Keresés
Close this search box.

A hosszútávversenyzők nem is annyira magányossága

blank

Különleges hétvége volt, különleges hangulatban telt, különleges – hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évekbeli – versenyautók részvételével. 

Korábban sohasem tartottak még ilyen jellegû viadalt Közép-Európában, s hogy jó ötlet volt idehozni, arra nem kell jobb bizonyíték a rengeteg lelkes nézõnél (a három nap alatt összesen 24 ezren voltak kíváncsiak a rendezvényre, csak vasárnap pedig 13 ezren fordultak meg a lelátón és a paddockban), a Hungaroring Classicot az év legjobb versenyeként emlegetõ 160 külföldi versenyzõnél, valamint a 600 gyûjtõnél, akik rettentõen boldogok voltak, hogy megmutathatták a nézõknek féltve õrzött kincseiket. 

Az Endurance Racing mezőnyt kettéválasztották a rendezők, így kétszer 1 órán keresztül gyönyörködhettünk a hosszútávú verseny egyedi vagy gyári autóiban.

A Le Mans-i 24 órás viadalon ötször gyõzedelmeskedõ Emanuele Pirro, aki egy Alfa Romeo T33 volánja mögött szállt harcba a CER1-es kategóriában így fogalmazott: „Nagyon élveztem a vezetést ezen a pályán. A csúszós aszfalt fekszik az autóinknak, jó lehetett vele driftelni a kanyarokban. A körítés és a környezet pedig egyszerûen fantasztikus. Az utóbbi két alkalommal Formula–1-es sportfelügyelõként jártam a Hungaroringen, örülök, hogy versenyzõként is visszatérhettem.”

S így van ez még akkor is, ha mindkét versenybõl (a CER1-bõl és a CER2-bõl) kénytelen volt kiállni, mert amint fogalmazott az autójával kapcsolatban: „Az ilyen idős hölgyekkel, ha nem tudjuk, mi a gond, jobb megállni, nehogy nagyobb bajt csináljunk.”  

A győzelmet egy gyönyörû Chevron volánjánál így Martin O’Conell szerezte meg – ugyanõ nyerte egyébként az Endurance Racing 1 versenyét is vasárnap délelõtt. 

1 kategória

2 kategória

 

 

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top