Fantasztikus érzés volt győztesként a dobogó legfelső fokára állni.
Balogh Bence
GFS OXXO Energy Team
Suzuki Swift 1.6 Sport
Hankook – Duna Autó, Autós Gyorsasági OB.
2014.05.09-11.
Május 9-11 között a Slovákiaringen a WTCC betétfutamaként a Hankook – Duna Autó, Autós Gyorsasági OB második versenyén vettél részt. Nem kis sikerrel, hisz a két futamból mindegyiken a dobogón álltál. Sőt szombaton az előkelő első helyet szerezted meg.
Mesélnél a szombati napon elért első helyért vívott csatározásaidról?
– Az időmérőt eltaktikáztam, ezért csak a negyedik helyről indultam.
A rajtom ugyan jól sikerült, de nem elég jól ahhoz, hogy javítsak a pozíciómon.
Benyó Mátét, már az első körben a hármas kanyar előtt a féktávon sikerült megelőznöm. Csík Jani után eredve azzal számoltam, hogy minden lehetőséget ki fog használni, hogy megelőzze Bernula Pistit. Ez a második körben meg is történt. Tudtam, hogy ha nyerni akarok, akkor gyorsan nekem is meg kell előznöm őt, mert különben Jani meglóg, és annyi előnyt autózik össze, hogy képtelenség lesz behozni. A szerencse a kezemre játszott, mert még abban a körben Pisti elnézett egy féktávot, amit én azonnal ki is használtam.
Csik Janival szép kis csatát vívtunk a következő körben. Én folyamatosan támadtam, ő pedig jól védekezett. Izgalmas volt.
A negyedik körben sikerült őt is kifékeznem és átvettem a vezetést.
Innen elég kaotikusan alakultak az események. Jani műszaki hiba miatt rengeteg másodperc hátrányba került, Pisti elütött egy nyulat és kiesett. Máté és Vivi boxutca áthajtásos büntetést kaptak (kiugrottak a rajtnál). Egy ideig nem is nagyon értettem, hogy mi történt mögöttem, csak azt láttam a tükörben, hogy egyre kevesebben vannak. A mérnököm jelezte, hogy hét másodperc előnyöm van, nem kell sietnem.
Ez volt a verseny legnehezebb része. Talán még soha nem voltam ennyire ideges, még a fejem is megfájdult a végére. Egész idő alatt azon izgultam, hogy nehogy hibázzak valahol és betudjam hozni az autót az első helyen. Ez volt talán a leghosszabb 20 perc az életemben.
A vasárnapi esős futamon ismét maradandót alkottál a Suzuki Swift 1.6 Sport-tal. Miként is sikerült feltornásznod magad a harmadik helyre?
– Gyakorlatilag nem voltak alkalmasak a körülmények a verseny lebonyolítására. Reggel óta folyamatosan zuhogott az eső. Állt a víz a pályán és nem tudott elfolyni, mert a körülötte lévő talaj már teljesen átázott. Jól érzékelteti a körülményeket, hogy az utánunk lévő WTCC futamot el sem indították, pedig nekik még eső gumijuk is volt. Mi ilyen körülmények között versenyeztünk semi-slick gumikkal. A célegyenesben folyamatosan „úszott” az autó. Teljes volt a káosz a pályán, kicsúszások, megforgások követték egymást.
Én Bernula Pistire bíztam magam és vele „vonatoztam”. Azt gondoltam, hogy jobban járok, ha vágja nekem a vizet és majd a végén elmegyek neki, valahol ha adódik rá alkalom. Nem került erre sor, mert bejött a Safety Car és idő előtt leintették a versenyt.
Hogyan értékeled a hétvégét?
– A magam részéről szuper jól éreztem magam. Fantasztikus érzés volt győztesként a dobogó legfelső fokára állni. Erre a pillanatra mindig emlékezni fogok, hiszen ez volt az első autóverseny ahol ezt sikerült elérnem.
Sokat fejlődtem a hétvégén, javultak a féktávjaim, kezdem megtalálni az egyensúlyát az autónak. Alapvetően elégedett vagyok az eddig elvégzett munkával, de sokat kell még tanulnom.
Köszönettel tartozom a csapatomnak, különös tekintettel a szerelőmnek Burik Lacinak, aki nagyon gondosan készítette fel minden futamra az autómat, illetve a főmérnökömnek, Oláh Zolinak, aki versenyközben látott el hasznos információkkal és tanácsokkal.
Legközelebb hol találkozhatunk veled és a Swift Sport-tal, milyen versenyen?
A SalzburgRingen megyünk legközelebb május 24/25-én.
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu
Szólj hozzá