Keresés
Close this search box.

A Mecsek Rallye-ért mindent!

Új autóval, egy Mitsubishi Lancer EVO IX-sel vág neki a 48. Mecsek Rallye-nak a Maricsek Miklós – Kovács Szabolcs kettős.

Új autóval, egy Mitsubishi Lancer EVO IX-sel vág neki a 48. Mecsek Rallye-nak a Maricsek Miklós – Kovács Szabolcs kettős.

A kaposvári – pécsi párosnak nem sok ideje lesz összeismerkedni az új technikával, így számukra a tisztes helytállás a cél a mecseki viadalon.
Maricsek Miklós:
Sokáig úgy volt, hogy nem tudunk elindulni a Mecsek Rallye-n, pedig legutóbb négy éve versenyeztem itt és nagyon vágytam rá, hogy újra mehessek a Pécs környéki szakaszokon. Tudtuk, hogy Szvatek Zsolti kibérli a hatvankilencest, ezért azt terveztük, hogy a Mitsubishi Lancer WRC Replikával indulunk, de sajnos az nem készült el. Régóta nézegettem az EVO IX-es Mitsubishiket, mert szerettem volna egy homológ N-es autót. Sors úgy hozta, hogy pár nappal a Mecsek Rallye előtt, meg tudtam egyezni Pethő Tyutyu fiával és ezért életemben először, egy EVO IX-es Mitsubishi Lancerrel fogok versenyezni a Mecsek Rallye-n.
Valószínű, hogy nem a P2 16-os kategóriában fogunk rajtolni, még a verseny rajtja előtt megkértük az átsorolásunkat a hármas géposztályba. Nem szeretnék változtatni az autón, hogy a P2 16-ba jó legyen, én inkább a hármas kategóriában mennék, de ez legkésőbb péntekig eldől.
Az árpádtetői gyorsasági érdekes lesz számomra, mert a hegyi pályán lefelé még nem mentem soha. Kíváncsian várom. A tréning alapján nagyon pontosan kell majd autózni rajta. A pécsváradi szakasz nagyon tetszik, az egy igazi rali pálya!
Teljesen mindegy, hogy hogyan variálják a rendezők a verseny útvonalát, azt gondolom, hogy ezt elrontani nem lehet, hiszen a Mecsek Rallye önmagában egy nagyon jó verseny és, ahogy a környékbeli ralisok mondani szokták: A Mecsek Rallye-n menni kell!

Kovács Szabolcs:
Az eredeti tervünk az volt, hogy a teljes átépítésen áteső Replica WRC-vel állunk rajthoz, de sajnos nem készült el az autó, így Miki bevetette a B tervet, ami egy Mitsubishi Lancer EVO IX-es. Kicsit a sors fintorát érzem a dologban, mert Szvatek Zsolti bérli az eddigi autónkat és ő mondta, hogy be kell laknia az EVO IV/IX-est és mennie kell vele a lehető legtöbbet. Hát, most Miki is pontosan ugyan ebbe a helyzetbe került, ki kell tapasztalnia az autót. Ezzel a csütörtöki hivatalos teszt igen csak felértékelődik számunkra! Miki a pályákat jól ismeri és én is a legtöbb szakaszon már mentem, igaz más versenyeken, de egyáltalán nem ismeretlenek számomra ezek a gyorsaságik. Egy izgalmas verseny elé nézünk!
A 24 kilométeres orfűi szakaszt nagyon várom, mert szeretem a hosszú gyorsokat, de a hetvehelyi szakasz is a kedvenceim közé tartozik. Bár Miki mindig elmondja, hogy ő azokat a gyorsokat szereti, amik szélesek, ahol lehet helyezkedni, de szerintem a Kassa és a Croatia Rally-k bebizonyították, hogy sokkal jobban fekszenek neki a szűk, technikás szakaszok, ahol nem végsebességen kell lobogni. Az a cél, hogy siessünk, hisz mindkettőnknek ez a hazai versenye, a futam végén pedig majd kiderül, hogy ez mennyire sikerült.
– Mamprobi Média –

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top