Keresés
Close this search box.
Káosz a Red Bull Ringen - ilyen volt a Forma 2-es osztrák hétvége

Káosz a Red Bull Ringen – ilyen volt a Forma 2-es osztrák hétvége

A spielbergi Red Bull Ring a Forma 2-es mezőnyt is vendégül látta az Osztrák Nagydíj alkalmával. Az idei Forma 2-es szezon hetedik futama kaotikusra sikerült minden szempontból. A hétvége folyamán történtek balesetek, versenymegszakítások, kizárások, mind-mind beleszólva a bajnokság jelenlegi állásába. A fiatal tehetségek futama rendkívül izgalmasra és eseménydúsra sikerült, megfűszerezve a versenyt váratlan fordulatokkal. A hétvége nyertesei Josep Maria (Pepe) Martí és Richard Verschoor lettek, de valójában mindenki nyertesnek tekinthető, aki sikeresen befejezte a futamokat.

A pénteki időmérőn Leonardo Fornaroli, a 2024-es Forma 3-as bajnok szerezte meg a pole pozíciót, karrierje során másodszor a szériában. Ezzel az Invicta Racing versenyzője az egyetlen, aki egy szezon alatt kétszer is pole pozícióból kezdhetett futamot. A fiatal olasz után futott be Victor Martins és Richard Verschoor. A szabályok értelmében, az időmérő edzés eredménye a vasárnapi főfutamra vonatkozik, a sprintverseny rajtpozíciója pedig fordított rajtráccsal történik. Ezáltal a középmezőnyben kvalifikáló John Bennettet illette a sprintverseny első rajtkockája, ami eredmény karrier mérföldkő volt a fiatal brit pályafutásában. Mindeközben, a Forma 1 paddockjában Alex Dunne, a világbajnoki állás vezetője átvette Lando Norris McLarenjét az első szabadedzés erejéig, amivel elképesztő eredményt ért el, negyedik lett a másik McLaren versenyző, Oscar Piastri után.

A szombati sprintverseny nyertese a hazai csapat, a Red Bull akadémistája, Pepe Martí lett. Habár az időmérőn a 9. rajtpozíciót szerezte meg, a fordított rajtrács miatt a sprintversenyen az első sorból indulhatott. A futam nem indult zökkenőmentesen, már a felvezető kör előtt beragadt Jak Crawford utója és ezáltal a boxutcából kellett indulnia, majd később ki is kellett szállnia a versenyből. A második körben indultak meg igazán az események, amikor Sami Meguetounif próbált meg pozíciót szerezni Arvid Lindbladdal szemben a 3-as kanyarban. Az ütközés következtében Meguetounif autója a levegőbe repült és fejjel lefelé ért földet, míg Lindblad nekiütközött Luke Browningnak. Mindezek után érkezett Max Esterson, aki szintén nekiütközött Lindbladnak, mivel nem tudott időben a fékre lépni. Eközben az első rajtkockáról induló Bennett visszacsúszott az ötödik helyre és a futamot már Joshua Dürksen vezette. A hatalmas baleset következtében rögtön megszakították a futamot és egy rendkívül hosszú piros zászlós szakasz vette kezdetét. A négy érintett pilóta mind megúszta sérülés nélkül, de a versenyből azonnal kiestek. A versenymegszakítás alatt a bajnokság élén álló Dunne egy 5 másodperces büntetést zsebelt be, mert a rajtkor kiugrott az autója. Az újraindítás után egy körrel ismét baleset történt; Oliver Goethe megpörgette Dino Beganovicot, aki csatlakozott a kiesett pilóták társaságához. Goethet meg is büntették, valamint újra a biztonsági autó mögött találta magát a mezőny, de az újraindításra csak a 8. körben került sor. A 15. körben ismét kisebb incidens történt; Victor Martins és Alexander Dunne ütköztek enyhén, ahogy Dunne megelőzte a franciát. Az élen csatázó Martí és Dürksen mögé megérkezett a cseh versenyző is, Roman Stanek személyében. A harcot végül Martí nyerte, de a dobogó második fokáért még folyt a küzdelem Dürksen és Stanek között. Az utolsó kör nem várt meglepetést tartogatott a versenyzők számára. Ugyancsak a 3-as kanyarban Amaury Cordeel megpördült, és a menetiránnyal szemben megálló autójába beleszaladt Gabriele Minì, John Bennett és Leo Fornaroli is. Az élmezőnyt viszont ettől függetlenül zavartalanul intette le a kockás zászló, így a spielbergi sprintfutam dobogósai Martí, Dürksen és Stanek lettek. Pepe Martínak ezzel az eredménnyel ez a második sprintverseny győzelme, valamint Roman Staneknek az idei első dobogós helyezése.

A vasárnapi főfutam sem zajlott izgalmak nélkül. A spielbergi győzelmével a harmadik rajtkockáról induló Richard Verschoor a bajnoki állás élére tört. Idén már harmadjára nyert versenyt a fiatal holland, ezzel közel került, hogy rekordot állítson a legtöbb Forma 2-es futamot nyert versenyzők között. Verschoor mellett Dunne és Fornaroli kaptak helyet a dobogó másik két fokán. A futamot színezték defektek, kicsúszások és kiesések – Minì motorhiba miatt, míg Miyata technikai gondok miatt fejezte be a versenyt idő előtt. A kiesők táborát Shields, Minì, Miyata és Goethe erősítették. A 3-as kanyar mumusként köszönt vissza és ezúttal Oliver Goethet repítette – szó szerint – a kavicságyba. A kockás zászló végül először Verschoort, majd Dunnet és Fornarolit intette le.

A verseny végén nem csak Goethe autója, de a büntetések is repültek. A versenybíróknak hála Martí visszaesett a 7. helyre, Bennett a 14. helyre, Dunnet pedig kizárták a versenyből a padlólemez vastagsága miatt, pont úgy, mint a másik betétfutamban Nikola Tsolovot. Dunne padlólemeze a megengedett 4 mm helyett 3,27 mm volt, ami azonnali kizárást von maga után. A kizárással a dobogón a helyét Fornaroli vette át, aki helyét pedig Jak Crawford. A pontok elvesztésével a bajnoki állás vezetését is elvesztette a brit, így az élen jelenleg Verschoor áll 24 pontos előnnyel.

A 14 fordulóból álló bajnokság felén ezennel túl vagyunk. A mezőny legközelebb Silverstoneba látogat, ezután pedig Spába. A nyári szünet előtt érkeznek a fiatalok a Hungaroringre, ahol már egyre szorosabb küzdelmekre és bajnokságot eldöntő fordulatokra lehet számítani.

Szerző: Bertha Zsófia, nyitókép: Red bull content Pool / Dutch Photo Agency

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top