Keresés
Close this search box.

Sándor, József, Benedek…

blank

Mindhárom úriembert a pokolba kívánja a Ritmus Ase párosa, akik nagyon nem akarják megkönnyíteni a Hyundai i20 R5-el való ismerkedést, hisz a 2 héttel ezelőtti versenyhez hasonlóan ismét extrém saras, havas, esős és 0 fok körüli időben került sor a 7. Rebenland Rallye-ra, a Mitropa Kupa első 2018-as versenyére.

Rebenland Rally 2018 – Mitropa # 1.verseny:

A Várkonyi-Makai páros az összetett 15. helyén és a Mitropa 4. helyén végeztek, aminél jobbra számítottak, főleg az időkülönbségek tekintetében.
Várkonyi Szabolcs:
Reméltem, hogy itt már 10 fok feletti hőmérséklet és napos időjárás fogad, de nem, a márciusi tél erősen tönkretette az egyébként remek verseny élvezeti értékét. Az első nap első felében még 10 fok körül volt és felszáradó aszfalt, bár a rengeteg levágós kanyar miatt már ekkor is nagyon saras volt minden kanyar. Mivel az út nagyon keskeny, hibázásra nem ad lehetőséget, óvatosan kezdtünk, így az élbollyal nem tudtuk felvenni a versenyt, azonban jó néhány magyar R5-ös alakulattal igen, akik szintén jóval nagyobb tapasztalattal rendelkeznek ilyen autókkal vezetési és beállítási téren. Úgy gondolom, szárazon sokkal esélyesebbek lettünk volna, ilyen körülmények között még messze nincs megfelelő tapasztalat és bátorság. Másnap végig szakadt az eső, 1-2 fok volt, ahol már az intermédiák nem működtek megfelelően, akinek volt montés gumija, azok nagy előnyben voltak. Háromszor is megforogtunk, amivel szerencsére csak időt vesztettünk. Az utolsó gyors rémálmaimban ne jöjjön elő, versenyzésre már alkalmatlan volt a pálya, de az osztrák rendezőket ez nagyon nem érdekelte. Öt perccel a mi rajtunk előtt elkezdett szakadni a hó a sötétben, így a lámpasorral semmit nem láttunk és a Hyundai-on úgy van megoldva, hogy vagy csak tompított van, vagy minden lámpa ég. Ha felkapcsoltam, azért nem volt jó, ha le, akkor azért, így csak ezen az egy gyorson, a 10 km-en 2 percet vesztettünk azokhoz képest, akiknek még „csak” az eső esett. Meg is látszott, hogy mindenki, aki a környékünkön rajtolt, hasonló időket ment, egyszerűen 20-al sem láttam, hogy hol az út. Azért sokat tanultunk az autóról és már nagyon várjuk, hogy szárazon is versenyezhessünk vele, remélem ez a májusi Opatija Rallye-n valóra válik, ami a következő Mitropa versenyünk.

Makai Gergely:
Szeretnék már úgy nyilatkozni, hogy az időjárás csak nekünk kedvezett: sajnos ez most sem így volt, teljesen más készültséget jelentett vízen és hóesésben versenyezni, ami más tempót kíván a co-driver részéről is. Mindezek ellenére nagyon élveztem a navigálást, hisz ezek az időjárási elemek ugyanúgy részei a versenyzésnek, ezt nem lehet külön irányítani, ugyanakkor meg kell tanulni a legjobban helytállni ezekben a pillanatokban is. Az utolsó gyorsasági szakaszt Én is szívesen elfelejteném, mert a sötétben, szakadó hóban szinte semmit nem láttunk, hiába játszottunk a lehetőségekkel. Ugyanakkor tagadhatatlan, hogy igazi rallyként éltem meg Rebenland-ot, a hosszú szakaszok felhozták a tavalyi emlékeket, rengeteg kanyarral, amennyi Magyarországon összesen nincs, és sokkal jobban érzem magaménak a feladatomat, mint egy éve. Sokkal nyugodtabb és összeszedettebb volt a munkám, talán most mondhatom el magamról, hogy navigátor lettem.
A Hyundai i20 R5 azért lassanként csak megmutatja, mit tud így is: számunkra nem csak külsőleg vonzó, hanem egyben tökéletes is. Várjuk a májusi folytatást Opatijában, tényleg ki szeretnénk használni a versenyautó adta lehetőségeinket, így nagyon reméljük, hogy a nap most már megmutatja erejét és száraz időt szán nekünk.

Támogatóink segítségét köszönjük: Hetech Trend, Vasút Komplett, Droidx, GDP Guru, Autoflex Ker., Villumen, Airvent, Carwax, Di-Fer csoport, ZFW Hortiservice, Sütödetech, VPT Group, ATRA Kft., Sun&Fun Holidays, CATA, RD InterBox Trans Kft., Hyundai Hungary, Garzonszépítők Kft.

Fotó: Ritmus ASE
– Hajósi Miklós –

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top