Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Hamilton nyert, a Ferrarik hamar kiestek

Fotó: Amber PR

A Forma-1-es világbajnokságot újraindító Osztrák Nagydíj után alig egy héttel rendezett Stájer Nagydíjat könnyedén, rajtcél győzelemmel nyerte a címvédő világbajnok Lewis Hamilton. A szezon első futamának győztese, Valtteri Bottas, ezúttal kénytelen volt beérni a második hellyel. Max Verstappennek ismét nem sikerült a győzelem csapata hazai pályáján, a Red Bull Ringen. A holland mégsem lehet szomorú, hiszen a dobogó harmadik helyére állhatott. A két Ferrari egymással karambolozva mondott korai búcsút a versenynek.

„Micsoda egy furcsa év ez. Nagyszerű érzés ismét pályára gurulni, vezetni és ilyen teljesítényt nyújtani. A csapat fantasztikus munkát végzett a stratégia terén, s már csak rajtam múlt a rázókövek elkerülése és az, hogy behúzzam az első helyezést. Nagyon hálás vagyok, hogy ismét első vagyok és őszintén nagyon messzinek tűnik a tavalyi év utolsó futama. Az idei év első nehéz hétvégéjét követően ez egy nagy lépés előre.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.

A zivataros és kissé kaotikus szombati időmérős edzést egy napsütéses, tiszta verseny követte vasárnap. Az időjárás kihívásai eléggé próbára tették a Forma-1-es csapatokat. A papírforma azonban ezúttal is bejött. A két Mercedespilótát a két Red Bullpilóta követte a sorban, hiszen Alex Albon a negyedik helyre vitte célba autóját. A rózsaszín Mercedesként elhíresült Racing Pointok rendkívül jó teljesítményt tettek le az asztalra. Sergio Perezt a nap versenyzőjének is megválasztották remek teljesítményéért. Perez előkelőbb helyen is végezhetett volna, ha az első szárnya nem sérül meg az Albonnal való csatában a verseny végén. Így még örülhetett is a mexikói pilóta, hogy végül a hatodik helyet sikerült elcsípnie.

A Racing Point fiatal pilótája, Lance Stroll is dicséretet érdemel. Szép megmozdulásokat láthattunk a kanadai pilótától. A hetedik helyre vitte célba autóját, közvetlenül a csapattársa után. Ez az eredmény annak fényében értékelhető még jobban, hogy a két rózsaszínű autó a 12. és a 17. helyről rajtolt el.

Érdemes ismét megemlíteni Lando Norris nevét, aki azután, hogy egy hete bronzérmes helyezést húzott be a Mclarennel Ausztriában, ezúttal ötödik lett két kései ügyes és vakmerő előzéssel.

A Renault azután, hogy a Stájer Nagydíj hetének fő beszédtémáját szolgáltatta Fernando Alonso 2021-es szerződtetésével, most felemás hétvégét tudhat magáénak. Daniel Ricciardo a nyolcadik lett a Renault-val, de csapattársa, Esteban Ocon autójának fékproblémája miatt feladni kényszerült a versenyt.

A Ferrari katasztrofális hétvégén van túl. Vélhetően nagyon várták a vörösök, hogy vége legyen ennek a hétvégének és már újításokkal a fedélzeten vághassak majd neki a 70 körös Magyar Nagydíjnak jövő vasárnap. Azt azonban várhatóan nem gondolták, hogy ilyen csúfosan ér véget számukra az 1. Stájer Nagydíj. Az első körben ütközött a két autó, miután Charles Leclerc tönkretette Sebastian Vettel futamát is azzal, hogy elvesztette uralmát autója felett és nekiment csapattársa Ferrarijának kanyarodás közben. Mindkettejük számára idejekorán véget ért így a futam. Sok ideje van még a maranellói gárdának a héten bejelentett őszi mugellói futamig, amikor is a Ferrari 1000. Forma-1-es nagydíján bizonyára nagyon szeretne majd bizonyítani rajongóinak, a Tifosinak.

Carlos Sainz (McLaren) és Danyiil Kvjat (AlphaTauri) zárják az első tizet. A spanyol pilóta nagyon rossz napon van túl, de fájdalmát enyhítheti a leggyorsabb körért járó bónuszpont.

A Forma-1-es csapatok és a cirkusz utazó résztvevői újabb kihívás elé néznek. Két hetes ausztriai tartózkodás után ugyanis azonnal Magyarország felé veszik az irányt, hogy jövő hétvégén (2020. július 19.) már a 35. Magyar Nagydíjon mutassák meg mire is képesek. Egy gyors pályát követően nagy leszorítóerőt, kisebb motorteljesítményt igénylő pályára látogat a mezőny. 2019-ben a Hamilton-Verstappen-Vettel trió állhatott fel a magyar dobogóra. Vajon idén mire számíthatunk a zárt kapus futamon?

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top