Hideg Kerek2

Újoncként az Eb mezőnyében

Nemzetközi mezőnyben csillogtatja meg tehetségét a 2015-ös rallyszezonban Hideg Krisztián. A kaposvári pilóta és navigátora, Kerék István az Európa Bajnokság ERC 2-es kategóriájába adta le nevezését, több magyar párossal egyetemben. A Hideg Rally Team párosa egy vadonatúj Mitsubishi Lancer Evo IX-essel sorakozik majd fel a rajtvonalhoz az EB futamain, melynek első állomását a január 4-5-ei, 32. Jänner Rallye jelenti. Az újévi koccintás után Hidegék már útra is keltek Ausztriába…

 

Nemzetközi mezőnyben csillogtatja meg tehetségét a 2015-ös rallyszezonban Hideg Krisztián. A kaposvári pilóta és navigátora, Kerék István az Európa Bajnokság ERC 2-es kategóriájába adta le nevezését, több magyar párossal egyetemben. A Hideg Rally Team párosa egy vadonatúj Mitsubishi Lancer Evo IX-essel sorakozik majd fel a rajtvonalhoz az EB futamain, melynek első állomását a január 4-5-ei, 32. Jänner Rallye jelenti. Az újévi koccintás után Hidegék már útra is keltek Ausztriába…

Hideg Krisztián: Két oka is van annak, hogy a 2015-ös versenyszezonunkat az Európa Bajnokság keretein belül valósítjuk meg. Az egyik az, hogy a partnereink megkívánták a magasabb szintű szereplést, a másik pedig, hogy elmúltam 40 éves, és úgy gondoltam, hogy ha most nem próbálok meg egy komolyabb sorozatban helytállni, akkor pár év múlva erre már nem is lesz lehetőségem. Sok külföldi versenyen indultam már – többek között VB futamon is – de egy komplett évad teljesítésére még nem volt módom. A technikai, a financiális és a szakemberi háttér is összeállt, a navigátorommal pedig nagyon elszántak vagyunk ahhoz, hogy két éven belül Európa bajnokok legyünk.
Az első megmérettetésünk a 32. Jänner Rallye lesz, ami számunkra már az újév első napjával meg is kezdődik. Szilveszterkor még koccintottam egyet a családommal, majd január 1-jén reggel már útnak is indult a csapat a verseny helyszínére. A kötelező programok – adminisztratív és technikai átvétel, pályabejárás – után január 4-én és 5-én zajlanak majd a küzdelmek. Habár a szokásostól eltérően, vasárnap és hétfőn lesz a verseny, biztos vagyok benne, hogy a szurkolók, a rallybarátok most is zsúfolásig tömörülnek majd a pálya szélén.
Rengeteg munkánk van ebben a projektben, s úgy érzem, tisztességesen felkészültünk arra, hogy helytálljunk az első EB-s megmérettetésünkön. Egy kis hiányérzetem azonban mégis van – de nem is csoda, hiszen egy rallyautón, egy csapaton, egy szereplésen mindig lehet mit javítani, mindig van még hova fejlődni. Fizikálisan és mentálisan is nagyon sokat készültem a versenyre, különös tekintettel arra, hogy egy sajnálatos jet-ski balesetből adódóan mindkét lában le van bénulva. A balesetem óta talán most vagyok a legjobb formámban, így azzal nem lehet gond, hogy végigbírjam a hosszú versenyzést. Némi tapasztalatom azért már van a terepről, hiszen 2005-ben és 2007-ben is részt vettem már ezen a futamon, de a biztonság kedvéért több belső kamerás felvételt is megnéztem, elemeztem, hogy képben legyek a dolgokkal, s ezt a rajtig ismételni is fogjuk. Az elsődleges célunk az, hogy a célban fejezzük be az idénynyitót, amivel egy jó alapot is adnánk a 2015-ös szezonnak – bár tény, hogy az időjárási körülmények miatt nem lesz egyszerű dolgunk. Habár még csak most kezdődik az újév, a szemünk előtt már az a cél lebeg, hogy év végén felférjünk a kategória dobogójára, vagy akár győzelmet arassunk az ERC 2-es géposztályban.

Hideg Kerek2

Kerék István: A külföldön való szereplés tőlem sem idegen már, többek között lehetőségem adódott arra, hogy a Finn Rally mezőnyében állhassak rajthoz. A Jänner Rallye azonban ismeretlen lesz számomra: versenyzőként még nem, csak nézőként voltam itt. Emiatt igyekszem még alaposabban és komolyabban felkészülni az előttünk álló megmérettetésre azzal, hogy korábbi itinereket, belső kamerás felvételeket tanulmányozok. Mindkettőnktől mást fog megkövetelni ez az EB futam, mint amit a hazai helyszíneken megszoktunk. Itthon mondhatni már fejből ismerünk minden pályát, komolyabb felkészülést nem igényel egy-egy verseny, most azonban nagy felelősség hárul ránk, de legfőképpen rám. Találgatásoknak itt nincs helye, abszolút itinerből kell majd mennünk, amit egy nagyon precíz pályafeldolgozásnak kell megelőznie.
Kíváncsian várom a hétvégi derbit, és be kell, hogy valljam, izgulok is egy kicsit. Irgalmatlan mennyiségű új gumit vettünk erre a versenyre, ám még az is megeshet, hogy nem lesz olyan összeállításunk, ami a megfelelő tapadást biztosítaná a kocsinknak. A jelenlegi állás szerint ugyanis hatalmas hó borítja a pályákat és nagyon hideg van, ami így jegessé fagyasztja az aszfaltot. Ez az egyetlen tényező, ami problémát jelenthet nekünk, minden mással abszolút felkészültünk. Az tehát biztos, hogy egy hatalmas gumicsata fogja eldönteni a bajnoki pontokért rendezett csatát.
A hétvégi futamot mindenképp a TOP10-ben kellene zárni az abszolút értékelésben illetve dobogós helyen a kategóriában, hiszen úgy gondolom, hogy erre abszolút képesek vagyunk. Ha minden állomáson célba tudunk majd érni, akkor év végére nem is lehet más célunk, mint az EB bajnoki cím az ERC 2-es kategóriában.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top