Csomós Mixi és Nagy Attila a Vértes Rallye-n megmutatta, hogy ott a helyük a legjobbak közt, a futam végén pedig az ötödik helynek örülhettek.
Az Eger Rallye-t kihagytátok, nagy volt a sürgés-forgás a műhelyben a Vértes Rallye előtt? Mik voltak a tervek?
Nagyjából ugyanúgy készültünk, mint bármikor máskor korábban, az autót próbáltuk a lehető legjobb tudásunk szerint beállítani a Vértes Rallye pályáira. Attilával sem hanyagoltuk el a felkészülést, figyeltünk a kondíciónkra, és videók alapján elég sokat tanulmányoztuk a pályákat, hogy teljes mértékben képben legyünk velük már azelőtt, mielőtt megérkezünk a helyszínre.
Milyen a viszonyotok a klasszikus, székesfehérvári gyorsaságikkal?
Nagyveleg kivételével mindegyiken mentünk már. Változatosak, tempós és technikás részeket is tartalmaznak. Nagyveleget is hamar megkedveltük, részben már a verseny előtt sikerült róla személyes tapasztalatot gyűjtenünk, mivel pénteken részt vettünk a futam hivatalos tesztjén is.
Milyen volt a versenyetek?
A Vértes Rallye rendezése nagyon jó volt, meglepett, hogy gyakorlatilag egyetlen perc csúszás sem volt a nap folyamán, az időtervnek megfelelően történtek az események, aminek nagyon örültünk. A teljesítményünkkel csak félig-meddig voltunk elégedettek. Az első körben volt némi bizonytalanság, aztán már voltak kiugróan jó eredményeink, ám tudjuk, hogy sokat kell menni egy ilyen autóval ahhoz, hogy stabilan ott tudjunk lenni a legjobbak között a Top5-ben. Nem indult könnyen a futam, mert az első körre elgumiztuk magunkat, pont Nagyvelegen kaptunk a vártnál többet emiatt a többiektől. Ezután a szervizben változtatott a csapat néhány beállításon, aminek következtében a második és harmadik körben már sikerült egészen jókat mennünk, a Hankook gumik remekül dolgoztak, mi is elkezdtük gyorsítani magunkat, és ezeknek köszönhetően már igazán említésre méltó számokat mutatott nekünk a stopper a gyorsaságik végén.
Legnagyobb örömünkre, az ötödik szakaszon Csákberényen megszereztük pályafutásunk első abszolút szakaszgyőzelmét, a Rally1 Bajnokságban az R5-ös Skoda Fabiánkkal. Megmondom őszintén, hogy idénre még nem vártunk magunktól szakaszgyőzelmet, hihetetlen öröm mind a csapat, mind a támogatóink számára. Nagyon büszkék vagyunk az eredményre! Második időnk is volt a következő körben, ahol már picit a biztonságot is szem előtt tartottuk. Nagy volt az öröm a célban, amikor átvettük az összetett értékelés ötödik helyéért járó serlegeinket. A szakaszgyőzelemmel léptünk egy újabb lépcsőfokot, óriási élmény volt átélni. Hosszú út áll még előttünk, sokat dolgozunk, egyszer szeretnénk mi is a csúcsra felérni.
A II. Rally Hungary zempléni pályáin novemberben erre remek lehetőség nyílik majd, hiszen Sárospataktól, a lakóhelyedtől csak karnyújtásnyira lesznek a gyorsasági szakaszok. Indultok a versenyen?
Természetesen igen, csupán az a kérdés, hogy a hazai értékelésben, a Rally1-ben, vagy az ERC-ben, az európai top versenyzők közt tesszük ezt meg?
Mit üzensz a csapatvezetőnek? Hová adja le a nevezéseteket?
Nyilván az ERC-be. A magyar mezőnyben is szívesen versenyeznénk, de ha már itt van a lehetőség, akkor mégiscsak az ERC-ben lenne a legjobb. Mondjuk, ehhez jó lenne egy négyes az ötöslottón.
Köszönjük együttműködő partnereinknek:
East Motorsport Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., AURUM FRONS GRAND Kft., Északmagyar Téglaipari Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., Magyar Trans Kft., Heda- Sped Kft., Tau-Trade Bt, SoldoBau Mélyépítő Kft., UJGOLD Kft., SFT Spannsysteme Kft., Alu Casting Support Kft., Progast Kft., Por + Fém Kft., Sárospatak Város Önkormányzata, BIGPUSH Kft., Tiger Tools Kft., Juhász Média Kft., MUT Hungária Kft., ÁZRÁ Kft., ASAP Hungária Kft., Lotte Kft., RSZ- Kő Kft., HANKOOK Racing Tires-RTH Versenyabroncs Kft., MOL Racing Kft.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Szólj hozzá