Keresés
Close this search box.

BB Csigoly és az Ózd Rally!

blank

A hétvégén újra szól a ladád hangja borsodban. Rally versenyen veszel részt.
De előtte mesélnél az autósportos múltadról, eredményeidről, navigátoraidról, autóidról?

 

Beszélgetésnek látszó interjú Balogh Balázs rally versenyzővel.

Balogh Balázs – Danku Miklós
IV. Miskolc Autó – Ózd Rally
Arable Racing Kft – Lada 2017
2016.10.28-30.

 

Helló, Szia, Sziasztok! (BB Csigoly)

– Olyan hatalmas autósportos múltam nincs.
Mindig is imádtam az autó és motorsportot gyerekkoromtól kezdve, illetve a nagy gépeket, kamionokat. Már tíz éves koromban hordtak motorozni, amit nagyon szerettem. Fiatalon a barátokkal mi is jártunk nagyon sok rally versenyre nézőként, mindig ott szurkoltunk a pálya szélén. Ahová csak volt lehetőségünk, oda elmentünk, hogy minél többet lássunk a rally-ból.

Mikor kezem alá került életem első utcai autója, egy Yugo Koral, akkor én is próbáltam szét tuningolni, fejleszteni az autót, kifesteni a gumikat, IFA laprugót tenni a hátsó rugózáshoz, és az utcai használat mellet beneveztem egy egy szántóföldi amatőr és szlalom versenyre. Az egyik ilyen versenyen fel is borultam a nagy elán és vörös köd közepette.
Később Német Lackóék versenyzése kapcsán kerültem közelebb a magyar versenyekhez. Egy településen nőttünk fel, és egy időben próbáltam segíteni nekik, amiben tudtam, s jártam velük versenyekre. Nagyon jó kapcsolat alakult ki a csapattal. Ekkor még jobban megtetszett a rally. Lehetőségem volt navigálni Körmöndi Szabi Ladájában egy Bükkszentkereszti versenyen, majd ugyan itt Porkoláb Peti mellett egy BMW-ben, viszont úgy éreztem, hogy a jobb oldal kissé kényelmetlen nekem. Egy alkalommal kipróbálhattam Lackó VFTS-ét, s akkor eldőlt minden, hogy nekem vennem kell egy versenyautót, egy LADA-t. Ezt a célom kergetve vettem meg Moczó Szabolcs ATB rendszámú kockáját négy évvel ezelőtt és indultunk el életem első versenyén, Lyukóbánya – Parasznya sprint szakaszon, ahol Szabó István „Pivo” navigálásával sikeresen teljesítettük a hétvégét szerviz csapat, szerviz és minden nélkül. Nagyszerű és felejthetetlen emlékek maradnak.
Ettől kezdve beindultak a folyamatok, teljesen beleszerettem a versenyzésbe, rallyba. Igyekeztünk minél több versenyen részt venni, csapatot kialakítani, tapasztalatokat szerezni, információkat gyűjteni, az SRS segítségével fejleszteni az autót és előre haladni. Nagyon jó hangulatban telt az első 1-2 év. Úgy gondolom, hogy hamar beilleszkedtünk a rally közegbe, nagyon megszerettük a sprintes és túrás közeget, jól éreztük magunkat. A bulizással és jókedvvel szinte sosem volt gond. Rengeteg jó embert ismertünk meg s ez a mai napig is így van. Egy téli éjszakán balul elsült hójárózás után komolyabb javítást és regenerálást igényelt az autó, ekkor már igyekeztünk egy komolyabb és jobb autót elkészíteni. Pivo navigálása után Veres Laci „Piros” segített végig találni a pályákon. Sajnos túlságosan rágörcsöltünk az eredményekre, és a sok műszaki hiba miatt nem éppen derűs időszakot autóztunk, de sikerült pár dobogós helyet elérnünk Rally2-ben. Folyamatos fejlesztések között a tavalyi évben Takács Bence „Coffy” ült a jobb1-be. Sikerült pár szép eredményt és kecsegtető részeredményeket elérnünk, mint pl Rally2-ben a P12 kategória elején autózni. Sajnos ezt követően is akadtak még műszaki gondjaink az autóval, ezen kudarcok után keresve egy kis örömforrást, az éven szinte csak utcai gumikat használva a látványosabb autózásra került a hangsúly.

Az éven Danku Miki navigál az autóban s úgy érzem, gondolom, hogy nagyon jó hangulat van az autóban és a csapaton belül is. Az éven talán sikerült üzembiztossá alakítani az autót, talán nem is volt műszaki problémánk, s minden versenyen sikeresen célba értünk. Orbán Norbi, Csipesz, Ogli és a többi srác, nagyon sokat tettek ezért! Nagy köszönet nekik!

Milyen verseny is lesz a hétvégén és hol, milyen szakaszokon?
– Most hétvégén a szezonzárónak számító Ózdi Rallyra készülünk, Rally2-es futamra. Három szakaszon fogunk versenyezni vasárnap, A Sátai gyors már ismerős nekünk, többször autóztunk rajta, Sajókazai gyorsaságit nagyon szeretjük, jól csúszik, a Rudabányai szakaszt pedig izgalommal várjuk, ott még nem volt alkalmunk versenyezni. Reméljük, hogy vasárnap, egész nap jót autózunk és kiszolgáljuk a nézőket. Bízunk a kegyes időjárásban.

A jelenlegi autódról mit is lehet tudni?
– A mostani autónk természetesen egy Lada, 2107-es típus, 1.6-os injektoros motorral, s ahogy észre vettük rajta, szeret keresztbe menni…
Szeretünk Lada-val autózni, örülünk, hogy nagyon kedvelik a nézők és természetesen szeretjük a hátsó kerék hajtást.

Mit jelent számodra az autóversenyzés?
– Számomra az autóversenyzés a kikapcsolódást és feltöltődést jelenti. Nálunk ez egy erős hobbi! Első sorban a közeg szerepel, a légkör, hogy a csapat össze tud ülni egy hétvégén és ki tudunk kapcsolódni. A versenyek mindig össze hozzák az embereket és a szürke melós hetek között mindig jól jön a jó hangulatú versenyhétvége!

Ezen a versenyen van-e kedvenc kanyarod?
– Általában mindenhol van több is. Sőt! Mindegyik az, amelyiket sikerül abszolválnunk. De természetesen azokat a kanyarokat szeretjük, ahol sok a néző!! Néha még a segítségük is nagyon jól jön…. A Sátai gyorson a hidas elág és a tökszög tetszik, a Sajókazai szakaszon a híres, csúszós „nagy kanyarunk”, és a Rudabányai gyorson remélem lesz új kedvencünk.

Egy nem mindennapi tevékenységgel foglalkozol. Mit tudhatunk róla?
– Nekem szerencsére mindennapi! Igen, fő tevékenységként az autódaruzással foglalkozunk, amellyel szinte minden nap újabb és változatos munkákat végzünk. Mára elég széles autódaru palettával rendelkezünk 8-tól 300 tonnás daruig, több speciális géppel. Sok látványos és érdekes feladatunk is van, de mint mindenhol, a nyári szezon idő alatt nagy a hajtás, másra nem nagyon marad idő és energia…
A daruzás mellett teleszkópos rakodók, targoncák, kosaras emelőgépek bérbeadásával és közúti illetve túlméretes, speciális tréleres szállításokkal is foglalkozunk.

blank

 

2017-es terveid?
– Jövő évre tervezzük, hogy az év elején megpróbálunk kicsit időre autózni verseny abroncsokon, természetesen Lada-val. Valószínű, hogy a nyári sűrű munka miatt nem tudunk majd Rally2-ben az összes versenyen részt venni, de ha lenne lehetőségünk, megpróbálnánk. Jó lenne egy teljes szezont végig autózni. Emellett igyekeznénk MARB-os futamokon keresztben, látványosan autózni a szórakozásra tekintettel.

Támogatóid?
– Szeretném mindenkinek megköszönni a rengeteg segítséget! A nézőknek a sok erőt és lendületet! A páromnak, Szmesnek, hogy mindig segít a céljaimban és támogat, kitart mellettem! Nagy köszönet a csapatnak, hogy egységben tudunk dolgozni, mindent megtesznek a sikeres hétvégékért és mindig adott a jó hangulat, kaja, pia, nevetés, és természetesen a jó autó. A nagy csapat nem más, mint Orbán Norbi papa, Csipesz Lajhár, Ogli, Kolbi, Tompa Márk, Richie Camo, Matuscsák Dávid és Ba*zos Gehy! Nagy gratula, hogy Danku Miki még mindig bírja a jobb egyben, hátra hagyva a félelmeit. Köszönöm! Köszönjük a sok pátyolgatást Juhász István Csuhás urunknak.

Köszönjük a partnereinknek: ArableRacing Kft. Gobaldaru.hu, Bark.hu, Juhász és Juhász Kft., Lanaxis Kft., Partnerkapu.hu, Onder Györgyné Ev., EDO 2003 Kft., BorsodBérauto.hu, Porkoláb Racing, EasyService Kft, West Euro Line Kft., Gumiexpo.hu, Richie Design.

Jó hétvégét mindenkinek!
Hajrá Rallysok, hajrá Ladások!!

BB Csigoly.

– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top