Sebastien Ogier bár idén is csak részmunkaidőben ralizik, azért a szezonnyitó Monte-Carlo Ralin megszerezte ralis pályafutása tizedik győzelmét és ezzel vastag betűkkel beírta magát a Rali Világbajnokság történelemkönyvébe. A győzelmet a francia pilóta azért nem kapta könnyen. Csapattársával, a végül második helyezett Elfyn Evans-szal hatalmas csatát folytattak az utolsó napon a Francia Alpokban. Bár a bronzérmes Adrien Fourmaux egy ideig veszélyeztette mindkettejük pozícióját, de a Power Stage-en helyreállt az addigi sorrend. A Hyundai újonca így kénytelen volt beérni a dobogó harmadik fokával.
Fordulatos versennyel vette kezdetét a Rali Világbajnokság, ahol az útviszonyok és az abroncsválasztások is szerepet játszottak a rali végkimenetelében. A két toyotás élmenő négy szegecses és két szuperlágy slick abronccsal vágott neki az utolsó napnak, míg az egy teljes évet kihagyó Fourmaux csak slick gumikat választott. Egy ideig úgy tűnt, hogy megfordulhat a sorrend és az újonc mindjárt az első idei ralin nagyot robbant. Igen ám, de az ikonikus Col de Turinin rendezett Power Stage fagyos útjain a toyotások voltak előnyben, s az első két helyet nem lehetett elvenni tőlük. Bár a feltörekvő francia tehetség így csak bronzérmes lett, de így sem panaszkodhat. Tavalyi ötödik helyezését követően idén már dobogóra állhatott egy gyári autóval.
„Micsoda hétvége. Nem is tudom hol kezdjem. Milyen hétvége van mögöttünk. Azt hiszem a szerencsés csillagom ma velem volt, aki nem más, mint a nagybátyám, akit egy évvel ezelőtt vesztettünk el. Biztos vagyok abban, hogy a segítségemre volt és így ez a győzelem érte volt. Még nem tudom, hogy ez volt-e az utolsó (Monte-Carlo Ralim). Ez egy jó hely a befejezésre.” – szögezte le a 41 éves autóversenyző.
Izgalmak nem csak a mezőny elején voltak. A vasárnapi veszélyes körülmények hátrébb is áldozatokat szedtek. Sami Pajari és Takamoto Katsuta is kicsúszott a 17. gyorsasági szakaszon, míg Gregoire Munster egy szakasszal később járt ugyanígy.
Ott Tanak átadta a negyedik helyezést az idén már ismét teljes állásban ralizó Kalle Rovanperának. Az észt rossz gumiválasztásának köszönhetően volt kénytelen megválni az előnyösebb helyezéstől és beérni az ötödik hellyel. Mindketten abban reménykedhetnek, hogy a következő megmérettetésen, a Svéd Ralin kimagaslik majd erősségük a havas-jeges versenyen, amelyet korábban már mindketten megnyertek.
A címvédő világbajnok és a Monte-Carlo Rali tavalyi győztese, Thierry Neuville ezúttal csak a hatodik helyezést csípte meg egy sor problémát követően. A verseny elején karambolozott, majd kilyukadt a gumija, s egy váratlan elektromos meghibásodás több, mint öt percébe került.
Josh McErlean Rally1-es debütálását egy hetedik helyezéssel koronázta meg, s őt Rally2-esek követték az első tíz között. Yohan Rossel, Nyikolaj Griazsin és Eric Camilli zárja az első tizet.
A következő világbajnoki raliversenyre három hetet kell várnunk, 2025. február 13-16. között kerül megrendezésre a Svéd Rali, az egyetlen téli ralihelyszín. Ezen a havas, zord ralin általában az északi pilóták vannak előnyben, s ez nem volt másként tavaly sem. A finn Esapekka Lappi ugyanis az egyetlen tavalyi győzelmét húzta be Svédországban a Hyundaijal.
2025-ös Monte-Carlo Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) GR Yaris Rally1 3:19:06,1
2. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 3:19:24,6
3. Adrien Fourmaux (FRA) i20 N Rally1 3:19:32,1
4. Kalle Rovanpera (FIN) GR Yaris Rally1 3:20:00,4
5. Ott Tanak (EST) i20 N Rally1 3:20:05,1
6. Thierry Neuville (BEL) i20 N Rally1 3:24:50,3
7. Joshua McErlean (IRL) Puma Rally1 3:29:21,2
8. Yohan Rossel (FRA) C3 WRC2 3:29:32,9
9. Nyikolaj Griazsin (ANA) Fabia RS 3:30:46,8
10. Eric Camilli (FRA) i20 N WRC2 3:32:20,7
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá