Sokéves várakozást követően végre összejött Thierry Neuville számára a rali világbajnoki cím. Japánban, a szezonzáró ralin, ugyanis a Hyundai pilótája hatodik helyezése ellenére is világbajnok lett. Ami összejött a belga pilótának, az nem jött össze a csapatának. A Hyundai ugyanis nem nyerte meg a gyártói vb címet, az zsinórban negyedszerre a Toyotáé lett. A japán dobogóra nem tudott felállni egy Hyundai pilóta sem. Az első két helyet a Toyotával versenyző Elfyn Evans és Sebastien Ogier szerezte meg, a dobogó harmadik fokára az M-Sporttal rajthoz álló Adrien Fourmaux állhatott fel.
„Igazság szerint jól érzem magam, sokáig dolgoztunk ezért. Nincsenek rá szavaim, de szeretnék mindenkinek köszönetet mondani, akinek része volt ebben, aki értünk harcolt és az egész csapatnak. Sokszor közel álltunk ehhez, mindig mindent beleadtunk, de idén megvan ezért a jutalmunk.” – szögezte le 2024 egyéni világbajnoka, akinek keményen meg kellett dolgoznia ezért a jutalomért. Pénteken autója turbófeltöltője meghibásodása miatt a 15. helyre esett vissza, s ebből küzdötte fel magát végül a hatodik helyre.
Sok forgott kockán a hétvégén, s ez rányomta a bélyegét a szezonzáró ralira. Az utolsó nap első gyorsaságija során ugyanis Ott Tanak, az egyetlen pilóta, aki elvehette volna a vb címet Neuville-től, összetörte az autóját és kiesett. Tanak belga csapattársa így tudatában volt, hogy a vb cím már az övé. S a Hyundai is tisztában lett ekkor, hogy búcsút inthet a gyártói vb címnek annak ellenére, hogy Japán előtt még a koreai gyártó állt a rangsor elején.
A Toyota pilóták mindent beleadtak és kettős győzelmük mellé még a Power Stage értékes pontjait is elhozta Sebastien Ogier, Elfyn Evans és Takamoto Katsuta. Így 1983 óta először nagyon kis különbséggel, alig három ponttal verte meg a Toyota a Hyundait a gyártók között. A Toyota ezzel nyolcadik gyártói világbajnoki címét viheti haza.
Takamoto Katsuta ért célba a negyedik helyen, akit az M-Sporttal versenyző Gregoire Munster követ az ötödiken. Nyikolaj Griazsin nyerte a WRC2 kategóriát, akit kategóriabeli versenytársai: Sami Pajari, Hiroki Arai és Gus Greensmith követ az összetett első tízben. A világbajnoki címet ebben a kategóriában Sami Pajari nyerte a Toyotával.
A hibrid-éra harmadik szezonja ezennel véget ért. Folytatás 2025-ben, ahol egy sor új helyszín csatlakozik a versenynaptárhoz Szaúd-Arábiában, Paraguayban és Spanyolországban. A szezon ismét a tradicionális aszfaltos Monte-Carlo ralival nyit (2025.január 23-26.)
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá