Keresés
Close this search box.
si202509070449

F2: Hitech siker Monzában 

A nyári szünet után Monzában, a Ferrari otthonában folytatódott a Forma-2-es szezon. A drámai időmérő után a sprint és a főfutam sem csekélykedett izgalmakban. Leonardo Fornaroli megerősítette a sprintversenyes győzelmével a bajnokságban elfoglalt első helyét, míg Luke Browning követi őt a pontversenyben. A hétvége folyamán egy másik bajnoki esélyes, Alex Dunne Oscar Piastrit helyettesítette a Forma-1-es szabadedzésen, ahol 16. lett, maga mögé utasítva olyan tapasztalt versenyzőket, mint Esteban Ocon és Pierre Gasly.

Nem csak a szurkolók mezei, de a zászlók is pirosak voltak mind a szabad-, mind az időmérő edzés alatt. A pénteki szabadedzést az MP Motorsport pilótája, Richard Verschoor nyerte, miután az edzést félbeszakították Dürksen miatt – az AIX versenyzője az Ascariban vesztette el autója felett az irányítást. A délután folyamán még háromszor kellett a hazai csapat színében pompázó zászlót előhozni. Az olasz szurkolók bánatára Gabeiele Minì autója leállt, majd nem sokkal később, a boxutca bejáratánál Cian Shields autója is ugyanígy járt, így a piros zászlós szakasz alatt rögtön két autó is kiesett a versenyből. Az újraindítás után öt perccel Minì honfitársa, Leonardo Fornaroli autója is megállt. A bajnokság éllovasa így nehéz helyzetbe került. Habár a mezőnyt újraindították, a fennmaradó időt lecsökkentették, hogy a Forma-1-esek második szabadedzését ne kelljen elhalasztani. Az időmérőnek hamar vége lett, hiszen a pole pozícióra esélyes Verschoor megpördült és a falba „rakta” autóját. A mezőnyt ekkor már nem indították újra, így a legszerencsésebben a jó kört futó Luke Browning járt; a Hitech versenyzője rajtolhatott az első startkockából, a sprint pole pedig csapattársáé, Dino Beganovicé lett.

Beganovic, jól kapta el a sprintverseny rajtját. A biztonsági autó már a verseny elején jött, ugyanis Kush Maini a falba rakta DAMS Lucas Oil-os autóját. Az újraindítás után a svéd versenyzőre hamar felzárkózott Fornaroli és Lindblad is, majd előbbi meg is előzte. Az utóbbinak sem tartott sok ideig, míg megelőzte Beganovicot – a svéd fiatal így visszaesett a harmadik pozícióra. Közben Meguetounif, Dunne és Goethe mind értékes helyeket vesztettek egy-egy hiba miatt. A 18. körben a Trident versenyzője, Max Esterson miatt virtuális biztonsági autós szakaszt indítottak, mivel az amerikai pilóta autója leállt. A rövid VSC-s fázis alatt Beganovic 5 másodperces időbüntetést kapott, mert nem követte az előírt szabályokat, így az AIX-es pilóta, Joshua Dürksen kerülhetett fel a dobogó harmadik fokára. A monzai sprintversenyt végül hazai győzelemmel ünnepelhették az olaszokFornaroli ugyanis idén a negyedik győzelmét aratta.

A vasárnapi főfutam talán az egyik legeseménydúsabbja volt idén. Amennyire jól kapta el Luke Browning a rajtot a pole pozícióból, annyira rosszul járt Kush Maini – több pozíciót vesztett rögtön a rajtprocedúra után. A bajnokság éllovasa, Fornaroli összeért Victor Martinsszel, aminek következtében az Invicta Racing pilótája elvesztett egy darabot az első szárnyából. Habár a Red Bull Junior tehetsége, Oliver Goethe a DRS segítségével megelőzte Browningot, a Williams akadémistája elé tudott vágni a németnek, amíg a kötelező kerékcserét hajtották végre. Az első biztonsági autós fázis Alex Dunne miatt jött, akit Arvid Lindblad hátulról talált el, a falba taszítva az ír pilótát. A Campos versenyzőjét 10 másodperccel meg is büntették. A biztonsági autó lehetőséget biztosított a mezőnynek “ingyen” kerékcserére. A legrosszabbul az MP motorsportos Goethe járt, aki már cserélt kereket a biztonsági autó előtt. Lindblad ismét balesetet okozott, ezúttal Roman Stanekbe futott bele, véget vetve mindkettejük versenyének, aminek következtében a biztonsági autó ismét a pályára gördült. A verseny következő kiesője Victor Martins lett, akit Gabriele Minì pörgetett meg. Az újraindítás után az AIX Racing pilótája, Joshua Dürksen átvette a vezetést, de hamarosan újabb biztonsági autós szakasz következett; ezúttal Sami Meguetounif pördült meg és esett is ki. Az újraindítás után Browning nyitott DRS-sel megelőzte Dürksent, visszavéve a vezetést. A pódium harmadik fokára egy szoros csatát követően a camposos Pepe Martí állhatott fel. Browning élete első Forma-2-es győzelmét aratta és felzárkózott Fornaroli mögé a bajnokságban, aki így csupán 21 ponttal vezet. Csapata, az Invicta Racing szintén vezeti a konstruktőri bajnokságot 255 ponttal.

A szezonból már csak három kör van hátra – Baku, Lusail és Yas Marina. A fiatalok legközelebb szeptember végén térnek vissza a bajnoki címért harcolni, amit most már egyre nehezebb lesz a tavalyi Forma-3-as bajnok, Leonardo Fornaroli elől elvenni.

Szerző: Bertha Zsófia, nyitókép: Red Bull Content Pool / Dutch Photo Agency

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top