A Hunguest Raid of the Champions-szal lezárult a 2025-ös M1 Flotta Magyar Tereprallye Országos Bajnokság. Az év utolsó futama komoly kihívást állított a magyar, a CEZ és az olasz bajnokság versenyzői elé, a technikás, ritmusváltásoktól teli pálya nem kímélte a versenyautókat. Az sem volt ritka, hogy a versenyzők pengeélen táncoltak: két keréken fordultak, a sáros terepen túlcsúsztak vagy éppen az utolsó pillanatban mentették meg az autót a felborulástól. A szezonzáró tereprallye futamon nagy csata zajlott az élmezőnyben, azonban Csucsu és Mesterházi Márk párosán nem lehetett fogást találni és magabiztosan gyűjtötték be a győzelmet, két szakaszelsőséggel.
Péntek:
November 14-én a hivatalos teszt után a prológgal rajtolt el a közel 50 autós mezőny, a leggyorsabb időt pedig Adam Kus futotta meg a Taurus T3 Max Evo-val. Mindössze hét tized lemaradásban másodikként Garamvölgyi Zoltánék értek célba, akik a magyar bajnokságban már megszerezték a T4Nat kategóriagyőzelmet, CEZ-ben azonban továbbra is a második hely megőrzéséért harcoltak. Harmadik helyen Csucsuék végeztek és nem volt kérdés, hogy a páros a Nyír1 Baja győzelme után itt is a nyertes kupáért hajt majd.
Este a prológ három leggyorsabb párosa díjban részesült, majd az első tíz időt megfutó versenyző a rajthelyválasztó ceremónián döntött arról, hogy milyen sorrendben is vágnak neki másnap az első gyorsnak.
Szombat:
A második versenynap reggelén, amikor az első autók elindultak a Parc Ferméből még köd ült Tapolcán és egészen a kora délutáni harmadik gyorsig kellett várni arra, hogy a pályán is kitisztuljon az idő. Az első gyorsaságit több mint 1 perces előnnyel Garamvölgyi Zoltánék nyerték, a második időt Csucsuék futották meg, harmadikként pedig egy lengyel páros, Grzegorz Gasiorowski-ék végeztek. A második szakaszon Csucsuék értek célba a legjobb idővel és Garamvölgyiék is befértek a top háromba mindössze 22 másodperccel elmaradva az első helytől. A második pozícióba egy T1-es Forddal Mariusz Wiatr férkőzött be. Az SS3-on a lengyel versenyzők átvették a vezetést: első helyen Grzegorz Gasiorowski, másodikként ismét Mariusz Wiatr, harmadikként pedig Marcin Nasilowski ért célba. Az utolsó speciálra úgy rajtolt el a mezőny, hogy az összetett állás első három párosa között mindössze 6, illetve 20 másodperces időkülönbség volt. Csucsuék ismét megfutották a leggyorsabb időt, őket Marcin Nasilowski-ék követték, a harmadik helyre pedig Adam Kus-ék értek be.
A CEZ és a magyar bajnoki abszolút, valamint a Challenger kategória győztes trófeáját és a leggyorsabb duónak járó grillázstorta különdíját Csucsu és Mesterházi Márk vehették át. A magyar páros magabiztosan húzta be a győzelmet és kitűzött céljukat is elérték, vagyis azt, hogy az azonos prototípussal versenyző legnagyobb ellenfelüket, Adam Kus-t maguk mögé utasítsák – aki hazai, lengyel terepen legutóbb gyorsabbnak bizonyult a Taurusszal.
„Nagyon örülök neki, hogy ilyen jól sikerültek a szakaszok, mindig igyekeztünk gyorsulni, ahol lehetett, igaz pár helyen talán egy kicsit túlvállaltuk magunkat – de szerencsére ebből nem adódott problémánk. A pénteki napból kifolyólag arra számítottam, hogy a terep szárazabb lesz, viszont a pálya nagy része eléggé csúszós volt” – nyilatkozta Csucsu.
CEZ értékelésben a második helyet a kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó lengyel páros, Marcin Nasilowski és Maciej Giemza gyűjtötték be, a harmadik helyezettnek járó trófeát pedig honfitársaik Mariusz Wiatr és Lukasz Laskawiecz vehették át.
Az M1 Flotta Magyar Tereprallye Országos Bajnokság abszolút második helyén Miroslav Zapletal és Marek Sykora végzett a T1+-os Forddal, emellett Ultimate kategóriában is a dobogó legfelső fokára állhattak. Ezzel pedig nem csak a versenyen arattak győzelmet, de megnyerték a 2025-ös magyar bajnokságot is, így sorozatban már hetedszer tudhatják a magukénak a címet. A harmadik helyen a Challenger kategória párosa, Bruzsa Richárd és Tóth Máté értek célba, akik csoportjukban a második helyet szerezték meg.
SSV kategóriában Kollár Szabolcs és Kollár Dorottya gyűjtötték be a győzelmet, T4Nat-ban pedig Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal emelhette magasba az első helyezettnek járó kupát. „Sikerült elérnünk azt, amiért harcoltunk, vagyis, hogy megtartsuk a CEZ bajnokságban a második helyet. Óriási szerencsénk volt és pár alkalommal, főként a vége felé néhány rázós helyzetbe is belekerültünk. Az utolsó szakaszon technikai hibákkal küzdöttünk és a féltengelyünk is eltört, így lassan, de sikerült beérnünk a célba. Egy nagyon nehéz és fárasztó, de élvezetes versennyel zártuk a 2025-ös tereprallye szezont, egy nagyszerű helyszínen, Tapolcán” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
UP kategóriában a győzelmet Tóth Tomas és Kiss Emil szerezték meg, míg a Power Race Cup bevezető sorozat első helyezettjei Kovács Dorián és Matthew Zohreh lettek.
Az Olasz Bajnokságban induló versenyzők külön kerültek értékelésre, ahol a győzelmet Alessandro és Marco Trivini szerezték meg.
A Hunguest Raid of the Champions méltó lezárása volt a 2025-ös M1 Flotta Magyar Tereprallye Országos Bajnokságnak, a versenyen pedig rengeteg néző szurkolt az indulóknak nem csak Tapolca központjában, de a pálya szélén is. Most egy hosszabb szünet vár a tereprallye mezőnyére, azonban izgalomból és érdekes tartalmakból ezalatt az idő alatt sem lesz hiány!
Nyitókép: Pataky Péter


Szólj hozzá