Interjú Révhelyi Péter Gyorsulási versenyzővel.
Interjú Révhelyi Péter Gyorsulási versenyzővel.
Eljött a 2015-ös Gyorsulási verseny évad. Kiskunlacházán kezdődik a POCO LOCO Autós – Motoros gyorsulási verseny.
– Hát igen nemsokára megkezdődik a 2015-ös szezon, március 28-án a Kiskunlacházi Repülőtéren.
A Chevy Cupe 37 Pro Mod Dragster-ral már 2 szezonon túl vagyunk, és jön a harmadik.
Folyamatosan fejlesztünk minden évben:
2013-ban, Big Block V8-as 7900cm3 motorral indultunk + Nitró feltöltő = 1000 lóerő és 2 sebességes automata váltó.
Legjobb eredmények: 402 méter 8,89 másodperc alatt 249,6 km/óra.
2014-ben, Big Block V8-as Új Stroker főtengely + hajtókarok + dugók és szelepemelők. Igy 8100cm3 lett + Nitró feltöltő = 1100 lóerő, habár év közben többször is hengerfej problémával küzdöttünk így is sikerült javítani: 402 méter 8,64 másodperc alatt 255,2 km/óra
Milyenmeglepetésekkel rukkolsz elő az idén?
– 2015-re nagyon sokat változtattunk, tanulva az előző évekből. Újjáépítettük a motort és lecseréltük a váltót:
Maradunk a Big Block V8-as blokknál, de lett erősebb stroker főtengely, hajtókarok és dugók mely 8300 cm3 eredményez, erősebb Brodix alu hengerfejek, szelepemelők és titán szelepek erősebb vezérműtengellyel.
Viszont a legnagyobb fejlesztés egy 8,71-es BDS Kompresszor és hozzá mechanikus injektor rendszer!
Így a teljesítmény 1200 lóerő lesz 8000-es fordulaton, de még idén lesz egy plusz fejlesztés, amitől még várunk 200 lóerő növekedést, de erről még nem árulok el részleteket!
Lecseréltük a váltót is, egy új 2 sebességes automata Power Glide-ra, mely 2000 fölötti lóerőig is kiszolgál.
Fel lett újítva, és át lett alakítva még jó pár alkatrész, elektronika és kiegészítő is tavaly ősz óta.
Mi a jelenlegi legjobb időd, és mivel lennél kibékülve 402 méteren?
– Mint időt és sebességet szeretnék javítani, a cél minimum 8,3-as idő és 270 km/óra!
Bízom a technikában és a csapatomban, erre az évre nagyon felkészültünk!
Mi az, ami az álmod a gyorsulási versenyek terén?
– Idén mi is tervezünk nemzetközi színekben versenyezni. A Németországi Hockenheimi Nitró Olimpix-on.
A cél hogy bejussunk a döntőbe!
Támogatóim: Autó és Motor építés: Szentesi István és Lantos András valamint Csapatom ” Fenstermen Drag Racing Team: Németh István, Ács Máté, Fekete Krisztián, Tóth Csaba, Tesch András, és jómagam Révhelyi Péter valamint családjaink, akik támogatnak minket!
– Hajósi Miklós
www.hajoka.hu
Szólj hozzá