A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága idén első alkalommal pénzdíjazással jutalmazza az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság, a Magyar Kupa és az Utánpótlás versenyzőit, hogy ezzel is minél több fiatalt csábítson a motorsport világába.
Az öt versenyhétvége három helyszínen, Rijekában, a Pannoniaringen és a Slovakringen kerül megrendezésre, az utánpótlás-versenyzők Kecskeméten, Visontán, valamint Szlovákiában Dlhában és a Slovakringen mérik össze tudásukat. Az első fordulót 2024. május 17-19. között rendezték Horvátországban a grobniki versenypályán.
„2020 őszén kaptam a megtisztelő megbízást a MAMS Gyorsasági szakágának vezetésére és még abban az évben felállt 6 fős szakági tanáccsal azonnal munkához láttunk. Ennek eredményeként 2021-ben stratégiai-szponzori megállapodást írtunk alá az MBH-bankkal, melyben közös akaratunkat fejeztük ki a gyorsasági utánpótlás versenyzés segítésére, ösztönzésére. Az MBH Bank által biztosított támogatással megrendezett versenyeken évtizedek óta nem látott számban álltak fel versenyzők a rajtrácsra, valamint egyre több néző is jelent meg a lelátókon. 2023-ban az Országos Bajnokság, valamint az utánpótlás versenyek is nemzetközi szinten és pályákon is zajlottak, az Alpok Adria sorozattal közösen. 2024-ben pedig, eljutottunk oda, hogy pénzdíjas versenyeket írtunk ki. Bízom benne, hogy a világpolitika által okozott pénzügyi bizonytalanság ellenére nem csak folytatni, de tovább tudjuk emelni szenvedélyesen szeretett sportágunk sikereit” – jelentette ki Marsalkó Pál szakágvezető.
Az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság és Magyar Kupa I. forduló 600-as kategóriájában mindkét alkalommal Varga Tibor diadalmaskodott.
„A változó körülményekkel az első nap nem volt probléma, ekkor még az üléspozíció, a kormány, és a kezelőszervek beállításával foglalkoztunk. Utána nagyon felforrósodott az aszfalt, nekem el is melegedett a gumim, így az első versenyen nem voltam annyira konstans. A második versenyre 5 fokkal esett vissza az aszfalt hőmérséklete, de így is 47 Celsius volt. Változtattunk a guminyomáson és nem volt tovább problémám a körülményekkel. A pálya nekem nem tartozik a kedvenceim közzé, szerintem itt túl nagy szerepet kap a lóerő. Akinek erős a motorja vagy szuper könnyű az egyszerűbb helyzetben van, számomra egy féktávosabb pálya kedvezőbb. Összességében szerintem minden a helyén volt a rendezvényen. Jó érzés volt ott lenni és azt hiszem minden magyar büszke lehet az eredményekre” – árulta el a versenyhétvége legjobb magyar pilótája.
(Nyitókép: Izsó Krisztián)
Szólj hozzá