A spielbergi versenyhétvégén megrendezésre került a Forma-3 hatodik futama, amivel túl vagyunk a bajnokság felén. Az osztrák futam előtt a bajnokságot a Trident brazil pilótája, Rafael Camara vezette, a második helyen pedig Nikola Tsolov állt. A Campos Racing bolgár versenyzője élete második F3-as pole pozíciójával indította a hétvégéjét. Az Osztrák Nagydíj sztárja egyértelműen Tsolov, a Red Bull junior pilótája volt, habár keserű szájízzel térhetett haza a verseny után.
A Forma 3-as időmérő kulcsfontosságú, mivel nem csak a vasárnapi főfutam rajtpozícióját dönti el, hanem a szombati sprintfutamét is, ahol a Forma 2-höz hasonlóan fordított rajtrácsról indulnak a fiatal pilóták. A sprintverseny pole pozíciója azé, aki az időmérőn a 12. helyen végez. Ezt a pozíciót Spielbergben James Wharton szerezte meg. A pénteki időmérőn a másik Red Bull junior, Tim Tramnitz is erős kört futott MP Motorsportos csapattársával, Alessandro Giustival együtt, aki a fordított rajtrács szabályainak köszönhetően Wharton mellől indulhatott. Mindezek ellenére Tramnitz végül csak a 17. helyen kvalifikált, valamint a bajnokságot vezető Camarának is csak a 7. helyet sikerült megszereznie.
A szombati sprintfutam eseményekben gazdag volt, öt versenyző kiesett a versenyből, valamint kétszer is biztonsági autó mögött futott a verseny. Az egyik ilyen szakasz már rögtön a második körben megtörtént a 3-as kanyarban, ahol Tuukka Taponen és Christian Ho ütköztek, belekeverve a kalamajkába Louis Sharpot. Az incidens után Christian Honak tíz másodperces időbüntetést róttak. A másik biztonsági autós fázis okozói Brando Badoer és Charlie Wurz voltak a hatodik körben; az előbbi megpördítette az utóbbit, ki is ejtve a hazai versenyzőt. Szintén a hatodik körben ütközött Bruno Del Pino és Brad Benavides, akik bár nem estek ki a versenyből, a mezőny végére kerültek. A sprintfutam végén James Wharton, Ugo Ugochukwu és Alessandro Giusti állhattak fel a dobogóra. Mind Whartonnak és Ugochukwunak ez volt életük első Forma 3-as pódiuma, ráadásul Whartonnak az első győzelme is.
Másnap, a főfutam pole pozíciójából Nikola Tsolov indulhatott, rögtön leszakadva a mezőny többi részétől. A vasárnapi futam nem volt annyira eseménydús, mint az előző napi sprint; biztonsági autós fázis nélkül zajlott le a verseny. Kiemelkedő teljesítményt nyújtott Mari Boya, aki habár a 14. rajtkockáról indult, a 4. helyen fejezte be a futamát, valamint Martinius Stenshorne, aki a dobogóra állhatott fel úgy, hogy a 15. rajtpozícióból indult. A vasárnapi főfutam egyetlen kiesője a Prema egyik versenyzője, az olasz Badoer lett egy meghibásodás miatt. A futamot karrierje második rajt-cél győzelmével Tsolov nyerte, ezzel mindössze egy pont hátrányban van a bajnokságban Camara után. Tsolov a Red Bull Ringen elért eredményével 114 ponttal rendelkezik eddig. A dobogóra Tsolov mellé a fantasztikus versenyt futó Stenshorne, majd a szintén Red Bull junior, Tramnitz léphetett.
Habár Red Bull dominanciával ért véget a futam, az öröm nem tartot sokáig Tsolov számára, mivel pár óra múlva a megengedettnél vékonyabb padlólemez használata miatt kizárták a versenyből a bolgár pilótát. A padlólemez vastagságának értéke minimum 4 mm kell legyen, de Tsolov autójának padlólemeze nem haladta ezt meg, 3,7 mm-es értéket mértek rajta, ami azonnali kizárást jelentett a versenyből. A összesített bajnoksági állásban hozott előnyéből rögtön hátrány lett, visszacsúszott a harmadik helyre. A kizárást követően a spielbergi hétvége első helyezettje Stenshorne, második helyezettje Tramnitz, harmadik helyezettje pedig Boya lett. Nem Tsolov volt az egyetlen, akit kizártak az osztrák nagydíjról. Az ART Grand Prix versenyzője, Laurens van Hoepen a gumiabroncsok nyomása miatt került kizárásra, elveszítve a 9. helyért járó értékes pontokat. A négy kerékből három abroncsa az előírt minimum nyomás alatt volt, ami szintén kizárást von maga után.
A mezőny Spielberg után rögtön Silverstoneba, majd Spába látogat, mielőtt a Hungaroringen láthatnánk őket élőben. A Magyar Nagydíj után pedig Monzában fog eldőlni, hogy ki is lesz az idei Forma 3-as bajnok.
Szerző: Bertha Zsófia, nyitókép: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Szólj hozzá