Régen látott tömegbalesettel vette kezdetét a vasárnapi verseny a hercegségben, az első két helyről rajtoló versenyző és Verschoor is ütközött, aminek következtében átrendeződött a bajnoki tabella. Crawford szerencsés győzelmet ünnepelhetett a kaotikus versenyen, melyet 13 pilóta tudott befejezni.
A monacói futammal folytatódott a Forma-2-esek 2025-ös szezonja, ahol minden körülmény adott volt a kis városállamban a versenyzésre, mégis egy csonka futamot láthattunk. Egy rendkívül szoros időmérőt követően pályafutása során először, Alex Dunne szerezte meg a rajtelsőséget. Montoya autója Imolához hasonlóan ismét lefulladt a felvezető kör kezdetén, így csak a boxutcából eredhetett a mezőny után. Dunne mellett Victor Martins foglalt helyet az első sorban, aki jobban csípte el a startot és az ír versenyző elé került, de a Saint Devote kanyarban egyikük sem engedett, ketten viszont nem fértek el egymás mellett, Dunne pedig nekitolta a falnak Martinst… Rögtön tehát egy óriási balesettel vette kezdetét a program. Azonnal belengették a piros zászlót, mivel tíz autó is az első kanyarban ragadt; nem mindegyikük ütközött, de teljesen eltorlaszolták az utat. Fornaroli nagyon okosan helyezkedett, inkább elemelte a gázt, amivel elkerülte az ütközést, nem volt ilyen szerencséje Richard Verschoornak, aki tehetetlen volt. Fontos tényező, hogy a bajnoki tabella élén álló Dunne és a harmadik helyezett Verschoor is nullázott. Mini is nagyon frusztrált helyzetbe került, akinek az autója nem sérült ugyan, de félre kellett húzódnia és hosszasan várakozott a versenyirányitás engedélyére, hogy visszatérjen a rajtrácsra, de megfosztották folytatás lehetőségétől. Sokáig a várakozásé volt a főszerep, a piros zászlónak köszönhetően pedig a 60 perces időlimit lépett életbe. Fornaroli ölébe hullott a vezetés, és mivel nem teljesített kört a mezőny, így a rajtrács szerint sorakozhatott fel a versenyben maradt 15 pilóta a biztonsági autó mögött. Montoya ennek köszönhetően a második helyre került. Mögötte Lindblad, Crawford, Browning, Maini, Dürksen volt a sorrend. Nem kellett sokat várni a következő balesetre, a paraguayi Dürksen Maini üldözése közben eltalálta a falat az uszodánál, de virtuális biztonsági autóval megoldódott az a helyzet. A szuperlágyakon startolók korán a boxba tértek, majd Beganovic a még nem üzemmeleg gumikon a kaszniónál falba tette a Hitech versenyautóját. Újra pályára hajtott Bernd Maylander a safety carral, így mindenki kiállt friss abroncsokért. A kerékcserék sora újabb kavarodást eredményezett, mert az élen álló hármas csak később tudott kiállni, ami miatt Crawford Fornaroli elé került, Lindblad pedig Montoyát tudta átlépni. A pályán maradt rengeteg törmelék, a fal állapota és az idő szűke miatt a versenyfelügyelők újabb megszakítás mellett döntöttek, és már nem is került sor az újraindításra. Az eredtileg 40 körösre kiírt versenytáv jelentősen leszűkült, csupán 16 kört teljesített a pályán a mezőny.
Crawford a 7. helyről indulva hatalmas szerencsével nyerte a futamot Fornaroli pechjére, aki már nagyon azt hihette, hogy meg lesz első győzelme. Lindblad ma is kapott egy büntetést, mégpedig 5 másodpercet sebességtúllépésért, amivel az ötödik helyre esett hátra, így Fornaroli lépett a második, Montoya a harmadik helyre, Browning, Maini és Stanek zártak mögöttük. A sprint után a főfutamot bezsebelve a DAMS istálló kettős győzelmet ünnepelhetett hétvégén, de azt gondolom ennek a hétvégének bőven lesz majd még utózöngéje több szempontból is.
„Nem is tudom mit mondhatnék, annyi minden történt ma, azt hiszem ez életem legszerencsésebb napja” – nyilatkozta a futamgyőztes Crawford.
A monacói káosz átformálta a bajnoki tabellát: Browning a negyedik helyen célba érve átvette a vezetést összetettben. Dunne 5 pontos hátrányban tűzközelben maradt, Fornaroli pedig a harmadik helyre lépett előre. A bajnokság jövőhéten Barcelonában folytatódik.
Szerző: Landek Norbert, fotók: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Szólj hozzá