Ruszó – Kopcsó rallypáros az ADAC 3-Städte-Rallyen!

Október 24-25-én összesen, hét gyors vár rátok, 110 kilométer versenytávval.

Ruszó Krisztián – Kopcsó Péter
Lada 21074
CRASH-MEN TEAM Kft
ADAC 3-Städte-Rallye
2014.10.24-25.

A Németországi, ADAC 3-Städte-Rallyen veszel részt a navigátoroddal.
Október 24-25-én összesen, hét gyors vár rátok, 110 kilométer versenytávval.
Mielőtt elárulnád, hogy miként is cseppentél be az idén 50 éves Mitropa Rally Cup bajnokságba? Mesélnél az ide vezető hosszú útról?
– Az első ladámat 2006-ban sikerült megvásárolnom egy 1200-est, amiben egy Bialkó erőforrás volt. Ezzel kezdtem a pályafutásomat az akkori edelényi rally palyán, ahol 2006 és 2007 ben már egy-két versenyen sikerült jó eredményt elérni. Aztán, úgy gondoltam, hogy az akkori navigátorommal egyben unokatestvéremmel Ruszó Robival megbeszélve 2008-ban meg kell próbálnunk egy RTE futamot, ahol sajnos nem felelt meg az akkori 1200-s Ladám. Így Kovács Dénes kollégámnak köszönhetően, aki ide adta az Ő versenyautóját – ami egy picit más kaliberű versenyautó volt – sikerült elindulnunk 2008 Ózd Rte futamán előfutóként. Ami sajnos nem sikerült túl jól, mert a harmadik gyorson egy lassítót szét rombolva összetörtem az autót.
A helyreállítás után megvásároltam LCK-t. Még ebben az évben elkészült az LCK-152. Fontos megemlítenem, hogy az autóban elkészülése óta Orbán Motorral üzemel.
Aztán jött a 2009-s év, amikor teljes évet terveztünk RTE-ben. Sajnos, ebben az évben nagyon sok technika problémával kellett megküzdenünk.
A 2010-s évre elég sok fejlesztésen esett át az autó. Kapott egy új Orbán Motort, új váltót, és egy Mistsubishi hátsó hidat, nem utolsó sorban egy új naviátort Jobbágy Éva személyében.
Ezt az évet megújult erővel kezdtük, mert párhuzamosan az RTE, illetve a BAZ rallysprint futamain indultunk. Ennek meglett az eredménye, mert az RTE H1 kategória 4. helyét szereztük meg, ami jónak nevezhető volt a H1 kategóriában.
Aztán nagy kedvvel kezdtük a 2011 szezont is, mert ebben az évben mind az RTE, mind a BAZ rally futamain részt kívántunk venni.
A 2011-s év, nagyon jól sikerült, mert a sok 2.-ik, és 3.-ik hely után eljött a várva várt győzelem, az Esztergomi pályákon, amire mai napig tisztán emlékszem. Az évvégi eredmény felülmúlta az előzőt, mert az RTE sorozat H1 kategória, és a H Lada kategória 2. helyét jelentette. Emellett még a BAZ rally eredményei is jól alakultak, abszolút 3. hely, kategóriában pedig az első helyet sikerült megszerezni. Ez jó, és mindemellett bíztató reményeket adott a 2012-s szezonra.
A hosszú téli szünet után eljött a 2012-s szezon, ahol már csak az RTE sorozatra koncetráltunk, természetesen célként a bajnoki cím elhódítását tűztük ki magunk elé.
Ezt a célt úgy sikerült teljesíteni, hogy hat RTE futamból négyet sikerült megnyerni egy versenyen másodikok lettünk és sajnos egy versenyen az árokjárás után fel kellett adnunk a versenyt.
Tehát, a 2012-s szezon nagyon jól sikerült, mert a H1 kategória 1. hely, és a H lada kupában is meg szereztük a bajnoki címet.
A 2013-s évre, az egyetlen kitűzött célünk megvédeni a 2012-ben elért bajnoki címet a H1-ben. Annyira kemény mezőny jött össze a H1 kategóriában, hogy elnevezték “HALÁL CSOPORTNAK”
Kicsit rosszul kezdtük a 2013-s szezont, mert Eger rallyn csak kategória 7. helyét szereztük meg. De aztán sikerült visszanyerni az előző évben nyújtott jó és gyors énünket. Ami egész évben nagyon-nagyon izgalmas versenyeket hozott.
Szeretném megemlíteni a kategória társakat, akikkel egész évben a tized másodpercekért küzdöttünk a versenypályákon. /Jobbágy Peti, Vizelli Karcsi, ifj. Kerék György/ Bízunk benne, hogy a nézőknek is izgalmassá tudtuk tenni a bajnoki címért folytatott versenyzést.
A hat versenyből sikerült hármat megnyernünk és így sikerült a címvédés a H1 kategóriában. A H Lada kategóriában pedig a második helyet sikerült megszereznünk év végén.
Megosztanád a portálolvasókkal, hogy milyen autóval is vágsz neki a hegyi versenynek, és ki fog most neked navigálni?
– A Jól megszokott LCK-val. Ezen a versenyen Kopcsó Peti barátommal fogok versenyezni. Igaz még nem mentünk együtt soha. Peti erre viccesen azt mondta, hogy egy bajnok navigátor gyorsan tud alkalmazkodni.
Szombaton, a majd 27 kilométer hosszú St. Salvator szakaszt, háromszor kell teljesíteni, szintén három szerviz lehetőséggel. A német rally pályák nem a hosszú egyenesekről híresek.
Miként is készültök fel ezekre és a többi pályákra?
– Igazából, csak amit találunk az interneten, az alapján tudunk készülni. A videókat többször is átnézve sajnos nem igazán lehet készülni, mert ott minden évben módosítgatják a pályát, így legalább a helyi “menőknek” is van/lesz újdonság.
Mennyire lesz elég a két lehetőség, a pályafelírásra?
– Az itthoni versenyeken 3 felírásból szoktam versenyezni. Nagyon oda kell majd figyelni, hogy pontos és gyors itinert tudjunk írni.
Miképp fogjátok beosztani a gumikat a szervizek között?
– Ez az időjárástól függ majd.
Hogy is került fel a neved a nevezési listára?
– Igazából már régi vágyam volt, hogy egy külföldi versenyen rajhoz álljak.
Mi a célotok, a két versenynapon?
– Az elsődleges célunk, az a sikeres célba érkezés.
Nagyon nagy köszönettel tartozom még a szervizeseknek, akik segítettek az autó felkészítésben: Hlavács Józsefnek /Parittyának/ Ruszó Róbertnek/Hókuszpóknak/, Mogyorósi Pálnak, Germus Lajosnak/Lali/, Bak Lászlónak/Bakszi/ Orbán Norbertnek.
Akik még segítettek /sisak, biztonsági öv, felni, nevezés és adminisztráció/: Körmöndi Szabolcs, Ruszkai Attila, Jobbágy Péter, Kovács Zoltán, Juhász Csaba
Köszönöm a Támogatóink segítségét!

Támogatók: Goodwill Elektric Kft, Germus Fuvarozés, Bagjos és Társa Kft, Zenita-Ausbau Kft., Korve 2002 Kft, Autóracing Bt, Ekufém Kft

– Hajósi Miklós
www.hajoka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top