Keresés
Close this search box.

Akinek a sport a hobbija!

Riport Kovács Bobos Szilárd autóversenyzővel a március 16-i Veszprém Szlalom előtt. 

Riport Kovács Bobos Szilárd autóversenyzővel a március 16-i Veszprém Szlalom előtt.

Mesélnél a szlalomos múltadról, hogy miért is jó a bóják erdejében versenyezni az idő és a sporttársak ellen?
– Ez olyan mintha ezer éve kezdődött volna, de visszanézve a képeket nem is volt olyan régen.
2010 tavaszán próbáltam ki elsőként a szlalomozás örömeit a szentkirályszabadjai reptéren az Extrém Kupa szervezésében. Nagyon megtetszettek az ott felépített pályák, melyek nyitottak, tempósak voltak. A száguldás és az idő elleni harc egyszerűen beégett az életembe. Azóta, amikor csak tehetem, nevezek szlalomversenyeken, főleg a Dunántúlon. A versenyek családias és baráti légköre teszi nekem teljessé ezt a sportot, melyben a kedvenc hobbimat találtam meg.

– Egy szépen megépített BMW-t terelgetsz mostanában. Mit is lehet tudni róla?
– Az autót még 2007-ben vásároltam Münchenben, egy széria BMW E30 320i Coupe-ként. Az első 3 évet ezzel a 20-as motorral versenyeztem, motorikusan komolyabb fejlesztés nem volt benne, évről-évre mindig csökkentettem a súlyát, míg végül a főbb karosszéria elemek üvegszálból készültek el. Ez egy nagyon hosszú építkezés volt a mostani állapotáig. A mostani konfigurációtól már nem hiszem hogy el fogunk térni, mivel már a 3. futómű, 3. motor és 3. váltó lett tesztelve az autón. Egy 2,8 literes szívó M20-as hajtja a vasat, KW állítható futóművel, a súlya 960 kg körül van, minden kilakoltatva (minden ami kell és semmi ami nem).

Mint tudjuk egy jól megépített technikás pálya vár most is téged az Veszprém Aréna parkolójában épített szlalompályán. Miként tudsz erre felkészülni fejben és mennyire veszi ez ki az erőt testileg belőled a nap végére?
– Szerintem felkészülni ezekre a versenyekre csak az autó állapotával lehet, fejben csak a pályabejárás során a bóják, ívek megfigyelésével lehet felkészülni, de nyilván a vas képességeit 100%-ban ismerve lehet eredményeket elérni. Mivel minden versenypálya más ezért főként a megszerzett tapasztalatokra és tudásra lehet támaszkodni. Nem rakunk fel pályát pályarajzból! 🙂 a verseny előtt. (de állítólag lehet:) A legfárasztóbb része talán a körök közötti várakozás, de azért ezeket az időket kihasználva mindig egy élmény teli napot tudunk zárni. Bár jobban örülnék ha felcserélődne a hússütés és a nettó versenyidő (3×1,5 perc) és ezáltal a versenyzésben fáradnék ki.

Egy szlalom versenyen mennyire az időre versenyzés, vagy a nézők kiszolgálása a cél?
– Nálam az elsődleges helyen az idő szerepel, de mivel hátsókerék hajtású autót terelgetek és van „játszós” gumi a depóban, így ha a rendezőség engedi, a másodpercek tört része alatt váltom át a slicket, és akkor kilinccsel előre! Na ez jobban tetszik csak ezt nem díjazzák kupával, de a nézők kiszolgálása? A legjobb!

Támogatók: Nincsenek. Nem anyagi támogatók, akiknek külön Óriási köszönet:- a Családnak, akik nélkülözni tudtak több ezer órát míg elkészült az autó, – Lovro-Car Kft.-nek azon belül, Lovász Robinak és fiának, Lovász Kornélnak a kitartó, olykor végeláthatatlan munkájukért (a csiszolt üvegpor sosem szúr, – Kertész András kollégámnak, ki a nyers állati erejét átadta a vasnak és azóta is benne él, Igrinyi Laci bácsinak és Igrinyi Zolinak a 3 motorért, és végül, de nem utolsó sorban, hogy a gyerek ne csak járni tudjon hanem gátugrásban is remekeljen, köszönet PWRacing Kovács Ákosnak!

– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top