Keresés
Close this search box.

A H-Moto Team négy napon át tesztelt Almeriában

A H-Moto Team négy napon át tesztelt Almeriában

SAJTÓKÖZLEMÉNY – H-Moto, Almeria teszt, 2014. 02. 26. 

A H-Moto Team négy napon át tesztelt Almeriában

SAJTÓKÖZLEMÉNY – H-Moto, Almeria teszt, 2014. 02. 26. 

 

Újabb sikeres spanyolországi teszten van túl a H-Moto Team csapata, amely ezúttal két versenymotorral és három versenyzővel utazott ki a spanyolországi Almeriába, ahol múlt csütörtöktől vasárnapig bezárólag összesen négy napot teszteltek.

Az első két napon Robert Muresan (BMW S1000RR) és Győrfi Alen (Yamaha R6) volt pályán, míg a fennmaradó két nap Riccardo Cecchinié volt, aki szintén a BMW S1000RR-rel gyűjtötte a tesztkilométereket és a tapasztalatokat.

A román Muresan és az olasz Cecchini idén a Superbike világbajnokság európai betétsorozatának számító FIM Superstock 1000 Kupában fognak teljes szezont futni a magyar csapat színeiben, míg a korábbi Európa-bajnok Győrfi Alen három év nemzetközi szereplés után idén hazatér, és a magyar nyílt nemzetközi bajnokságban, valamint az Alpok-Adria bajnokságban hajt majd a 600-as kategória bajnoki címéért.

A teszt nemcsak a versenyzők és a motorok számára jelentett tesztet, de a kiszolgáló személyzet, a szerelők, a mérnökök és a menedzserek számára is, és az Almeriában eltöltött napok a csapat összerázódása, illetve egymás megismerése, a mozdulatsorok begyakorlása szempontjából is hasznos és eredményes volt.

További aktuális hír a csapat háza tájáról, hogy Kis Viktória, a H-Moto női motorversenyzője, aki idén a katari Losail Ázsia Bajnokság futamain indul, a mai napon ünnepli 22. születésnapját, míg az „utcai harcos” Bitter Sándor ma délelőtt kapta meg a MAMS és a FIM nemzetközi versenyengedélyét, ami lehetővé teszi számára a Man-szigeti TT-re történő benevezését. Isten éltesse őket is erőben, egészségben, és sok sikert kívánunk nekik a 2014-es szezonra.

Kelemen Krisztián, csapatfőnök
„Kétféleképpen számíthatjuk ezt a tesztet: a 2014-es felkészülés részeként, illetve még a 2013-as szezon lecsengetéseként. A BMW S1000RR motorunk igazából most fejezte be azt a küldetést, illetve küldetéssorozatot, amit a 2013-as év kapcsán neki szántunk. Jó hosszú út volt, és nagyon örülünk neki, hogy ennyi versenyen és teszten kiszolgálta ez a motor csapatunk pilótáit az elmúlt évadban. Ami az almeriai tesztet illeti, mind a versenyzőink, mind a csapat munkájával rendkívüli módon elégedett vagyok. Roby (Muresan) és Ricchi (Riccardo Cecchini) is 1:39 körüli köridőket tudott futni a Pirelli gumikon, amik őszintén szólva nem igazán erre a pályára valók. Ezek olyan köridők, amik bizakodásra adnak okot, és azt mutatják, mindkét külföldi pilótánk hamar felvette a ritmust. Mindkettőjük kiszolgáló személyzete 6-6 fő volt ezen a teszten, aminek köszönhetően olyan helyzeteket is tudtunk szimulálni és gyakorolni, amiket a versenyhétvégéken már élesben kell majd megoldanunk. A FIM Superstock 1000 Kupa április 11-13-i, aragóni nyitófutama előtt rengeteg munka vár még a csapatra, hiszen az új BMW-hez az új alkatrészek most fognak megérkezni. Egy hónapunk lesz arra, hogy mindkét 1000-es motort tökéletesen felkészítsük a szezonra, de úgy gondolom, hogy ez az egy hónap elég lesz mindenre. Április 5-6-án ismét Almeriában fogunk még tesztelni egy utolsót, az ott teljesített napokkal együtt Ricchi 8, míg Roby 10 tesztnappal a háta mögött fog nekivágni a 2014-es szezonnak. Azért vagyunk hajlandók ennyit áldozni a tesztekre, hogy tökéletesen felkészüljünk a versenyek jelentette kihívásokra. Úgy gondolom, hogy ehhez jó úton haladunk, ezért pozitív érzésekkel várjuk a folytatást.”

Robert Muresan
„Élveztem az almeriai tesztet, jó volt újra versenymotorra ülni a téli időszak után, már hiányzott. A jó pályán voltunk, de talán nem a legjobb időben. Picit túl sok versenyző volt egyszerre a pályán, így nem volt elég időnk és terünk rá, hogy mindent kipróbáljunk, de remélhetőleg a szezon kezdete előtt lesz még egy tesztünk, amikor tökéletesíthetjük a most kipróbált beállításokat. Most jártam először Almeriában, és egyből 1:39.8-at tudtam menni, ami nem rossz, tekintve, hogy csak két napot teszteltem, és ha jól tudom, Stock1000-es motorral a legjobb idők itt 1:37 körül mozognak. Én csütörtökön és pénteken voltam pályán, és összesen körülbelül 90 kört teljesítettem. Minden nagyon jól ment. Az első edzésen volt egy kisebb esésem, miután lementem a pályáról egy lassú versenyző miatt, és az utolsó napon adódott egy kis problémánk az elektronikával, de a szerelők ezt is pikkpakk megoldották, és minden rendben volt.”

Riccardo Cecchini
„Nagyon elégedett vagyok az almeriai teszt alakulásával, minden úgy ment, ahogy reméltük. Nagyon élvezetes és tanulságos volt egyben, jól szórakoztunk a srácokkal, miközben nagyon komoly munkát végeztünk a beállításokkal. A végén egy nagyon jó beállítást sikerült találnunk, és ami nagyon fontos, egyre jobban és jobban kiismerjük a motort. Ebben nagy segítséget jelent a telemetria is, ami nekem most először állt a rendelkezésemre. A teszt első napján őszintén szólva még nem éreztem túl jól magam a motoron, ami talán azért volt, mert más irányba mentünk el a beállításokkal, mint az előző teszten, de ahogy visszatértem a régi setuphoz, úgy a köridők is rögtön elkezdtek hasonlítani a múltkori teszt köridőihez, és a végén még jobbak is lettek annál. A második napon már 7 tizedet tudtam gyorsulni az előző teszthez képest, és összesen száz kört tettem meg a két nap során. Mindent egybevetve, egy nagyon eredményes és jó tesztet zártunk, a csapat ismételten remek munkát végzett, úgyhogy a legnagyobb köszönet jár nekik.”

Győrfi Alen
„Összességében eredményes volt a teszt, még ha most elsősorban nem is az időkre mentünk rá, hanem a minél nagyobb körszámra. Én is csütörtökön és pénteken voltam pályán, mint Roby, és jó 300-350 kilométert tettem meg a Yamaha R6 nyergében. A motorral, velem és a körülményekkel is minden rendben volt, és pozitívan tekintünk a következő teszt elé, amin már a tempón is elkezdünk majd dolgozni. Minden sínen van.”

– Borbás Bálint –

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top