Keresés
Close this search box.

Ifj. Pethő István továbbviszi édesapja örökségét

A ma 21. születésnapját ünneplő Ifj. Pethő István továbbviszi a ráhagyott örökséget, és édesapja, Pethő István sajnálatos elvesztése után is folytatja raliversenyzői pályafutását. Első két versenyén azóta már túl is van a Ladával, melyek közül az elsőt a Slovakiaringen, a másodikat idehaza, a Bajna és Lábatlan központtal megrendezett MARB futamon teljesítette, Hegyi Imrével az oldalán. 

Ifj. Pethő István: – Még édesapám szárnyai alatt kezdtem meg a versenyzést, és úgy döntöttem, a halála után is folytatom és járom tovább ezt a megkezdett utat, mert ő is így szeretné. Majd az idő megmondja, mennyi tehetséget örököltem tőle, most egyelőre még a tanulás és a tapasztalatszerzés fázisában tartok. Szerencsére többen is segítenek, és figyelnek rám apa barátai közül, amit ezúton is szeretnék megköszönni mindenkinek.

– A slovakiaringi Auto Show-n tavaly még együtt indultunk apával. Már akkor is nagyon tetszett ez a verseny, és most is nagyon jól éreztem magam rajta. Remek volt a hangulat és a pályák is kifogástalanok voltak, sokat tanulhattam odakint. Külföldön nincs nagy hagyománya a ladázásnak, így az R2-esekkel soroltak minket egy kategóriába, velük próbáltunk meccselni. Jobb lett volna másik Ladákkal is összemérni az erőnket, de ez most elmaradt, így végül a középmezőnyben zártuk a versenyt.

– Ezt követően, az elmúlt hétvégén a Magyar Amatőr Rali Bajnokság Bajna és Lábatlan közötti sprintfutamán indultunk. Egy 10,2 kilométeres gyorsasági szakasz volt kijelölve, ezt kellett kétszer oda-vissza teljesítenünk. Az első gyorson 4-es sebességi fokozatban ragadt a váltó, és a szakasz utolsó negyedét már így kellett teljesítenünk. Ehhez képest nem volt rossz az időnk, visszafelé, a második gyorson pedig egy abszolút 15., kategória 3. időt sikerült jönnünk. Az utolsó két gyors is jól sikerült, és jókat tudtunk meccselni a többi ladással, egyedül Rongits Attila emelkedett ki kicsit közülünk, de hát ő ugye nem ma kezdte, már apával is együtt Ladázott, majd Mitsubishizett.

– A végén kaptam még két büntetést is, amiket természetesen elfogadok. Az egyiket egy lassító kikerüléséért kaptam: éreztem, hogy sok lesz, és már nem tudok befordulni, ezért döntöttem úgy, hogy megkímélem az autót és a lassítót egy kellemetlen találkozástól, és jobbról kikerülöm az egészet. Ezen kívül a végén még egy „időellenőrző” büntetést is kaptam, így végeztem végül kategóriám 5. helyén.

– Az 5. helynek örülök, de nem az eredmények, hanem a tapasztalatszerzés és a tanulás miatt mentünk oda, és ebből a szempontból maximálisan elérte a célját ez a verseny. Magunk is meglepődtünk rajta, hogy mennyire pariban tudtunk lenni a többi ladással, ami biztató a jövőre nézve. Jó volt végig meccsben lenni, és másodperces különbségekkel dobálózni a többiekkel, szerintem így lehet a legtöbbet fejlődni. Élveztük a versenyt, és készülünk a következőre.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top