Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Tanak a világbajnok!

Fotó: Amber PR

Bár csak második helyezett lett Spanyolországban, Ott Tanak mégis begyűjtötte vasárnap első vb címét. A ralit Thierry Neuville nyerte meg, és a helyi matador, Dani Sordo állhatott fel a dobogó harmadik fokára. A gyártói vb cím sorsa nyitott maradt.

Ott Tanak minden kétséget kizáróan az idei szezon sztárja volt, s így igen stílusosan zárja a 2019-es évet. A legtöbb csapat őt szeretné megszerezni, hiszen nagyon szép jövő áll a fiatal észt tehetség előtt. Spanyolországban nagy csata zajlott, hiszen még hárompólusú volt a világbajnokság. Sebastien Ogier és Thierry Neuville is labdába rúghatott volna, de nem így lett.

A Toyota pilótája bár csak második lett a szezon utolsó előtti raliján, de ezzel a helyezéssel és a Power Stage győzelemért járó öt bónusz ponttal megszerezte az egyéni világbajnoki koronát Katalóniában. Tanak ezzel a hosszú francia vb címek sorának vetett véget. Ráadásul 25 év óta ez az első vb címe a Toyotának. Nem nyert Didier Auriol 1994-es koronája óta.

Thierry Neuville mindent megtett azért, hogy ne itt, hanem Ausztráliában dőljön el, ki lesz 2019 világbajnoka. Nagyon szépen versenyzett, s szombaton, mikor murváról aszfaltra váltott a mezőny, az élre állt és végül megnyerte a ralit. A vb címért folyó harcot viszont elvesztette. A Power Stage-en csak harmadik lett Tanak és Evans mögött. A belgát Sordo és Ogier követte és szerzett extra pontokat.

Sebastien Ogiernek is lett volna lehetősége arra, hogy megakadályozza Tanak szárnyalását, de még a rali elején hidraulikus probléma lépett fel a Citroenjében, s küszködve haladva több, mint négy percet vesztett és végül csak a nyolcadik helyezett lett. Ezzel megszakadt vb címnyeréseinek sorozata, a hetedikre nem került sor.

A helyi hős, Dani Sordo nagyon szépen versenyzett hazai raliján. Vasárnap végig Tanak nyomában volt, de végül ha nagyon kis különbséggel is, de kénytelen volt beérni a harmadik hellyel. A spanyolt csapattársa, Sebastien Loeb követi a negyedik helyen. A francia mögött a toyotás Jari-Matti Latvala futott célba ötödikként, s ezzel ő is hozzájárult ahhoz, hogy a gyártói vb cím sorsa a szezonzáró Ausztrál Ralin dőljön el. A Hyundai az itt szerzett első és harmadik hellyel 18 ponttal növelte előnyét a Toyotához képest, de még bármi megtörténhet a Kenguruk Földjén három hét múlva.

Az M-Sport pilótája, Elfyn Evans harcban állt az ötödik helyért, mígnem autójának meghibásodása és egy kis önbizalomvesztés miatt végül a hatodik helyen kötött ki. Csapattársa, Teemu Suninen ért célba hetedikként egy kis cikk-cakkozással az úton a végén.

Bár a Citroen feledhető hétvégén van túl a WRC kategóriában, az élen végzett mind a WRC2 Pro és a WRC2 kategóriákban Mads Östberg kilencedik lett az összesítésben és megnyerte a WRC2 Pro kategóriát. A norvégot Eric Camilli követte a tizedik helyen. A francia a WRC2 győztes trófeáját viheti haza.

A Rali Világbajnokság idén is a távoli Ausztráliában ér véget (2019. november 14-17.), egy időre utoljára, hiszen nem, hogy nem lesz zárófutam ez a rali, de ki is esik a jövő évi versenynaptárból. 2020-ban Japánban zárul a világbajnokság

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top