Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Az argentin murván a sor

Fotó: Amber PR

A márciusi mexikói megmérettetést követően a ralis csapatok visszatérnek Dél-Amerikába, hogy ezúttal az argentin szurkolókat kápráztassák el ölre menő versengésükkel. A hétvégi helyszínt nagyon kedvelik a csapatok, nem csak az útvonal, hanem a rajongók miatt is. Sok latin-amerikai néző látogat ki, s garantált a fesztiváli hangulat. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a nézők az arra haladó versenyautók árnyékában.

Logisztika szempontjából a versenynaptár idén is nagy terheket mér a csapatokra. A márciusi Mexikó Ralit követően a csapatok visszatértek Európába, Korzikába. Ezután április végén ismét el kellett utazniuk az amerikai kontinensre, az Argentin Rali helyszínére. Az legalább a szervezők eszébe jutott, hogy az idén debütáló Chile Rali kedvéért ne kelljen még egyszer visszatérni, hanem Argentína után következik a sorban, majd májusban.

Bár nagyon kedvelt, ez a rali mindig is nagyon nehéz gyorsasági szakaszairól volt híres. A zord hegyekkel tördelt végtelen pampákat lágy tóvidék követi, s ez három különböző megmérettetést ró a versenyzőkre. Argentínára ráadásul mindig is jellemzőek voltak a terjedelmes, 50 km-t is meghaladó szakaszok. 2015-ben a verseny 12 szakaszából négy (!) maratoni hosszúságú volt. Idén már nincsenek ilyen hosszú szakaszok, de azért helyet kapott két 30 km körüli szakasz is (Amboy/Yacanto és a Cuchilla Nevada/Characato), amelyeken kétszer is végigmegy a mezőny.

A hétvégi ralira jellemző, hogy az a pilóta számíthat sikerre, aki a gyorsaság mellett sérülések nélkül át tudja verekedni magát a legnagyobb kihívást jelentő szakaszokon. Egyelőre idén nem várható komoly esőzés a rali ideje alatt. A korábbi években viszont a nagy zivatarok miatt jókora kihívással kellett a pilótáknak szembenézniük. A folyók, amelyeken át kell majd kelniük, mélyebbek és szélesebbek lehetnek a vártnál az itt szokásos heves felhőszakadások következtében.

2018-ban Ott Tanak első győzelmét szerezte meg Argentínában a Toyotával. S mivel az idei murvás Mexikó Ralin második lett, a hétvégén is szép eredmény várható tőle. Mexikóban kedvezőtlen helyről vágott neki a ralinak az észt pilóta, mivel ő vezette az egyéni ponttáblát, emiatt neki kellett elsőként rajtolnia. Szörnyen rossz útviszonyok várták a Toyota pilótáját. Az utolsó napon azonban 30 fok feletti hőmérsékletben is megtartotta a második helyezését, ami ilyen előzmények után nagyszerű eredmény volt. Azon a hétvégén Tanak és a harmadik helyezett Elfyn Evans volt az egyetlen élvonalbeli pilóta, akik nem küszködtek autójuk meghibásodásával. Evans nagyon balszerencsés volt Korzikán, hiszen az utolsó szakaszon vesztette el a győzelmet, s csak reménykedhet, hogy Argentínában ismét Fortuna kegyeltje lesz.

Tanak idén már a világbajnoki címre hajt, ezért elhatározta, hogy sokkal óvatosabban vezet majd, mind eddig. „Kicsit jobban vigyázok ezután mindenre. Nem szeretnénk, ha bármi is visszavetne minket idén, és azokra a helyekre jobban oda kell figyelnünk, ahol kockáztatunk és azokra, ahol már nincs szükségtelen kockázat. Most a világbajnokság a cél. Láttuk, hogy Korzikán Ogier még a nehéz napokon is pontokat tudott szerezni – nagyon okos fickó ehhez. S azt is láttuk tavaly Törökországban, hogy a rali elején sehol nem voltam egy erőtlen autóval és esélytelenül, de a végén mégis sikerült nyernem.” – szögezte le Tanak.

A Hyundainak is lesz azért ehhez pár szava. Tavaly a pilótái Tanak mellett elhozták a maradék dobogós helyeket és emellett 2017-ben és 2016-ban is Hyundaipilóta vihette innen haza a győztes trófeát. Emiatt nagyon bizakodó a hétvégi eredményeket illetően az idén kinevezett csapatfőnök, Andrea Adamo. Andreas Mikkelsen kihagyta az elmúlt ralit, hogy autóját Sebastien Loebnek adja át az aszfaltos Korzikán. A norvég pilóta, aki tavaly ötödik lett Argentínában, a hétvégén ismét megméretteti magát.

Ez lesz a szezon második murvás versenye, s ez nagy kihívást jelent itt is az elsőként rajtolók számára. A murvás utakon ugyanis minél több autó megy végig, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben, aki hátrébbról rajtol, helyzeti előnyben van az előtte indulókhoz képest.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top