Két autóval vett részt a Ritmus ASE csapata a murvás záró futamon, a 20. Mikulás Rally-n, sajnos azonban csak a Várkonyi-Makai páros Mitsubishi-je látta meg a célt egy trükkös defekt után, míg a Csányi-Wesz páros Peugeot-jának egy eltört motortartó bak okozta a vesztét, miután átugrott a vezérműszíj, tönkretéve a motort.
Várkonyiék az összetett 19. helyen végeztek, ami egy „N” csoport általános szabályai szerinti autóval nem is rossz eredmény.
Várkonyi Szabolcs:
A verseny közben kicsit el voltam kenődve, a múlt heti sikeres verseny után többet vártam magamtól. Bár azt már a pályabejárás alatt is éreztem, az a tapasztalat, amit a saras, kanyargós utakon eddig megszereztem a Mitsubishivel, kevés lesz a nagyon tempós, dobálós, köves veszprémi pályákon. Így is lett, próbáltam kímélni az autót, bár utólag be kell látnom, nem kellett volna annyira, remek futóműve van, sokkal többet bír, mint bármelyik 2WD autó. Én 1996-ban mentem utoljára Veszprémben, így a pályák is ismeretlenek voltak, még nem mertem áttolni a tempós, dobálós, ugratós részeket. Sajnos az első körben 2 gyorsot is defektes kerékkel tettünk meg, csak azt éreztem, hogy valami baj van, nem akartam nagyobb kárt okozni, így lépésben tettük meg a 3. gyorsot. Aztán a szervizben kiderült, hogy egy szög volt a bal első gumiban, de nem engedett le teljesen, ettől volt bizonytalan az autó. Ha ez nincs, befértünk volna a 15-be, ami az előzetes cél volt, hiszen tudomásom szerint itt mindenki nagyobb, vagy semmilyen szűkítőt nem használt. Makai Geri barátom pedig egyre jobban belejön a navigálásba, nem kizárt, hogy jövőre váltunk neki licencet és 1-2 komolyabb versenyt is megcsinálunk együtt.
Makai Gergely:
Azt kell mondjam, jó dolog navigátornak is lenni.
A verseny előtti hivatalos teszten mentünk az autóval, itt már érzetem, hogy ez más lesz az utolsó murvás versenyünkhöz képest, sokkal tempósabb és dobálósabb, nehezebb a veszprémi Mikulás Rally.
Vasárnap az első gyorsasági rajtjában még volt bennem pici izgalom, nem akartam rontani, de amikor elrajtoltunk ez megszűnt és nagyon élvezetes volt mondani Szabolcsnak a kanyarokat.
A 3.-ik gyorsaságit sajnos defekt miatt nem tudtuk verseny tempóban megtenni, ott sok időt vesztettünk. A második körben viszont minden jól sikerült, és egészen az abszolút 19-ig helyig tudtunk felkapaszkodni. Az utolsó, kislőtéri gyorsasági nagyon jó volt, az lett a kedvenc gyorsasági szakaszom, fotózni is mindig jó ott, de belülről is hatalmas élményt ad! A végére nagyon belejöttünk, a hangulatra az autóban nem lehet panasz! Köszönjük a csapatnak a tökéletes autót, ismét profi kiszolgálásban volt részünk. Még nincs vége, a szilveszter rally-n is indulunk, amit ismét nagyon várok!
Szeretném megköszönni a fotós kollégáknak a sok szép képet és érdeklődést, örülök, hogy nem csak a pályák szélén, hanem a szervizparkban is találkoztunk!
Csányi Botond:
Nagyon el vagyok szomorodva. Augusztus óta nem ültem bal oldalon versenyautóban. Izgatottan vártuk a Mikulás Rallyt. Amolyan bónuszfutamnak terveztük a párommal, úgy gondoltuk, hogy megfelelő karácsonyi ajándék lehetett volna számunkra. Többször indultam már ezen a versenyen, leginkább Régi, Suzuki kupás Swiftekkel. Ezért is voltunk nagyon bizakodóak, ugyanis a Peugeot 106 egy 160 Lóerős, speeres autó, ami tényleg nagy élményt nyújt a murvás szakaszokon. Kellően felkészültünk, becsületesen feldolgoztuk a pályákat, volt egy rövid tesztünk is, bár a legkomolyabb teszt az első murvás szakasz volt. Nagyon jól éreztük magunkat, de a második szakaszon a balos kanyarokban furcsa hangokat adott ki az autónk. A Szakasz közepén félreálltam, megpróbáltam kideríteni, hogy mi lehet a probléma, de semmi olyan dolgot nem láttunk, ami miatt fel kellett volna adnunk a versenyt. Továbbmentünk, de 2 km múlva sajnos elszakadt a vezérműszíjunk. Sajnos a motortartó bakunk eltörött, és a vezérműszíjház fedele beleért a vezérműszíjba, ami szépen lassan elkopott, és végül elszakadt. Röviden, összeakadt a vezérlés az autóban. Azonnal megállt a motorunk. Sajnos fel kellett adnunk a versenyt, pedig a Kislőtéri szakaszt már tényleg nagyon vártuk. Nem alakult jól az év vége így számunkra, de reményeink szerint még lehet, hogy rajthoz tudunk állni a Szilveszter Rallyn. Összességében egy nagyszerű évadon vagyunk túl, 3 ERC futamon, 2 Mitropa futamon, ORB futamokon, a Waldviertel Rallyn, és pár Sprinten is részt tudtunk venni, így csalódottságra nincs okom.
Támogatók: Hetech Trend, Vasút Komplett, Droidx, GDP Guru, Autoflex Ker., Villumen, Airvent, Carwax, Di-Fer csoport, ZFW Hortiservice, Sütödetech, VPT Group, ATRA Kft.
Fotók: Ritmus ASE
Szólj hozzá