Keresés
Close this search box.

Az első métertől az utolsóig élveztük a versenyt!

blank

Péter az év végét, a 19. Szilveszter Rallyn töltötte új navigátorával Pintér Jánossal. Őket kérdezem az interjúban.

 

19. Szilveszter Rallye
Peredi Rallye Team
Peredi Péter – Pintér János
LADA VFTS

 

Peredi Péter: 2007-ben volt az első versenyem itt a mogyoródi Hungaroringen, így ez most jubileumi verseny volt. Ez idei Szilveszter Rallye változásokról szólt. Új fejlesztések az autóban és új navigátor Pintér János személyében.
Az első nap kettő, majd másnap 4 gyors várt rátok:
– Nagy izgalommal vártuk az első rajtot, és egy kicsit félve is mert a verseny előtt derült ki, hogy a váltóval van valami probléma. Az egyes sebességi fokozatban rossz hangok jöttek elő, verseny előtt pedig már nem volt időnk levenni, és megnézni mi is a probléma. Így ezzel a tudattal álltunk oda az első gyorsaságira, amit úgy beszéltünk meg hogy tempósra veszünk. Ez igazából 3km után változott meg egy forgás után, onnantól már csak a magunk és a nézők kedvéért mentünk. Egyre hangosabb lett a váltó a gyorsasági végére, így a szervizbe érve úgy döntöttünk, hogy lecseréljük. Nem volt nálunk csak utcai váltó, ezt be is szerelték a fiúk. Ezzel vágtunk neki a kettes gyorsnak, ami menet közben egy rémálommá vált, mert gyorsasági felénél még a kuplung pedál is leragadt. Így aztán az esti szerviz ismét a váltó cseréről szólt a szervizes fiúknak. Időközben Janika intézett egy váltót, amit másnap reggel felrakhattunk, amivel ismét versenyképesen vághattunk neki az aznapi 4 gyorsnak.
Igazából itt kezdődött nekünk a verseny, innen már csak a szórakozás és a nézők kiszolgálása lett volna cél, de visszatért egy műszaki problémánk, az első naphoz hasonlóan kuplung pedál megint leragadt a 3. gyors végére, így a négyes gyorsot kuplung nélkül teljesítettük. A szervizben a srácok kicserélték az összes munkahengert. Az 5. és 6. gyorsaságira tökéletes autót kaptunk vissza. Bár az utolsó gyorsaságin meggyűlt a bajunk a fékkel, és még egy defektet is kaptunk ajándékba, mégis jó érzésekkel szálltunk ki az autóból.

Összegezd lécci, hogy miként is sikerült a hat gyors.
– Én minden műszaki problémát félre téve az első métertől az utolsóig élveztem. Úgy gondolom, hogy ez a verseny arról szólt nekünk, hogy az új navigátorral összeszokjunk és megnézzük, hogy tudunk együtt dolgozni. Autónak vannak még gyerekbetegségei amit úgy tűnik, kinőtt az utolsó 2 gyorsaságira. Folyamatosan azon voltunk, hogy jól érezzük magunkat és a nézőknek is kedveskedjünk.

Pintér János: Rég dédelgetett vágyam volt, hogy a Szilveszter Rallyet végre egyszer belülről átélhessem. Peti mellett adódott a lehetőség, akit az autója fejlesztése kapcsán ismerhettem meg. A tavalyi Salgó rallyt leszámítva 10 éve ültem utoljára versenyautóban. Így hát örültem a felkérésnek, és izgalommal vártam az első rajtot. Bár az időjárás nem kecsegtetett bennünket az első napon, igyekeztünk az első perctől tempósan autózni. A pálya bejárástól kezdve próbáltam Peti stílusára figyelni, és ebből a lehető legtöbbet visszaadni neki gyorsaságikon. Úgy éreztem, hogy ez nagyjából sikerült is. A műszaki problémákat leszámítva, fantasztikus érzés volt az egész verseny. Van még hova fejlődni, és bízom benne, hogy lehetőség is lesz erre. A pilótára nem lehet panasz, a technika adta lehetőségeket kihasználva, tempóban és látványban nem volt hiány. A verseny végén jó érzésekkel szálltunk ki az autóból, és remélem, hogy az itt megszerzett lendülettel folytathatjuk 2018-ban.

Mennyire vagy ezzel a helyezéssel megelégedve?
– A fentiek alapján igazából teljesen elégedett vagyok. Voltak jó részeredmények, amik biztatóak a jövőre nézve.

Mi az, amit másképp csinálnál, ha újra rajtolhatnál?
– Semmit nem csinálnék máskép. Ezekből a hibákból csak tanulni tudunk és ez a lényege ennek a sportnak, kilométereket kell gyűjteni és bátrabb leszek én is.

Legközelebb hol és milyen autóval láthatunk?
– A továbbiakban is a Lada VFTS-el tervezzük a versenyzést. Terveink között szerepel egy 3-4 versenyből álló Historic-os szereplés. Nem tudom most meg mondani, hogy alakul az évünk de dolgozunk rajta. Ha ez nem jön létre akkor kisseb versenyeken biztos ott leszünk!

Köszönjük a kitartó munkát a szervizes fiúknak, valamint köszönettel tartozunk támogató partnereinknek, akik segítségével létrejöhetett ez a verseny: TOKRAKTÁR Gödöllő LOXTON Nyomdaipari Kft. Ani & Spirik Könyvelő Kft. AIRSHOWINFO.HU.

– Hajósi Miklós –

 

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top