Thierry Neuville idei első győzelmét szerezte az egyik legnehezebbnek tartott ralin, az Akropolisz Ralin, vasárnap. A Hyundai meseszerű hétvégét zárt azzal, hogy a dobogó második és harmadik fokára is pilótái állhattak. Ott Tanaknak nem sikerült zsinórban harmadszorra is nyernie, s éppúgy, mint 2021-ben, idén is a második hellyel és az érte járó trófeával távozik Görögországból. Dani Sordo nem volt rossz választás a hétvégére. A spanyol pilóta tavalyi negyedik helyezését fejelte meg ezzel a bronzérmes hellyel.
„Nehéz szezon van mögöttem, felszabadulás, hogy végre győzni tudtunk a nagyon nehéz belga hétvégét követően. A legfontosabb most mégis az, hogy a három dobogós hely a csapaté lett, s sok év után végre megszereztük a teljes dobogót.” – szögezte le a versenygyőztes belga pilóta.
A Hyundai csodás hétvégéjét beárnyékolta a csapaton belüli csapatutasítások körüli feszültség. Kalle Rovanperáról, a Toyota egyéni világbajnoki címre esélyeséről pilótájáról hamar kiderült, hogy küszködik a görög murván. Így Ott Tanak az egyéni koronára esélyesként lépett előre. Ha Neuville előtt végzett volna, akkor hét extra pontot tudott volna bezsebelni a hétvégén az észt. Nem így lett, mivel a Hyundai Motorsport elnöke, Sean Kim közbeszólt és utasította Neuville-t és Tanakot, hogy tartsák pozíciójukat.
Tanak megnyerte a Power Stage-et, amivel öt extra pontot gyűjtött. Rovanpera lett ugyanott a második, emiatt Tanak 53 pontra csökkentette hátrányát a világbajnokságban a finnhez képest. Neuville további 23 ponttal van leszakadva a harmadik helyen. Az eddig eléggé gyengélkedő Hyundai szintén ledolgozott lemaradásából a Toyotához képest. Jelenleg 63 pontos hátrányban van a Toyota mögött három versennyel a szezon vége előtt.
Ott Tanak joggal volt dühös azután, hogy világbajnoki álma elé akadályokat görgetett csapata, vagy legalábbis nem segítette azt. Keserűen nyilatkozott, s szerinte a világbajnokságot tekintve nem volt jó ez a döntés. Szerinte csak akkor tekinthető annak, ha PR szempontokat vesznek figyelembe, s most ez történt.
Bár a szombat és a vasárnap teljes egészében a Hyundai napja volt, a pénteki napon az M-Sport dominált. A csütörtök esti szuperspeciális szakaszt Neuville nyerte, de pénteken az összes szakaszon Sebastien Loeb ért célba elsőként.
Mikor azonban túlment egy hajtűkanyaron, csapattársa, Pierre-Louis Loubet megnyerte ralis pályafutása első szakaszgyőzelmét és az élre állt. Még egyet győzött, majd az utolsó szakaszon ismét Loeb győzedelmeskedett. Loubet-nak nem volt szerencséje, bal első defektet szedett össze, több, mint egy percet vesztett és visszaesett a hetedik helyre. Végül a negyedik helyen ért célba.
Loeböt üldözi a balszerencse immár zsinórban harmadik raliján. A kilencszeres világbajnok autója technikai meghibásodása miatt fel kellett adnia a küzdelmet. Autója generátorával volt gond, s bár Loeb és női navigátora, Isabelle Galmiche mindent megtett azért, hogy megjavítsa, kifutottak az időből és kénytelek voltak kiállni. Vasárnap aztán nem indultak el a Rally2 szabály alatt.
Craig Breen lett az ötödik, de nagyon nem indult jól a rali számára. Pénteken a negyedik szakaszon defektet kapott, s így ő volt az egyedüli Rally1 pilóta, akinek komoly problémával kellett szembenéznie aznap. Ezután azonban nagy sebességre kapcsolt, jó tempóban haladt és az ötödik helyre vitte célba Ford Pumáját.
Takamoto Katsuta volt a legjobb Toyota–pilóta. A japán a hatodik lett Görögországban, de nem ment neki a versenyzés. Nem érezte jól magát az autóban, így nem is ment tempósan.
Sokan kiestek, emiatt az első tízbe váratlan versenyzők is bekerültek. Emil Lindholm hetedik lett a Skoda Fabiával. A finnt Nyikolaj Griazsin, Alexandros Tsouloftas és Eyvind Brynildsen követte az első tízben.
Folytatás három hét múlva (2022. szeptember 29 – október 2.) a világbajnokságba visszatérő murvás Új-Zéland Ralival. 2012 után tér vissza ez a távoli verseny a Rali Világbajnokságba. A 2012-es versenyt Sebastien Loeb nyerte egy Citroen DS3 volánja mögött.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá