Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Villanyfényes 999. futam

Fotó: Amber PR

Az ausztráliai szezonnyitó futamot követően Bahreinbe utazik a mezőny az idei második futamra. A Forma-1 történetének 999. futama következik a hétvégén, amely a szezon első sötétben, villanyfények alatt futott futama lesz. Az európai télies időjárás és az ausztrál ősz után itt igazi forróság fogadja a Forma-1-es résztvevőket, az is a száraz fajtából.

A nem sok izgalmat hozó Ausztrál Nagydíj után az a kérdés, hogy az a Ferrari, amely nem hozta a tőle várt eredményt a szezonnyitó futamon, 2017 és 2018 után tud-e triplázni Bahreinben? A téli tesztek során ugyanis úgy tűnt, hogy a Ferrari nagyon jó formában van, s talán idén meg tudja törni a Mercedes egyeduralmát. Még a Mercedes is azt várta, hogy a Ferrari nagyon jó formában kezdi meg az évet. Ennek ellenére a német-brit istálló a Forma-1-ben egyedülálló, zsinórban hatodik konstruktőri világbajnoki címére hajt. Jelenleg úgy néz ki, nem is reménytelenül.

A Ferrari számára nem a várakozásoknak megfelelően indult az év. A Mercedes ismét aratott, bár nem Lewis Hamilton, hanem a 2018-ban győztes trófea nélkül maradt Valtteri Bottas nyerte simán a szezon első versenyét. Még a Honda motorral futó Red Bullal versenyző Max Verstappen is kielőzte a ferraris pilótákat és megszerezte a harmadik helyért járó trófeát.

Miközben a 2017-es és 2018-as Bahreini Nagydíjon a Ferrari brillírozott, addig a Mercedes pilótáinak nem jött össze a legszebb eredmény. Mindkétszer dobogóra állhatott mindkét Mercedespilóta, 2018-ban Valtteri Bottas lett a második, míg a dobogó harmadik fokára Lewis Hamilton állhatott fel. Vettel sikerét a Ferrari okos stratégiája is segítette, aminek eredményeként 2004 óta nem tudott olyan jó szezonkezdetet magának a maranellói istálló, mint a tavalyi.

A nem túl szép indítás után Mattia Binotto ferraris csapatvezető bizakodó a hétvégét illetően: „Bahreinben csapatként kell gondoskodnunk arról, hogy megértettük és orvosoltuk az Ausztráliában megmutatkozó gyenge pontjainkat, amelyek megakadályoztak bennünket abban, hogy az autónk teljes potenciálját kihasználjuk. Bahreinben azt várjuk, hogy a javítások hatása megmutatkozik, de persze tisztában vagyunk azzal, hogy a versenytársaink ott is nagyon erősek lesznek.”

Ami pedig a hétvégi futamot illeti, fontos információ, hogy 2014 óta már ez is villanyfényes futam. Az első Bahreini Nagydíj 2004-ben volt, ennek örömére 2014-ben, a 10. évfordulón, esti futamot rendeztek a szahíri pályán és ez annyira bevált, hogy így is maradt. 2004-ben, az első évben, egyébként kettős Ferrari-siker született a pályán, amelynek idén is nagyon örülnének a pirosak.

A Williamsről pár éve nehéz jókat mondani. Frank Williams visszavonulása óta lejtmenetben halad az egykor szebb napokat is látott patinás brit istálló. A barcelonai tesztelésen is már napokat késve megjelenő istálló autói csigalassúságúak voltak Ausztráliában. Az idei szezonra leszerződtetett Robert Kubica viszont jó emlékekkel érkezik meg a hétvégi futam helyszínére. 2008-ban ugyanis itt szerezte meg első és egyetlen Forma-1-es pole pozícióját a lengyel pilóta. Ráadásul Kubica végül a bronzérmes helyen futott célba a BMW-vel. Sajnos idén hasonlóban sem gondolkodhat sem a lengyel, sem ifjú brit csapattársa.

Mick Schumacher Forma-1-es autót vezet!

A bahreini futamot követően a csapatok a pályán maradnak, hogy kedden és szerdán teszteléseket hajtsanak végre. A verseny hetének nagy meglepetése volt, hogy a Ferrari versenyzői akadémiájához nemrégiben csatlakozott Mick Schumacher (Michael Schumacher fia) először a Ferrarival, majd az Alfa Rómeóval is teszteléseket hajt végre a szahíri pályán. Minden bizonnyal nagy érdeklődés kíséri majd a nagy legenda fiának Forma-1-es bemutatkozását.

A verseny és a pálya

Az 57-körös Bahreini Nagydíj március 31.-én, helyi idő szerint 18.10-kor (Magyarországon 17.10-kor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya, amely a sivatag közepén található, hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A körrekordot Pedro de la Rosa tartja (2005-ből), ideje 1 perc 31,447 másodperc.

A csapatoknak új problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, s nagy szél esetén, a pályára kerülő homok nehezíti a gumik tapadását. „Nehéz megtalálni a jó ritmust a sivatagban, főleg a szél által a pályára hordott homok miatt. Ezért minden kör más és más, s ez döntő tényező lehet leginkább az időmérő edzés során. Ha csak néhány centire is letérünk az ideális ívről, elkezdünk csúszni, s máris kukába dobhatjuk a körünket. Itt már nem lehet behozni az elvesztett időt.” – szögezte le a Ferrari négyszeres világbajnoka.

Egyébként itt jellemző, hogy ahogy egyre jobban felgumizódik a pálya, úgy javul a tapadása. A homok zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását is okozhatja. A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése is fontos Bahreinben.

2018-ban Sebastian Vettel nyerte meg a futamot. A német pilóta győztes ideje 1:32:01.940 volt. A második és harmadik helyen a két Mercedespilóta Valtteri Bottas és Lewis Hamilton ért célba.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top