Keresés
Close this search box.

A váltó megadta magát

blank

A Speed Rally Team új versenyzője, Somogyi Zoltán a BMW 325i-vel egy tavalyi előfutóként kipróbált Rallye2-es futamon kívül most hétvégén az Int. Baranya kupán állt rajthoz. mégpedig a Rallye2-es mezőny végén teljesíthette a gyorsokat többedmagával MARB-os versenyzőként.

Milyen volt számodra az első Baranya kupás élményed?

A verseny maga nagyon tetszett. A pályák kifejezetten jók voltak. Ha nem lettek volna fennakadások, akkor a prológot is jobban rajzoljuk és szakaszokról is még jobb emlékekkel térek haza.

Ellenben nem mintha a MARB-ot nem szeretném, de az a tény, hogy ilyen futamokon egy kis szervizt leszámítva folyamatosan megyünk, az nekem sokkal jobban bejön. Számomra ez az igazi Rally, amikor etap útvonalakon haladunk egyik gyorsról a másikra, és kettő vagy három után egy gyors szerviz és utána folytatás. Nagyon tetszene nekem ez a játék, de jelenleg az autómmal nem mehetek, csak MARB VI. kategóriában, de ott sem értékelnek abszolútban a 2500 cm3 miatt.

Először dolgoztatok együtt Mátéval. Mi a tapasztalat?

Profizmus. Ezzel tudnám jellemezni Máté munkáját a hétvégén. Tökéletesen lenavigálta az egészet, végigkövette a hétvége történéseit. Látszott rajta, hogy nem először vett részt ilyen versenyen. Ezen felül, ami szintén nagyon fontos egy navigátor tekintetében, hogy jól diktálta az itinert, tetszett, ahogy a pályát mondta, így ha legközelebb is lesz ilyen, akkor ismét együtt megyünk.

Mi történt veletek pontosan, ami miatt szuperrallyznotok kellett, illetve befejezni idő előtt a versenyt?

Már az első gyorsaságin ahogy elrajtoltunk a váltó nem működött a rendesen, így itt már volt hangulatvesztés, hiszen érezhetően nem nyújtotta azt a teljesítményt a BMW, amit kellett volna. Igaz így is abszolút 3. időt futottunk. Ezután éjszaka váltócsere, de természetesen a szériaváltóval még ennyire sem tudtuk az időket hozni. A nagy kapkodásban és a fáradtság miatt is a szerelés során elfáradt egy alkatrész, ami a harmadik gyorsasági szakaszon meg is adta magát és már nem tudtuk folytatni a versenyt. De emellett a pozitív élmények, hogy nagyon jónak bizonyult a gumiválasztásom, jó volt a futómű beállítás és a szerviz csapat is kiválóan dolgozott.

Hogyan tovább?

Várom a fejleményeke a hogyan továbbról. Elvileg MARB-os licence-el rendelkező a Rallye2-es szabályoknak megfelelően mehet ezeken a versenyeken, viszont ez nálam már alapjaiban bukott, hiszen az autóm 2500 cm3. Most az a nagy kérdés, hogy Salgón mehetek-e vagy sem, mert a tervek szerint legközelebb ott szerettem volna rajthoz állni.

Köszönöm a riportot és remélem sikerül Salgón indulnod.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top