Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Hockenheimben utoljára?

Fotó: Amber PR

Két hét pihenést követően a Forma-1-es csapatok egy duplahétvégés megmérettetés elé néznek. A versenynaptárba 2018-ban visszatérő Német Nagydíj és utána közvetlenül a Magyar Nagydíj következik. A hétvégi német verseny sorsa elég viszontagságos volt, hol eltűnt, hol visszatért, hol egy másik német helyszínnel felváltva rendezték meg. Silverstone szerződéshosszabbítását követően a német futam jövője kérdéses, amelynek az év végén jár le a szerződése.

A hockenheimi pálya korábban a Nürburgringgel felváltva rendezte meg a germán fordulót, de 2014, 2016 és 2018 után idén is ugyanerre a pályára utaznak el a csapatok. Logikus, hogy egy német helyszín nagy fontossággal bír, hiszen a Forma-1-es cirkusz számtalan résztvevője, csapatok és pilóták német származásúak. Nos úgy tűnik, hogy Michael Schumacher megjelenésével lett nagyon népszerű a Forma-1 Németországban és visszavonulásával ez a népszerűség elveszett. Nem tudott senki a hétszeres világbajnok örökébe lépni. Sebastian Vettel sem.

A szervezők azért még igyekeznek meglovagolni Michael Schumacher népszerűségét és szombaton és vasárnap is beültetik a fiát, Mick Schumachert édesapja 2004-es Ferrarijába, s a Formula 2-ben versenyző pilóta azzal fog körözni a szurkolók előtt.

A tavalyi Német Nagydíj mérföldkő volt a Ferrari német pilótájának életében. Sokak szerint ott tört el nála valami, amit azóta sem sikerült helyrehozni. Jelenleg távolabb áll a világbajnoki címtől, mint vártuk volna azt az év elején. 100 pontos hátránnyal áll az egyéni világbajnokság negyedik helyén, Valtteri Bottas és Max Verstappen is megelőzi a szebb napokat is megélt ferrarist. Csapattársa, a még mindig újoncnak számító Charles Leclerc a Ferrari által többször is elbaltázott esélyei ellenére is csak három pontos lemaradással követi Vettelt az ötödik helyen. Mi lenne, ha a maranellói csapatnál már a szezon kezdete óta jobban odafigyeltek volna monacói pilótájukra? Vettel megsemmisítő vereséget szenvedett volna?!

S mi történt tavaly a 67 körös Német Nagydíjon? Nyugodt, csöndes időben rajtolt el a mezőny, de az 51. körben lezúduló eső teljesen megkeverte a kártyákat. Az élen haladó Sebastian Vettel senkitől sem zavartatva haladt, de a csúszós pályán hibázott, s leszaladt a pályáról, egyenesen a gumifalba. Rendkívül dühösen verte Ferrarija kormányát, még a bukósisakját sem vette le miközben visszasietett a bokszba. Ezzel ezüst tálcán nyújtotta át a vezetést annak a Hamiltonnak, aki egy rendkívül peches szombati napot követően a 14. helyről rajtolva nyerte meg a futamot.

Sebastian Vettelnek nem sikerült nyernie hazai pályán ferraris színekben még egyszer sem, utoljára 2013-ban győzedelmeskedett Németországban, de akkor is a Red Bullal, s a Nürburgringen. Lehet ez lesz sokáig az utolsó alkalom, hogy megörvendeztesse hazai szurkolóit hazai pályán, ha nem hosszabbítanak a német pályával (márpedig sokan ezt prognosztizálják), s így hazai győzelem nélkül marad sokáig vagy akár örökre.

 

A Haas energiaitalos szponzorának szappanoperája

A 2019-es szezon elején nagy meglepetést okozott, hogy a Haas egy eddig nem ismert (s azóta sem igazán) energiaitalos szponzorra, a Rich Energy-re tett szert. Nem tudni mennyire tett jót ez a csapat imidzsének, hiszen az év eleje óta számtalan negatív történet középpontjában állt ez a szponzor. Gábor Zsazsa óta tudjuk, hogy a rossz hírverés is hírverés. Kérdés, hogy az energiaitalos cég csak jól irányzott marketing stratégiát folytat, vagy csak annyira béna, hogy egy sor negatív hírrel kerül be a médiába. Az biztos, hogy mostanság folyamatosan hallani róluk, hol rosszul megválasztott logójuk kapcsán (ami egy brit kerékpáros cég logójára hajaz), hol a Red Bull Racing „kóstolgatása” folytán.

A Brit Nagydíj előtt robbant a hírbomba, mely szerint a továbbiakban nem támogatják a Haast annak sikertelenségére hivatkozva. Ennek ellenére mégis fent maradtak a hétvégére a cég logói. Ezután már arról lehetett olvasni, hogy a cég karakteres megjelenésű vezetője továbbra is a cég tulajdonosa vagy sem. A Red Bull keresetet nyújtott be ellenük, mivel hasonlóságokat véltek felfedezni az övék és a brit energiaitalos cég hirdetései között. A legutolsó hír szerint a cég megváltoztatta a nevét Lightening Voltra, s hogy már az új név jelenik-e meg a Haas autóin a hétvégén, még később derül ki.

S ami nekünk igazán fontos….

A német megmérettetést követően a csapatok azonnal elindulnak Magyarországra, hogy az azt követő hétvégén már nálunk, a Hungaroringen álljanak rajthoz a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjon. Vághatjuk a centiket….

A verseny és a pálya

A 67-körös Német Nagydíj július 28.-án 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja 2004-ből (!), ideje 1 perc 13,780 másodperc. A hockenheimi pályán 17 – vegyesen gyors és lassú – kanyar található.

2018-ban Lewis Hamilton és Valtteri Bottas révén kettős Mercedes-siker született Németországban. Hamilton győztes ideje 1:32:29.845 volt. Kimi Raikkönen a bronzérmes helyre vitte célba akkor a Ferrarit.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top