Fotó: Amber PR

Ogier uralma Svédországban is folytatódott

Fotó: Amber PR

Sebastien Ogier domináns teljesítményén egy ideje nem csodálkozunk, így már az sem meglepő, hogy az északi pilóták uralta Svéd Ralit 2015 után zsinórban másodjára is meg tudta nyerni a francia. A legendás Sebastien Loeb mellett ő az egyetlen nem északi pilóta, akinek ez sikerült, s ezzel a Volkswagen pilótája is a legendává válás útját egyengeti. A második helyre zseniális vezetéssel Hayden Paddon hozta célba az új generációs Hyundait. A harmadik hely a legmagasabb, amire skandináv pilóta felállhatott. Mads Östberg ugyanis bronzérmes lett a Forddal.

Hayden Paddon még sosem járt ilyen közel ahhoz, hogy nevét beírja a Svéd Ralik történetébe, hiszen új-zélandi még nem állt a dobogó tetején. A Hyundai pilótája nagyon megközelítette az élen haladó Ogier-t, de az utolsó gyorsasági szakaszon, a Power Stage-en, eltört autójának hűtője, ami megpecsételte a sorsát.

Sebastien Ogier nem adta könnyen az első helyet. A második nap reggelére előnye lecsökkent Paddonhoz képest, ezért mesteri fokozatra kapcsolt jégvezetésből, s előnyt kovácsolt később abból, hogy a Power Stage-en utoljára rajtolt, így kedvező körülmények között könnyedén megszerezte a Power Stage győzelemért járó három extra pontot. Ezzel a francia pilóta elmondhatja, hogy tökéletes kezdte meg az idei versenyszezont. Az eddigi mérlege: két győzelem, két Power Stage győzelem. Ennél jobb nem is lehetne.

A kritikusan kevés hómennyiség miatt lerövidített ralin sokan defektekkel és egyéb műszaki meghibásodásokkal küszködtek. Paddon versenye sem volt hibától mentes, hiszen a Power Stage-en nekiment autójával egy útszéli táblának és ekkor sérült meg autója hűtője. Gyors javításokkal megoldotta, hogy vissza tudjon manőverezni a 86 km-rel arrébb lévő szervizparkba. Ezzel a Hyundai pilótája második ezüstérmes helyezését szerezte meg a Rali Világbajnokságban (tavaly az Olasz Ralin lett második).

Mads Östberg harmadik helyezésével az M-Sport idei első dobogós helyezését gyűjtötte be. Őt a VW II pilótája, Andreas Mikkelsen követi lecsúszva a dobogóról. Ott Tanaké az ötödik hely, őt pedig Dani Sordo követi a hatodikon. A spanyolt is defekt hátráltatta egy jobb helyezés elérésében. A WRC legendája, Henning Solberg gyűjthette be a hetedik helyért járó pontokat és elismerést.

Craig Breen a nyolcadik helyen debütált a Citroennel, őt az az Elfyn Evans követi, aki zsinórban második WRC2 győzelmét gyűjthette be. Teemu Sunin lett a tizedik.

Kris Meeke karöltve Jari-Matti Latvanennel ezúttal sem volt túl szerencsés. Meeke bár harmadik lett a Power Stage-en, s így egy ponttal gazdagodott, pénteken egy sziklának csapódva kiesett, miközben Ogier-val harcolt az első helyért. A Rally2 szabály értelmében folytatta a versenyt, s lett harmadik az utolsó mért szakaszon. Jari-Matti Latvala nem túl fényesen kezdődő szezonja folytatásaként már a nyitó napon kiesett. A finn pilóta autójának kardántengelye eltört és így ismét pontok nélkül távozik, csakhogy ezúttal abból a Svédországból, ahonnan 2014-ben még a győztes trófeával utazott el.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2016. március 3-6. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után egy nagy fordulattal megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. Sebastien Loeb után Sebastien Ogier lett a Mexikó Rali koronázatlan királya. 2013 óta zsinórban nyer ezen a dél-amerikai megmérettetésen. Idén sem várható ez másként.

 

(Forrás: Amber PR)

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top