban a Mercedes mérnökei korántsem voltak biztosak abban, hogy az egy kiállásos taktika működhet.
A német istálló azonban kockáztatott, s Hamilton kint maradt az ultralágy abroncsokon, ezzel pedig megörökölte a vezető pozíciót, majd utána „mindössze” a gumik állapotára kellett ügyelnie a háromszoros brit világbajnoknak, amit remekül meg is oldott, hiszen övé lett a futamgyőzelem.
„Szenzációs verseny volt Lewis részéről, amit győzelemre is tudott váltani” – mondta Wolff. „A futam kezdetekor nem volt egyértelmű a stratégiánk, nehéz volt a hideg időjárásban eldönteni, hogy melyik út lehet a lehető legkifizetődőbb, illetve a stratégiaválasztás nagyban függött attól is, hogy a gumik mennyi idő alatt tudták elérni az ideális hőmérsékletet. Amikor azonban Vettel a virtuális safety car alatt kiállt, tisztává vált számunkra: a győzelemhez vezető út az egy kiállásos taktika – ekkor már csak Lewis-on múlott a siker, azonban szépen életben tartotta a gumikat, és a tempót is tartani tudta.”
Szólj hozzá