Március 10-én véget ér a várakozás. Akkor kerül megrendezésre az új MotoGP szezon első versenye Katarban. A német kenőanyag-specialista LIQUI MOLY sokféleképpen képviselteti magát, és új reménységgel is rendelkezik.
A Moto2-ben a kenőanyag-szakértők folytatják az együttműködésüket az IntactGP-csapattal. Bemutatkozására a zürichi Swiss Moton került sor, hiszen az új reménység svájci: Tom Lüthi. 2017-ben ezüstérmes lett a Moto2-ben, most pedig Marcel Schrötterrel együtt kezdi meg a pontvadászatot. „Ez egy szenzációs megállapodás, amely fontos impulzusokat ad a motorkerékpár-üzletnek, nem csak Svájcban”, hangsúlyozza Carlos Travé, aki maga is svájci, és a LIQUI MOLY motorkerékpár-üzletéért felelős.
Egy másik együttműködés is fontos impulzusokat ad: a LIQUI MOLY 2015 óta a Moto2 és a Moto3 osztályok kizárólagos kenőanyag-szállítója. „Minden csapat a Motorbike 4T Synth 5W-40 Race-t használja. Akárki is éri el elsőként a célvonalat – a LIQUI MOLY mindig nyer” – mondja Carlos Travé. Ami szokatlan a motorsportban: nem egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett kenőanyagról van szó, hanem, és ez benne a különleges, annyira jó, hogy a közúton és a versenypályán is beválik – minden versenyhétvégén több, mint 60 motorkerékpárban.
A MotoGP szponzoráció médiaszempontból is önálló kategória: a világ legsikeresebb motorverseny-sorozatát világszerte több, mint 200 országban közvetítik, és közel 300 millió ember követi minden szezonban. Átlagosan több, mint 100.000 néző éli meg a versenyt a helyszínen. „Nem hiányozhat Németország legkedveltebb olajmárkája sem” – így fogalmazott Peter Baumann marketingvezető. A LIQUI MOLY logó a 19 versenyhétvégéből 15-ön látható a versenypályán, az interneten és a TV-ben a világ minden részén. Peter Baumann: „Emellett a LIQUI MOLY Showtruck számos európai versenyen várja a rajongókat a pálya mellett.”
Ezek az intézkedések nem csak légből kapottak, hanem kézzel fogható számokat generálnak: az elmúlt öt évben a LIQUI MOLY motorkerékpár-termékeinek árbevétele közel megnégyszereződött. „Ez csak az egyik szempont, hiszen a cél, hogy a MotoGP-s együttműködések világszerte tovább növeljék a LIQUI MOLY márka ismertségét, és fokozzák a keresletet a teljes termékválasztékunk iránt”, magyarázza a marketingvezető. „Nagyon jó úton vagyunk ehhez a célhoz.”
Szólj hozzá