Keresés
Close this search box.

Éreztem, hogy itt nagy a bibi!

blank

Interjú Palotás Péter pilótával a Dömsödi autocross OB – Zóna verseny után.

 

Palotás Péter – Mitsubishi Colt EVO
Dömsöd 2017.10.14-15.
Levianus Motorsport

Autocross OB 7. futam + Zóna futamon vettél részt, igaz csak vasárnap a Dömsödi Autocros Arénában.
– Igen, sajnos szombaton családi okok miatt nem tudtam indulni, de vasárnap annál nagyobb lelkesedéssel érkeztem a pályára, az idő remek volt, egyeztettünk a külföldi versenyzőkkel is, jó hangulatban indult a nap és reménytelin.
Mivel szombaton nem tudtam indulni sem az időmérőn, sem az első előfutamon ezért az utolsó rajthelyről vártam a 2. előfutamban a zöld lámpát.

A második előfutamban a nézőknek autóztál, bejártad ungot-berket. Aztán sajnos a bal hátsó felfüggesztés megálljt parancsolt a további shownak. Mi is történt?
– A rajt elég jól sikerült, az osztrák kolléga sajnos beragadt előttem a rajtban, de szerencsésen ki tudtam kerülni és így kezdtem meg a körözést az arénában és próbáltam a lépést tartami az előttem haladókkal. A pálya jó állapotú volt, de a kanyarban túl nagyon volt a beesési sebességem, ezért sokszor kellett korrigálni, de nem akartam lemaradni az élbolytól. A célegyenest követő nagy jobbos kanyarban rosszul mértem fel, hogy honnan kezdem meg a kanyarodást és az autó hátuljával megütöttem a szalagkorlátot, ami miatt a felfüggesztés olyan mértekben sérült, hogy fel kellett adjam a futamot.

A harmadik előfutam is hamar ért véged számodra. Mi történt a Micuval?
– Most már, hogy az autó szét van szedve könnyebben válaszolok erre a kérdésre, vasárnap még azt hittük, hogy a váltóban a kapcsolóvilla sérült meg ezért nem tudtam váltani, mert a hátsó visszafordítóban kiforgott az autó, és innen már nem tudtam tovább menni sem hátra, sem előre mentben. Azonban mikor a váltó szétszerelésre került, kiderült, hogy sokkal komolyabb volt a baj. Az 1-s és 2-es fokozat fogaskerekei nagyon megsérültek, vagy egy kuplung hiányzott az egyik váltáskor, vagy túl nagy volt a fordulatszám mikor 1-est váltottam a kanyarban. Ezt még nem tudjuk, elemezzük a belső kamera felvételeit.
Ezúton is gratulálok Vörös Lacinak az Országos Bajnoki Címhez!

Legközelebb hol láthatunk indulni?
– Idénre most vége a szezonnak, így már nem ülök autóba ez évben, maximum csak az élvezet és gyakorlás kedvéért.

A 2018-as terveidről, ha szólnál pár szót.
– Ezt most még fedje jótékony homály, de lesz meglepetés.

Partnereimnek köszönöm a segítséget: PLTS Ipari Kft., Zeusz Exhaust Kft., AT-LOC Hungária Kft.

– Hajósi Miklós –

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top