Bejött a papírforma a Rali Világbajnokság újraindításának helyszínén, a debütáló Észt Ralin. Ott Tanak ugyanis vitrinbe teheti majd az első észt világbajnoki raligyőzelméért járó trófeát. A Hyundai pilótája a győzelem mellett a Power Stage-en szerzett harmadik helyért járó három extra pontot is begyűjtötte vasárnap. A második helyen Tanak csapattársa, Craig Breen ért célba, míg a bronzérmes helyen Sebastien Ogier-t ünnepelhetjük.
„Először is levegőhöz kell jutnom! Ez egy nagyon trükkös, durva szakasz volt. Boldog vagyok, hogy megszereztem az első győzelmet a Hyundaijal. Nagyon keményen dolgoztunk, vagyis a csapat nagyon keményen dolgozott, miközben én otthon üldögéltem a kanapén! Nagyszerű ez az érzés, s az első észt raligyőzelem az enyém, persze, hogy nagyon boldog vagyok.” – nyilatkozta Tanak, aki majdnem elvesztette a győzelmet az utolsó előtti szakaszon. Az autó hátuljával végigszántotta az út szélét, de szerencsére nem volt nagy a kár, s folytathatta útját a győzelem felé.
A világjárvány a Rali Világbajnokság versenynaptárát is alaposan átírta. Egy sor helyszín kiesett, volt, amelyiket csak halasztani kellett, de két új belépő is helyet kapott a 2020-as szezonban. Észtország az egyik új helyszín, s egyben a 600. rali világbajnoki verseny helyszíne is. Hat hónap kihagyást követően a baltikumi országban térhettek vissza a versenyzésre éhes ralisok.
Ott Tanak győzelme a csillagokba volt írva otthoni raliján. A Toyotával tavaly világbajnokságot nyerő észt versenyző debütálása a Hyundaijal katasztrofális véget ért. Monte-Carlóban nagyon bukott, de Tanak és navigátora is megúszta komolyabb sérülések nélkül. Svédország és a rövidített Mexikó következett, ahol mindkétszer a második helyet sikerült csak elcsípnie a győzelemre született pilótának. Hazai raliján azonban végre behúzta a győzelmet. Gyakorlatilag az egész rali során vezetett, s bár Craig Breen és Sebastien Ogier szorosan a nyomában volt, de megelőzni nem tudták. Ezzel Tanak felugrott az egyéni ponttábla harmadik helyére, 13 ponttal lemaradva Sebastien Ogier mögött.
A Citroen 2019-es kivonulását követően Toyotára váltó Ogier mostani harmadik helyével megtartotta elsőségét az egyéni ponttáblán, s azon lesz, hogy hetedik vb címét még idén megszerezze. Bár a mexikói győzelmét nem tudta megismételni, de mostani harmadik helyezése is elég ahhoz, hogy megtartsa első helyét a ponttábla élén.
Elfyn Evans ért célba negyedikként, s az utána jövő Kalle Rovanperával együtt gumiproblémával küzdött, s ezzel mindketten értékes időt vesztettek. Rovanpera 60 másodperces büntetést kapott, mivel szombat este tiltott helyen szerelték az autóját. A fiatal Rovanpera azonban így is hozta formáját. A fiatal tehetség ezúttal is ötödik lett, de a Power Stage győzelemért járó öt pontot azért elhozta. A Power Stage-en Rovanpera toyotás csapattársa, Elfyn Evans lett itt a második (négy pontot kapott), Tanak a harmadik, Ogier a negyedik (két pontot kapott) és az utolsó hely és pont Craig Breené lett.
Takamoto Katsuta kipördült az útról az ötödik helyről. Ez a japán pilóta pályafutása legjobb eredménye lett volna. Ennek következtében Teemu Suninen és Esapekka Lappi megörökölte a hatodik és hetedik helyet. A két finn korábban helyet cserélt, miután Lappi egy nagy megpördüléssel sok időt vesztett.
Gus Greensmith lett a nyolcadik, s őt a WRC 3 kategóriagyőztes Oliver Solberg követi a kilencedik helyen. Az első tizet a WRC 2 kategóriát megnyerő Mads Östberg zárja.
A következő világbajnoki rali, a két hét múlva esedékes Török Rali lesz (2020. szeptember 18-20.). 2019-ben a szezon legkövesebb murvás raliján kettős Citroen-siker született. Sebastien Ogier meglepetésgyőzelmet szerzett akkor, s a francia pilóta ezen felbuzdulva vághat neki az idei megmérettetésnek. Bizonyára nem szívesen engedné át első helyét másnak három versennyel a szezon vége előtt.
Szólj hozzá