Keresés
Close this search box.

Feltöltenek a jó gyorsok bennünket

Beszélgetés Berendi Dáviddal a 20. Vredestein Miskolc Rally után. 

Beszélgetés Berendi Dáviddal a 20. Vredestein Miskolc Rally után.

Egy igazi túlélő versenyen vagy túl pilótáddal, Fogasy Gergellyel.

A pénteki prológ, hogy tetszett nektek és a Renault Clio R3-nak?
Gergővel tanakodtunk még a rajt előtt, hogy látványosan vagy időre menjünk-e. Majd valaki kinyitotta az ajtómat és megkérdezte, hogy mit szólnánk ha betennének egy kamerát, ami élőben közvetítené a prológot. Örültünk az ajánlatnak és annak is, hogy választ kaptunk a kérdésünkre. A prológot kézifékkel és amennyire lehetett teljesen keresztben teljesítettük, amit élveztünk mi is és a rengeteg néző is, akik élményért jöttek és nem ívautózásért!

Szombaton a Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt szakaszokat, az egyre sötétedő időben, hogy sikerült teljesítenetek?
Az első kör nem sikerült jól, mert nem voltak jók a beállításaink. Gergőnek a futómű miatt a kanyarokkal, nekem meg a lámpám fényével gyűlt meg a bajom. Beérve a szervizbe mindent helyrehoztunk. Ezek után már mindketten komfortosabban éreztük magunkat az autóban és mindketten tudtunk a feladatunkra koncentrálni.

Még a szombathoz tartozik, hogy az időeredményeteket figyelembe véve egyenletes gyorsulást vittetek véghez. Ez volt a célotok is? Az éjszakai szakaszokon mennyire tudtátok magatokat kiautózni?
A célunk az volt, hogy a legjobb időket autózzuk ki. Az első Mályinka után ez a terv megdőlni látszott, mert ahogy mondtam is az autó nem volt a stílusunkhoz állítva. Sőt Mályinkára az itinerünk is túl bonyolult lett, így már nem bíztunk abban sem. Meg is látszott ez keményen a másodpercekben, hiszen szörnyen jöttünk. Elment a kedvünk picit az egésztől. De a szervizben újragomboltuk a kabátot és helyre tettük magunkban a dolgokat, majd egész élvezetes gyorsokat sikerült menni. Főleg a legutolsó Bükkszentlászlón. A gyors beírójába olyan széles mosollyal érkeztünk meg a jó élményektől, hogy kilógott a kocsiból…

Vasárnap több szakasz elsőségetek is volt, a 20. Vredestein Miskolc Rallye kisebb, nagyobb meglepetést hozott számotokra. A célceremónián mi is történt?
Vasárnap szárnyaltunk magunkhoz képest. A 6 db gyorsaságiból 4-et sikerült megnyernünk. Úgy hogy miénk a kategóriában a leggyengébb autó és volt problémánk is. Néha az autóból elment az erő. Az utolsó gyorson kb. 10 másodperc maradt bent emiatt. A csapat azóta nagyon keményen dolgozik azon, hogy az autónak ezt a betegségét helyrehozza. Viszont, ahol jól mentünk ott hasonló élvezettel mentünk, mint előző este az utolsón. Feltöltenek a jó gyorsok mindkettőnket. Ezekért érdemes élni…

Igen a céldobogón ért bennünket az egyik legnagyobb meglepetés a verseny alatt. Nem elég, hogy a versenyen elhelyezett órák pontatlansága miatt begyűjtöttünk egy büntetést korai érkezés miatt az egyik időellenőrző állomáson, de még indokolatlan okok miatt másik kategóriába is átsoroltak bennünket, amiről egész verseny alatt senki sem tájékoztatott minket. Hihetetlen azóta is az egész és az ügy még mindig nem záródott le. Egyértelműen a gépátvételen hibázott a bizottság, aki átvette az autót, mert konkrétan nem tudták eldönteni melyik kategóriába való. Ez felfoghatatlan hiszen ilyen autó már több mint 6 éve versenyzik a Takács Motorsport kezei alatt a magyar bajnokságban… Reményeink szerint azért jól fog záródni az egész és megkapjuk a pontjainkat.

Legközelebb hol találkozhatnak veletek a szurkolók?
Ezt még nem tudom. Most áprilisban valószínű már sehol, mert Gergőnek nagyon betáblázott a munkája miatt az április. Viszont májusban nagyon jó futamok lesznek Európában, amivel szemezgetek, de Gergő még ezekről nem tud. Szerintem lassan felvezetem neki, hogy készüljön rájuk lelkileg és megnézzük melyik illene hozzánk a legjobban!

Köszönettel partnereinknek: Renault Hungária, Millers Oils, RRC Hungary, Marso Kft, Interton Kft, Dukko-Lux Kft., Euro One Zrt, SRT Kft, Hankook. Takács Motorsport

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top