Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Neuville lepipálta a skandinávokat

Fotó: Amber PR

A Hyundai hétvégéje volt ez a mostani. Thierry Neuville a rali elejétől fogva vezetett, s nem tört össze a nyomás alatt. Belgaként sikeresen behozta autóját az első helyre az északi pilóták által dominált Svéd Ralin. Ráadásul az egyéni ponttábla első helyét is megszerezte. A második hely a Citroennel autózó Craig Breené lett, míg bronzérmesként Andreas Mikkelsen okozott örömet a Hyundainak.

Thierry Neuville nagyon elégedett lehet magával. Minden összejött számára ezen a havas-jeges ralin. Ő a harmadik olyan nem skandináv pilóta (Sebastien Loeb és Sebastien Ogier mellett), akinek sikerült a Svéd Rali dobogójának legfelső fokára felállnia. Ez jóvátétel számára azért, hogy tavaly szombat este karambolozott és elvesztette a sokáig megtartott első helyet, s végül a 13. helyen ért csak célba.

Most sem kapta azért a belga ezüst tálcán a győzelmet. Először műszaki meghibásodás hátráltatta, majd kipörgött és nekicsapódott a pálya széli hófalnak, aztán meg az üldöző raj gondoskodott arról, hogy ne érezze komfortosan magát az első helyen. A 29 éves pilóta idegei azonban kötélből voltak és simán célba vitte autóját elsőként vasárnap. „Ez egy hihetetlen hétvége volt. Nem vártuk, hogy ilyen gyorsak leszünk itt idén, de a csapat és az autó lehetővé tette számunkra, hogy a győzelemért harcolhassunk. Tavaly megérdemeltük volna, s idén még inkább.” – szögezte le Neuville.

Craig Breen sem szomorkodott a célban. Az ír pilóta számára ez volt pályafutása eddigi legjobb eredménye. Már szombaton felkapaszkodott a második helyre, mikor Andreas Mikkelsen pont ott forgott meg, ahol előtte Neuville. A negyedik helyen Esapekka Lappi ért célba, aki a verseny elején Neuville nyomában volt, mígnem egy hófalnak csapódva behavazódott a kocsija. Visszatért, de hatalmas küzdelem árán tudott két helyet javítva a negyedik helyen célbaérni. Hayden Paddon megkönnyítette a Toyotával versenyző fiatal finn dolgát, hiszen az új-zélandi pilóta lefullasztotta autóját alig néhány kilométerre a céltól és végül az ötödik hely jutott számára.

Mads Östberg szép teljesítménnyel – hatodik lett – debütált a Citroen C3-as volánja mögött. Mondjuk voltak korábban is sikerei már ezen a ralin. A norvég pilóta még a második helyen is autózott, de később visszaesett, legfőképp annak köszönhetően, hogy még nem sikerült teljesen belaknia és kitapasztalnia a francia autót.

Jari-Matti Latvalának nem sikerült a duplázás Svédországban. 2017-ben nyert, most viszont csak hetedik lett. Neki is meggyűlt a baja a technikával és persze a kedvezőtlen útviszonyokkal.

Teemu Suninen vitte célba a nyolcadik helyen a Ford Fiestát, s ezzel ő volt a legeredményesebb m-sportos versenyző. Ebből könnyen kitalálható, hogy ez a hétvége nem volt épp sikeres a brit különítmény számára. Ott Tanak és a címvédő Sebastien Ogier nagyon sok időt vesztettek pénteken, mikor a vastag havon próbálták keresztülverekedni magukat. Később nem tudták behozni a masszív lemaradást és a kilencedik és tizedik helyen értek célba.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2018. március 8-11. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után egy nagy fordulattal megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. Sebastien Loeb után Sebastien Ogier lett a Mexikó Rali  koronázatlan királya. Loeb idén három ralin rajthoz áll a Citroen színeiben és az egyik ez lesz. Vajon hogyan fog teljesíteni ennyi kihagyás után?

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top