Keresés
Close this search box.
Négy település – Pápoc, Vönöck, Kemenesmagasi, Szergény - összefogásában és Pápoc központtal rajtol el a Riverside Baja április 25-26-án, idén már 10. alkalommal!

Piknikszékkel és hűtőtáskával érdemes kilátogatni a jubileumi Riverside Baja-ra!

Négy település – Pápoc, Vönöck, Kemenesmagasi, Szergény – összefogásában és Pápoc központtal rajtol el a Riverside Baja április 25-26-án, idén már 10. alkalommal!

A Riverside Baja minden évben hordoz magában valami újdonságot, ennek megfelelően míg a tavalyi nyomvonalon mindössze minimális módosításokat eszközöltek a szervezők, a versenyformátumban radikális változások történtek.

Az egynapos, futamon az indulók 320 km-t tesznek majd meg mindössze 3 kilométer etappal, emellett pedig a rajt és a cél is új helyszínre költözik. A verseny rendkívül látványosnak ígérkezik, mivel remek nézői pontok lettek kijelölve – a verseny hetén szerdán lesznek közzé téve -, melyekre kempingszékkel és egy kis hűtőtáskával érdemes kitelepülni, hiszen a mezőny 6-szor száguld át a pályán. A 27 autós mezőny első rajtolója április 26-án, 8.10-kor vág neki az első szakasznak, az előzetes számítások alapján pedig fél 5 körül ér majd célba az utolsó gyorson.

„Pápoc inspirált engem először arra, hogy kipróbáljuk az amerikai Baja formátumot, így a kivitelezése is itt a legegyszerűbb. Nagyon jó, hogy sikerült emberközelibbé tennünk a rendezvényt, emellett pedig a versenyzőknek is megkönnyítjük az életét és érdekesebbé tesszük a futamot. Egy nap alatt gyakorlatilag 320 km-t megyünk úgy, hogy mellette összességében talán 3 kilométer az etap. Ez szerintem világraszóló eredmény, és ez szenzációs dolog. Sokat várok most ettől a 10. Riverside Baja-tól.” – mondta a verseny rendezője, Garamvölgyi Zoltán.

Ezzel a felépítéssel a legolcsóbban sikerült megalkotni az eddig is szűkítő nélkül használt versenyautóknak a szűkítését, és ezáltal az autók lassítását. A rendelkezésre álló minimális szervizzel és a meglehetősen hosszú távval, az autók kevesebb terhelést bírnak, ezáltal elkerülhetetlen a tempó lassítása és a megfontoltabb versenyzés.

„Azt gondolom, hogy fejben kellett, hogy bekerüljenek a szűkítők. Bugacon ez már nagyon jól működött, de mivel ott kevés volt a kieső, a Riverside-on már valamivel többre számítok, emellett pedig egy kicsit újra elkezd felgyorsulni a mezőny. Szerintem már csak emiatt is nagyon jó döntés volt az új rendszer bevezetése.” – nyilatkozta Garamvölgyi Zoltán.

Szintén fontos kiemelni, hogy ennek a lebonyolításnak köszönhetően az utánpótlás nevelésre is nagyobb hangsúly helyeződik, hiszen lehetőség van a gyerekek számára egy MiniBaja-t létrehozni. Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő MiniBaja a Desert Express 300 után egy kifejezetten technikás, izgalmas és biztonságos pályával várja a jövő bajnokait Pápocon. Így ők is megtapasztalhatják a tereprallye verseny hangulatát, miközben benzingőzben, a szervizpark közelében, a legnépszerűbb nézői pontnál autózhatnak kis Polarisokkal.

A Riverside Baja-t a pályák sokszínűsége teszi különlegessé, ami a teljes tereprallye-t megtestesíti. Éppen ezért mindennek mondható, csak könnyűnek nem: a patakmederben való lépésben haladástól kezdve, a hosszabb padlógázas szakaszokon keresztül, a speed-limitben haladáson át, a 40-60 centis és 2-3 kilométer hosszú pocsolyás-hullámos részig, minden megtalálható benne. Emellett végig folyamatos ritmus- és tempóváltásokkal is meg kell birkóznia az indulóknak, hiszen a kavicsos, sáros, poros, murvás, homokos és füves terep folyamatosan cserélődik a gyorsok során. Ez a sokszínűség tette klasszikus magyar tereprallye futammá és az egyik legnépszerűbb versennyé Riverside Baja-t, melynek terepén még Nasser Al-Attiyah is megfordult.

Minden évnek megvan a saját kis varázsa, a 10 év alatt eléggé népszerűvé vált a Riverside Baja, nagyon sokan megfordultak már itt. Sajnos volt olyan, amikor egy quados kislány vaddisznóval ütközött, de volt olyan is, amikor az utolsó gyorsaságit le kellett fújni, mert még soha életünkben nem látott özönvízszerű eső érkezett. Az is előfordult, hogy a Szombathely Rallyval összecsúszott a verseny egyik napja, így akkor a rallysokkal mentünk együtt és azt sem felejtem el soha, amikor Nasser beesett az autójával ezen a pályán. Azt gondolom, hogy a múltban sok esetben az útvonalak egyes részeit a kényszer szülte, mostanra viszont már annyira letisztulttá vált, hogy aki pár éve visszajár a versenyre, pontosan tudja, hogy mikor mi következik.” – mesélte a futam rendezője.

Minden tereprallye verseny különleges, azonban a Riverside Baja esetében mindenképpen kiemelendő, ahogy a pápoci lakosság évről-évre összefog, közösen szépíti a falut és vendégül látja a teljes mezőnyt. Mindig keresik, hogy hogyan tehetik kellemesebbé az tereprallyesok ittlétét és segíthetik a szervezők és résztvevők munkáját.

„Az előző néhány hónapban a földbirtokosok nagyon sok helyen megszépítették, megjavították az utakat, amikre most nyugodt szívvel engedem rá az egész mezőnyt a verseny idejére, mert tudom, hogy a V-Híd Zrt. legalább olyan szép állapotúra vissza fogja állítani őket, mint amilyenek most és amilyenre a Desert Express 300 után Bugacon is tették.” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

Szerző: Erős Réka, nyitókép: Pataky Péter

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top